21.6 C
València
Divendres, 23 maig, 2025

Guàrdia Civil detecta fallades en anomenades al 112 i absència de gravació en Cecopi el 29 d’octubre

La Guàrdia Civil ha confirmat l’existència de diverses incidències en les trucades realitzades al telèfon d’emergències 112 durant el 29 d’octubre. A més, s’ha detectat que la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), responsable de gestionar l’emergència, no va ser gravada com deuria.

L’informe, sol·licitat pel Jutjat d’Instrucció 3 de Catarroja i elaborat per la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil, detalla les irregularitats observades en la gestió de l’emergència provocada per la tempesta DANA.

- Advertisement -Telegram València Diari

Instal·lacions i sistemes tècnics en el focus de la investigació

El document inclou una avaluació exhaustiva de les instal·lacions del Centre de Coordinació d’Emergències, situat a l’Eliana. Es van revisar sistemes de videoenregistrament en l’entrada i en diverses estades interiors, les pantalles informatives utilitzades, la cobertura de xarxa per a la telefonia mòbil i el sistema de gestió geogràfica.

Estos sistemes són fonamentals per a garantir una resposta eficient davant situacions d’emergència i el seu correcte funcionament és essencial per a la coordinació i seguiment en temps real.

Implicacions i rellevància de l’informe

L’absència de gravació en la reunió del Cecopi i les fallades detectades en el telèfon 112 podrien afectar la transparència i eficàcia en la gestió de crisi. Estes anomalies han generat inquietud sobre la capacitat de resposta i la gestió operativa durant esdeveniments crítics.

L’informe buscarà assenyalar possibles responsabilitats i millorar els protocols per a evitar que problemes similars es repetisquen en futures emergències.

Últimes notícies

La Policia Nacional i Armada simulen operatiu antiterrorista a Alacant per a reforçar seguretat marítima

La Policia Nacional i l'Armada realitzen un simulacre conjunt a Alacant per a interceptar una cèl·lula terrorista, simulat segrest de pesquer i detingut terrorista en terra, com a part de l'exercici MARSEC-25.

Alerta taronja a Alacant per fortes pluges de fins a 40 litres en una hora

L'Agència Estatal de Meteorologia activa avís taronja en el litoral d'Alacant per pluges intenses de 40 litres per metre quadrat en una hora i tempestes, amb acumulats de fins a 80 litres en 12 hores.

Bustinduy visita el Cabanyal per a abordar la proliferació de pisos turístics i exigir mesures

El ministre de Consum, Pablo Bustinduy, va recórrer el barri del Cabanyal a València per a conéixer l'impacte dels pisos turístics il·legals i demandar accions contra esta problemàtica que afecta residents locals.

20 Premis Nobel i un augment del 25% en candidatures femenines protagonitzen els Premis Rei Jaume I 2025

La 37a edició dels Premis Rei Jaume I reunirà a prop de cent jurats, inclosos 20 premis Nobel, i destaca un augment del 25% en candidatures femenines. Dos Nobel visitaran zones afectades per la dana.

Despenalitzar els atropells i els arrancs. I moltíssims més

Leo Giménez és lingüista i en el seu article de hui explica perquè pensa que els valencians parlem malament la nostra llengua

La Nau acull el gran saló gratuït del còmic i la il·lustració a València este cap de setmana

Les Jornades de Còmic de València tornen este cap de setmana al Centre Cultural La Nau amb una edició gratuïta que inclou tallers, exposicions i firmes d'autors per a fer costat al sector del còmic després de la dana.

Bustinduy insta a detindre el genocidi intolerable a Gaza amb major pressió internacional

El ministre Pablo Bustinduy fa una crida a actors polítics, socials i civils per a intensificar la pressió i detindre el genocidi a Gaza, denunciant la inacció internacional i promovent sancions contra Israel.

Bustinduy afirma que les causes judicials contra el Govern no avancen i critica al PP

El ministre de Consum, Pablo Bustinduy, assegura que les investigacions judicials contra el Govern no avancen i considera que el PP busca derrocar-lo per tots els mitjans.