15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Demanen 14 anys per haver intentat matar a la dona amb un martell i punyalades en València

 

Un home s’enfronta a una pena de 14 anys de presó per intentar matar a la seua parella de fet en la vivenda que compartien en el Perellonet, una pedania de la Ciutat de València. Els fets van passar el divendres 12 de juliol de 2019, tal com ja vam explicar en València Diari. En aquell moment, l’agressor li va pegar un colp al cap amb un martell i li va clavar un descaragolador al pit a la víctima.

 

La Fiscalia acusa l’home d’un delicte d’assassinat, en grau de temptativa, amb la circumstància agreujant de parentiu i de discriminació per gènere, segons arreplega la qualificació provisional remesa al Jutjat de Violència sobre la Dona número 3 de València, firmada per Susana Gisbert.

 

Aquell dia, l’acusat va arribar a casa de vesprada, cap a les 18.30 hores, i va començar a pegar-li crits a la seua parella perquè no havia fet el dinar, segons l’escrit del fiscal. Després d’això, la va acusar de tindre relacions amb altres hòmens i va començar a pegar colps als mobles i a les portes.

 

Tot seguit, va agarrar un martell i li va pegar un colp al cap (per sorpresa i amb totes les seues forces), mentres ella estava assentada en el sofà: volia matar-la. Com que la víctima pegava crits de dolor, l’home la va agarrar del coll i li va clavar els dits per la gola. Després, encara li va clavar un descaragolador en el pit per a, definitivament, matar-la.

 

L’home va estar a punt de conseguir el seu objectiu, però diversos veïns van arribar al lloc dels fets en sentir els crits i van arriar a tirar la porta en terra per a poder entrar a la vivenda i protegir a la víctima.

 

Seqüeles greus des de l’agressió

Després de l’atac, la dona té diverses lesions que han necessitat tractament mèdic i operacions. Per a curar-se, la víctima ha necessitat set mesos. Un d’eixos mesos, de fet, ha sigut d’ingrés hospitalari. Ara per ara, li han quedat com a seqüeles diverses cicatrius (algunes li provoquen molèsties doloroses per a dormir) i la síndrome del muscle esquerre dolorós, que la patix en grau moderat.

 

Per eixos fets, la Fiscalia demana 14 anys de presó per a l’home i 15 anys de prohibició d’aproximació i comunicació respecte de la víctima en un radi de 500 metres. També li reclama llibertat vigilada durant cinc anys, després del compliment de la condemna. A demés, també es reclama una indemnització d’11.830 euros per les lesions patides, 12.000 euros per les seqüeles i uns altres 12.000 euros pel dany moral.

Últimes notícies

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.