13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies tanquen una campanya nadalenca sòlida, amb augments esperats del 3-4%, i donen pas este dimecres a les rebaixes d’hivern, que es prolongaran fins al 28 de febrer amb descomptes d’eixida de fins al 50%. Moda i llar concentren l’interés en l’arrancada, quan la disponibilitat de talles i models és major.

Calendari i descomptes

L’inici té a la moda com a protagonista perquè les col·leccions estan pràcticament completes. La forta baixada de les temperatures animarà les compres de peces d’abric, de preu més alt que els articles habituals del període d’estiu, la qual cosa impulsa el valor del tiquet en les primeres setmanes.

A mesura que avance la campanya, el consum entra en una fase més reflexiva en la qual les llars busquen oportunitats per a renovar electrodomèstics, mobiliari i parament. En eixa segona etapa, els comerços amplien promocions i, en alguns productes, els descomptes poden aconseguir el 70% per a accelerar l’eixida de l’estoc.

El balanç nadalenc transmet bones sensacions, amb creixements entorn del 3-4% enfront d’unes festes habituals. L’any passat, la DANA va obligar a tancar establiments i va complicar les comunicacions en l’àrea metropolitana de València, per la qual cosa la comparació partix d’un context atípic. Les cadenes esperen que la inèrcia positiva es mantinga durant gener i febrer.

En gasto, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana situa el desemborsament mitjà per persona en 125 euros des de l’arrancada oficial del 7 de gener. Anged matisa que el tiquet varia segons l’establiment i el tipus d’article, i pot ser superior en categories de major valor.

Durant Nadal algunes ensenyes llancen promocions puntuals, però els grans comerços esperen que passe el festiu de Reis per a ‘fixar’ al client i no ‘despistar’, concentrant l’atenció en el període de rebaixes i evitant solapaments que diluïsquen les vendes.

En ocupació, la campanya de gener i febrer preveu al voltant de 15.000 incorporacions en comerç, transport i logística, un 6,9% més que l’any anterior. La millora de les perspectives de consum impulsarà la contractació, amb especial intensitat en el comerç en un dels moments clau de l’any.

Últimes notícies

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.

El 99,5% dels municipis de més de 5.000 habitants ja compta amb Pla Territorial d’Emergències homologat

La Comissió de Protecció Civil ha homologat 199 nous plans municipals. Amb això, quasi tots els municipis mitjans i grans disposen d'un marc operatiu comú davant emergències.

Un dispositiu de la UA ressuscita microordinadors clàssics en emular les seues disqueteres

La Universitat d'Alacant ha creat un dispositiu extern que retorna a la vida microordinadors clàssics en replicar amb fidelitat el funcionament de les disqueteres. Manté compatibilitat física, no exigix modificar el maquinari i reproduïx el so del capçal.