19.8 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Grip i covid baixen en la Comunitat Valenciana, però el VRS es dispara un 143%

La Comunitat Valenciana va registrar en la setmana 45 (del 3 al 9 de novembre) un comportament dispar dels virus respiratoris: la grip i la covid van reduir la seua incidència un 27,7% i un 20%, respectivament, mentres que el Virus Respiratori Sincicial (VRS), principal causant de la bronquiolitis, va repuntar un 143,4%. El resultat va ser un augment de la incidència global d’infeccions respiratòries agudes i més hospitalitzacions per quadres greus.

Segons el sistema de vigilància SiVIRA de la Conselleria de Sanitat, la grip va caure de 18,4 a 13,3 casos per cada cent mil habitants entre les setmanes 44 i 45. La covid va seguir una tendència similar, en passar de 50,2 a 39,9 casos per cent mil, consolidant el descens d’estes dos malalties respecte a la setmana anterior.

En sentit contrari, el VRS va ascendir de 9,2 a 22,4 casos per cada cent persones en l’última setmana analitzada, la qual cosa suposa un increment del 143,4%. Atés que este virus és el principal responsable de la bronquiolitis, la seua expansió primerenca sol traduir-se en més consultes i atencions en menors, especialment a les portes de l’hivern.

Afectació per edats i pressió assistencial

La suma de tots els patògens respiratoris va deixar un increment del 14,2% en la incidència total d’infeccions respiratòries agudes: de 611,8 a 699,2 casos per cada cent mil persones. És a dir, malgrat el retrocés de grip i covid, l’avanç del VRS va espentar a l’alça el conjunt dels diagnòstics d’IRA en la Comunitat Valenciana.

Per grups d’edat, l’impacte va pujar un 7,5% entre els menors de 4 anys, amb una incidència que va passar de 2.941,9 a 3.163,6 casos per cada cent mil. En els majors de 65 anys l’augment va ser del 10%, des de 555,1 a 611,1 casos, un comportament coherent amb la major vulnerabilitat dels extrems d’edat enfront dels virus respiratoris.

La pressió per quadres greus també va créixer. Els ingressos hospitalaris per infeccions respiratòries agudes greus van augmentar un 16%, en passar de 8,7 a 10,1 casos per cada cent mil persones entre les setmanes 44 i 45, un moviment que reflectix l’impacte de la circulació viral en els col·lectius més fràgils.

Estes dades, corresponents a la setmana del 3 al 9 de novembre, ajuden a interpretar l’arrancada de la temporada respiratòria en la Comunitat Valenciana, amb un VRS a l’alça mentres grip i covid descendixen.

Últimes notícies

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.

PLD Space accelera els assajos del Miura 5 a Terol amb 10 bancs de proves

PLD Space prova diàriament els subsistemes del Miura 5 a Terol amb 10 bancs i 155.000 m², validant components en menys de 24 hores. L'estratègia 'Test like you fly' busca retallar temps i assegurar la fiabilitat abans del llançament

El Govern nega una apagada informativa el dia de la dana i rebat a Mazón

Transició Ecològica ha negat de manera categòrica una apagada informativa el 29 d'octubre i manté que SAIH, CHJ i Aemet van operar i van difondre dades en obert.

Alacant-Algèria: el trànsit de passatgers creix un 36,74% i els vehicles pugen un 58%

L'enllaç marítim amb Orà i Alger ha aconseguit 163.618 passatgers i 69.251 vehicles en un any, secundat per la regularitat de les rutes i tres vaixells en servici

L’Hèrcules nomena a Beto Company com a nou entrenador

L'Hèrcules va oficialitzar el nomenament de Beto Company després de la destitució de Rubén Torrecilla. El tècnic valencià, de 46 anys, aporta experiència recent en Primera RFEF.

Mazón lamenta el temps de paraula després de la seua compareixença sobre la DANA en el Congrés

Després de quasi quatre hores davant la comissió que investiga la DANA, Carlos Mazón ha lamentat no haver pogut parlar més i ha defés que el seu Govern va actuar segons els avisos oficials.

El PP acusa el Govern d’esborrar la veritat de la dana de València amb faules masclistes

El PP ha acusat el Govern d'intentar manipular i esborrar la veritat sobre la dana que va causar 229 morts a València fa un any, recorrent a 'faules masclistes'. La intervenció s'ha produït en la comissió d'investigació del Congrés, durant la compareixença de Carlos Mazón.