Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

L’Ajuntament d’Alacant, la Conselleria de Cultura i Patrimoni Cultural i el Ministeri de Cultura han concretat els últims tràmits per a impulsar la reforma de la biblioteca Azorín, principal centre bibliotecari de la província i situat en el Paseíto de Ramiro. L’objectiu compartit ha sigut agilitzar la concessió de la llicència i permetre que els treballs arranquen en poques setmanes, amb una intervenció de caràcter interior centrada en la reposició d’infraestructures existents i el reforç de la fonamentació.

Tràmits en la recta final

En una reunió telemàtica convocada per la regidoria d’Urbanisme i amb participació de tècnics de les tres administracions, s’ha revisat de manera conjunta la documentació aportada i la tramitació pendent per a la llicència d’obra major i l’autorització ambiental. Este repàs coordinat ha permés ordenar terminis, aclarir requeriments i evitar duplicitats entre expedients.

‘Tal com esperàvem, esta reunió tècnica ha resultat summament productiva i permetrà agilitzar la concessió de la llicència i l’inici de la reforma, que ha de ser l’objectiu principal de les tres administracions’, ha explicat la portaveu de l’equip de govern municipal, Cristina Cutanda, que ha agraït ‘el tarannà propositiu i resolutiu que han mantingut els tècnics de les tres administracions per a aconseguir este objectiu comú al més prompte possible’.

Protecció patrimonial i llicències

S’ha avançat en l’autorització de les actuacions arqueològiques necessàries, atés que l’àmbit d’obra se situa en el Barri antic i en els voltants de la muralla del segle XVI existent en el Paseíto de Ramiro. En tractar-se d’una reforma interior sense ampliació de l’edifici ni gran afecció al subsol, els servicis territorials de Cultura han plantejat simplificar el procediment i tramitar directament l’autorització d’un seguiment arqueològic de les obres, a presentar pel Ministeri juntament amb el projecte tècnic, com a alternativa a l’estudi previ inicialment previst.

Per part del Ministeri s’ha confirmat la incorporació a l’equip del projecte de l’assistència arqueològica necessària per a atendre este últim tràmit patrimonial, comptant amb una empresa amb àmplia experiència en esta mena d’intervencions i autoritzacions. Este reforç tècnic facilitarà que qualsevol troballa o condicionant es gestione en obra i sense demores addicionals.

També s’ha revisat la resta d’autoritzacions sectorials en curs i la documentació ja aportada, amb especial referència a la de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria relativa a les servituds aeronàutiques de l’aeroport d’Alacant, de cara a preveure i facilitar la futura autorització dels mitjans auxiliars necessaris per a l’execució.

La llicència municipal d’obres inclourà l’autorització ambiental. Per a això s’ha comprovat la tramitació ambiental realitzada fins a la data i la vigència dels paràmetres generals del projecte inicial, verificant que les correccions introduïdes no suposen una modificació substancial. Esta validació permet resoldre de manera conjunta les dos autoritzacions i acurta temps administratius.

Segons el consistori, la posada en comú realitzada i les gestions coordinades possibilitaran agilitzar l’obtenció de les autoritzacions sectorials pendents i, en conseqüència, la concessió de la llicència sol·licitada. Amb això, la reforma de la biblioteca Azorín podrà iniciar-se en el curt termini, amb el doble objectiu d’actualitzar les seues instal·lacions i compatibilitzar l’obra amb la protecció de l’entorn històric en el qual s’enclava.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.