Mastodon
27.1 C
València
Dijous, 4 setembre, 2025

Queda inaugurada la temporada de positius irresponsables que van als centres de salut

 

Que els casos per Coronavirus s’han disparat a la Comunitat Valenciana és sabut per tots. Sobretot a València capital és el lloc on el creixement de positius s’ha produït de forma exponencial i alarmant, però, molts dels pacients als quals els comuniquen que han donat positiu o que han de realitzar-se una prova PCR per haver estat en contacte estret amb una persona contagiada, sembla que no entenen la gravetat de la situació.

La cinquena onada de contagis està sent diferent de les anteriors, Doncs, afortunadament, el nombre de contagiats no es tradueix en un col·lapse dels llits hospitalaris o ingressos a UCI. No obstant això, que la mitjana d’edat en les persones que han donat positiu haja baixat no implica que no puguen desenvolupar patologies adverses greus.

Tot i la situació, molts no semblen comprendre la gravetat del que això suposa. “Diàriament veiem com venen persones positives a l’ambulatori a preguntar coses quan se’ls ha explicat en reiterades ocasions que han de guardar quarantena“, explica un treballador del Centre de Salut Nou Moles.

I és que la impaciència moltes vegades pot contra la responsabilitat. Un cop se li comunica a un pacient que ha donat positiu en Coronavirus per prova PCR, se li explica que per recollir la baixa no ha de desplaçar-se a l’ambulatori, sinó que un familiar ha de venir a recollir els informes.

“Amb cada nova onada, veiem com els positius venen personalment a recollir els papers i a sobre s’enfaden quan els recordem que estan cometent un delicte contra la salut pública”, explica el mateix treballador.

Una cosa que passa també a l’hora de realitzar les PCR: “en els centres de salut tenim un protocol estricte en el qual s’estableixen diferents circuits d’accés perquè les persones que tenen risc de ser positives en Covid-19 no es creuen amb els pacients que venen a realitzar les seues gestions. Doncs bé, aquí tothom ve per la porta principal i s’enfada quan li derivem a on correspon”, recalca.

Concretament, a Nou Moles han posat a disposició dels pacients una entrada pel lateral que està perfectament indicada i que ofereix la possibilitat de fer cua a l’aire lliure per minimitzar els riscos. Segons el personal sanitari, estes mateixes persones de vegades es fiquen dins de l’ambulatori per esperar amb l’aire condicionat, Fet que suposa un “greu risc per a la resta de persones”.

Això és una cosa que passa en tots els centres, a l’ambulatori de Sant Isidre les recepcionistes estan cansades d’atendre positius: “cada vegada més entren persones dient: “hola, és que he donat positiu i no m’han cridat per preguntar-me amb qui he estat “davant l’estupefacció de les treballadores.

Cal esmentar que també són molts els contactes estrets que es presencien davant el taulell per queixar-se que triguen molt a fer-los una PCR o en comunicar-los el resultat: “cada dia venen persones dient que han conviscut amb un contagiat o que han estat en una reunió social en la qual hi havia diversos positius i que tenen dubtes d’estar contagiats.

Diuen que els han cridat perquè mantinguen quarantena però que triguen a trucar-los per fer-los una PCR, que estan impacients “i clar, mentrestant l’equip sanitari i els pacients han d’assumir un major risc”.

Finalment, l’aixecament de l’obligació de portar mascareta pel carrer també està portant a situacions paradigmàtiques. “Són moltes les persones que hem observat que venen sense mascareta i esperen a la porta fins que els toca sabent que han donat positiu i venen a fer-se una segona PCR. Per descomptat, genera molta frustració”, aclareix una treballadora l’ambulatori de Mislata.

Quan les coses es posen lletges, la ciutadania de seguida es queixa de les restriccions. No obstant això, a l’hora de complir les normes, quan s’accentuen les onades de contagis sembla que “s’inaugura la temporada d’irresponsables”.

Últimes notícies

Seguix actiu l’incendi al costat d’una zona urbana a Oliva (València)

L'incendi de vegetació declarat poc abans de les 16.00 al costat d'una zona urbana d'Oliva continua actiu cinc hores després. Es va activar la situació 1 i no va ser necessari desallotjar una residència.

Carcaixent registra la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana: 39,5 °C

Carcaixent lidera la calor en la Comunitat amb 39,5 °C, seguida per Xàtiva (38,4) i Ontinyent (37,8). Aemet preveu un descens notable de les màximes este divendres.

Aemet activa l’avís taronja per pluges en el litoral de Castelló este divendres

El litoral de Castelló estarà en avís taronja per pluges este divendres de 6.00 a 16.00, amb fins a 40 l/m² en una hora. Abans, de 4.00 a 6.00, regirà avís groc.

La plaça de la Reina acull ‘Criatures de l’Oceà’, la gran mostra de fotografia submarina

Meduses, cavallets marins i criatures de les profunditats protagonitzen l'exposició d'Enrique Talledo en la plaça de la Reina, dins de ValenciaPhoto.

Puig acusa a Mazón de lideratge soscavat després de la dana i el PP li retorna el colp

Ximo Puig sosté que el Consell arrossega una hipoteca moral i reputacional després de la gestió de la dana i qüestiona a Carlos Mazón. El PP contraataca, culpa al Govern central i exigix ajudes urgents.

El Consell retrau a Aemet i defén que va decidir amb la informació disponible en la DANA

El Consell sosté que durant la DANA del 29 d'octubre va prendre decisions amb les dades disponibles. Després d'un informe d'Emergències i l'aclariment de Aemet sobre la regió muntanyenca de Conca, reclama explicacions.

Incendi de vegetació al costat de zona urbana a Oliva activa la situació 1

Un foc de vegetació declarat prop d'àrees habitades a Oliva (València) obliga a activar la situació 1 del Pla d'Incendis Forestals. Sis mitjans aeris i equips terrestres treballen en la seua extinció.

Ayuso imposa força i astúcia per a firmar el doblet; Vingegaard seguix líder

L'alacantí venç l'etapa 12 entre Laredo i Els Corrals de Buelna després d'atacar en Brenes i batre a Javier Romo a l'esprint. Vingegaard manté el roig.