20 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

La Guàrdia Civil deté a una parella residents a Xàbia relacionada amb el sovintejo de cocaïna

El passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, en el marc de l’Operació Kintano, va detenir a dos persones, una d’elles amb una Ordre internacional d’ingrés a la presó, per tràfic de droga a la menuda en la localitat de Xàbia.

El passat dia 13 de març, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement de l’existència d’un important focus de venda de droga, concretament cocaïna, en la localitat alacantina de Xàbia. Per este motiu, l‘Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Xàbia, va iniciar la que van denominar Operació Kintano.

Fruit de les perquisicions policials, les recerques van recaure sobre un home de nacionalitat italiana, de 67 anys i veí de la mateixa localitat, el qual la Guàrdia Civil va constatar que posseïa una àmplia xarxa clientelista en determinats establiments d’hostaleria per a vendre les dosis. Amb la finalitat d’intentar eludir les accions policials, prenia nombroses mesures de seguretat quan anava a fer un lliurament, entre estes mesures es trobava intentar evitar circular per llocs susceptibles de trobar-se amb controls policials, o realitzar contínues contramarxes en una acció destinada a despistar a possibles investigadors. El sospitós residia en un xalet en el qual d’igual forma venia la cocaïna als clients que s’acostaven allí.

Una vegada que els agents van poder identificar-ho plenament, van tenir coneixement que ja posseïa antecedents per tràfic de droga a Espanya, i que sobre ell requeia una Ordre internacional d’ingrés a la presó emesa per Itàlia.

En les mateixes recerques, es va comprovar que la seua parella sentimental, una dona polonesa de 56 anys, que treballava muntant un lloc de venda en diversos mercats ambulants localitzats a la comarca de la Marina Alta, era coneixedora de l’activitat il·lícita exercida per la seua parella, i que arran d’això posseïa un total de set vehicles al seu nom.

Per tot això, el passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, secundats per la Unitat de Seguretat de la Comandància d’Alacant (USECIC) i el Servei Cinológico d’Alacant (cans detectors de droga), es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge d’esta parella a la qual es va detenir i se’ls va investigar un delicte contra la salut pública (tràfic de drogues). D’igual forma es van confiscar els següents efectes: 12.270 euros en metàl·lic fraccionats en diversos bitllets, 3.878 euros en criptomonedas d’un moneder digital, aproximadament 500 grams de substància de tall (glucosa), 7 rellotges d’alta gamma i 74 dosi de cocaïna d’aproximadament un gram cadascuna.

El dia 14 d’este mateix mes, els detinguts van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Dénia, el qual va decretar la llibertat amb càrrecs per a la dona i l’ingrés a la presó per a l’home.

Últimes notícies

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.

Els ajuntaments afectats per la DANA podran comprar sòl en zones inundables per a usos no residencials

Un nou reial decret llei obri la possibilitat d'adquirir parcel·les en risc d'inundació amb fons estatals i destinar-les a parcs, aparcaments o altres usos. La mesura amplia l'objecte subvencionable dins dels 1.745 milions ja consignats i permet actuar en el domini públic hidràulic amb la Confederació Hidrogràfica.

PP i Vox pacten el pressupost de València per a 2026 i Catalá el desvincula del relleu en la Generalitat

PP i Vox han aprovat el projecte de pressupostos de València per a 2026, xifrat en 1.250,9 milions. Catalá ho ha desvinculat de la negociació del relleu de Mazón.

Detingut a Requena per la mort a tirs d’un home a Xirivella al setembre

La Policia Nacional ha detingut a Requena al presumpte autor dels trets que van posar fi a la vida d'un home de 35 anys a Xirivella el 4 de setembre. L'arrest culmina la busca oberta des d'eixe dia mentres s'investiguen les circumstàncies i el mòbil.