Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal declarat este diumenge en el terme de Forcall (Castelló) continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres, després d’haver-se originat pel foc d’un camió accidentat que va quedar en un barranc i va acabar calfant la vegetació pròxima.

Entre els recursos mobilitzats hi ha dos avions anfibis del Ministeri per a la Transició Ecològica, que se sumen als mitjans de la Generalitat i d’altres administracions per a intentar estabilitzar al més prompte possible el perímetre del foc.

Amplia mobilització d’efectius

Segons la informació difosa pels serveis d’emergència, estan treballant en la zona cinc mitjans aeris de la Generalitat i els dos avions anfibis del Ministeri, als quals s’ha afegit també un altre mitjà aeri procedent de Catalunya.

A estos recursos s’unixen set unitats terrestres i una unitat helitransportada amb autobombes, que permeten acostar a les brigades fins a les zones més complicades d’accés i assegurar un subministrament continu d’aigua sobre els focus actius.

A més, participen en el dispositiu cinc dotacions de bombers, dos coordinadors forestals i un tècnic del Consorcio de Bomberos de Castellón, junt amb un agent mediambiental i un tècnic forestal que assessoren sobre l’evolució del foc i les mesures de protecció del bosc.

També s’ha mobilitzat una unitat del SAMU en previsió de possibles incidències sanitàries, amb l’objectiu de donar una resposta ràpida si alguna de les persones que treballen en l’extinció resulta afectada per fum, calor o qualsevol altre incident.

Origen del foc i risc per a la zona

Segons ha indicat el Consorcio de Bomberos de Castellón, l’origen de l’incendi està en un camió que va resultar accidentat la setmana passada i va quedar encastat en un barranc, en una zona de difícil accés.

El vehicle, accidentat dies arrere, continuava en el mateix punt i el foc generat per este camió ha acabat propagant-se a la vegetació del voltant, fins a convertir-se en un incendi forestal en afectar directament una àrea arbrada i matoll.

Davant d’esta situació, el Centre de Coordinació d’Emergències ha establit la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals, un nivell que s’activa quan hi ha incendis que poden afectar greument els béns forestals i, de manera lleu, la població o altres béns que no són forestals.

Esta classificació suposa un seguiment continu de l’evolució del foc i la possibilitat d’adoptar mesures addicionals de protecció si la intensitat de l’incendi o les condicions meteorològiques empitjoren.

Segons Emergències, una vegada el foc ha afectat de manera clara la massa forestal, la incidència inicial s’ha reclasificat ja com a incendi forestal, la qual cosa reforça la necessitat de mantindre el dispositiu ampli d’extinció desplegat en la zona de Forcall.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.