27.7 C
València
Dimecres, 27 agost, 2025

Iñaki Peña renova amb el Barcelona fins a 2029 i marxa cedit a l’Elx

El Barcelona ha assegurat el futur d’Iñaki Peña fins al 30 de juny de 2029 i, al mateix temps, ho cedix a l’Elx per a la pròxima temporada. L’operació s’emmarca en l’estratègia del club per a alleugerir la massa salarial i disposar de marge d’inscripció en LaLiga, amb l’objectiu de donar d’alta a Wojciech Szczesny.

El portera alacantí, de 26 anys, tenia contracte fins a 2026, però el Barça ha optat per ampliar dos campanyes el seu vincle. Amb l’arribada de Joan García, la renovació per dos temporades de Szczesny i la continuïtat de Marc-André ter Stegen, actualment de baixa, el repartiment de la porteria quedava definit i Peña veia limitades les seues opcions. La cessió a un acabat d’ascendir com l’Elx li oferix minuts d’alt nivell per a consolidar la seua progressió en Primera.

- Advertisement -Telegram València Diari

Trajectòria i protagonisme recent

Format en la pedrera del Vila-real, Peña es va incorporar al Barça en la temporada 2012-2013 en edat infantil. Va créixer a contrarellotge, saltant del Cadet A a el Juvenil A en 2015 i competint amb futbolistes fins a dos anys majors. Va ser campió de la Lliga Juvenil de la UEFA en 2017-2018, i en la campanya següent va fer el salt al Barça B —actual Barça Atlètic—.

En la 2020-2021 ja va ajudar al primer equip en la Copa del Rei i, al gener de 2023, va passar a tindre fitxa del primer equip. Entre gener i juny de 2022 va viure la seua primera cessió, en el Galatasaray turc. Des del seu retorn es va assentar com a segon porter i va guanyar pes quan les lesions de Ter Stegen van obligar a cobrir la porteria. En el curs 2023-24, va disputar 17 partits com a titular i va encaixar 32 gols.

En la temporada següent, 2024-25, el club va recórrer al veterà Szczesny per a reforçar l’arc i, abans que el meta polonés es fera amb la titularitat, Peña va acumular 23 partits amb un balanç de 25 punts en contra. Amb el nou repartiment sota pals, la renovació i l’eixida temporal es presenten com una solució que satisfà a totes les parts: el Barça guanya marge per a inscriure a Szczesny i l’Elx incorpora un porter amb experiència en l’elit; Peña, per part seua, troba la continüitat que no tenia garantida.

Últimes notícies

Un home armat s’atrinxera a la seua casa d’Agost i la Guàrdia Civil negocia el seu lliurament

Un jove de 25 anys roman atrinxerat amb diverses escopetes en la seua vivenda d'Agost. Un ampli dispositiu de la Guàrdia Civil manté el perímetre i negocia una eixida segura.

Mor un home de 63 anys després de bolcar el tractor en el qual circulava a Silla (València)

Un home de 63 anys ha mort a Silla en bolcar el tractor amb el qual circulava. L'alerta es va rebre a les 13.38 i, malgrat l'assistència del SVB i el SAMU, no va sobreviure.

Vox advertix a Mompó: si impulsa polítiques separatistes no estarà al seu costat

Vox avisa al president de la Diputació de València que no li donarà suport si manté la idea de compensar amb fons provincials a l'AVL després de la retallada autonòmica. PP, PSPV, Compromís i Ens Uneix creuen retrets pel paper de la institució lingüística.

Les Corts activen la Diputació Permanent el dilluns per a convalidar tres decrets i abordar els incendis

La Diputació Permanent de Les Corts es reunirà el dilluns per a convalidar tres decrets del Consell i escoltar el balanç del conseller d'Emergències sobre els incendis de l'estiu. La majoria va rebutjar que compareguera el president i el titular d'Infraestructures.

La Cordà de Paterna estrena bengales blaves i llums antiboira per a reforçar la seguretat

La Cordà de Paterna incorpora bengales blaves d'emergència i llums grogues antiboira per a augmentar la visibilitat. L'operatiu suma més recursos i vies d'evacuació.

Tres persones ateses a Buñol per gas pebre prop de la Tomatina

Tres persones van ser ateses i donades d'alta en el lloc després de l'exposició a gas pebre en carrers pròxims a la Tomatina de Buñol. L'organització va parlar d'una desena d'afectats inicials, però només tres van requerir assistència.

Un home de 26 anys patix cremades després d’un incendi en una vivenda de Carpesa

Un incendi en una vivenda de Carpesa va deixar a un home de 26 anys amb múltiples cremades. SAMU ho va traslladar a la Unitat de Cremats de La Fe; la Guàrdia Civil investiga.

Sis detinguts in fraganti en dos robatoris amb força a Castelló

La Policia Nacional arresta a sis persones en dos actuacions a Castelló: quatre en eixir d'un comerç amb efectes sostrets i dos en una vivenda marcant portes.