8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Un incendi forestal crema quatre hectàrees de bosc en la Serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, al costat d’efectius del Consorci Provincial de Bombers i Brigades Forestals de Tibi i Callosa, i amb suport de mitjans aeris, han extingit este dimarts un incendi forestal amb diferents fronts que es va iniciar en el vessant sud de la Serra de Foncalent i que ha arrasat quatre hectàrees de bosc baix, espart i matolls sense provocar ferits.

 

L’avís s’ha donat cap a les 22.30 hores d’este dilluns, ha informat la Regidoria de Seguretat que ha indicat que en el lloc es va muntar un Lloc de Comandament Avançat. La vegetació existent formada sobretot per espart, un «material molt combustible», ha fet que el foc s’estenguera i ha complicat la seua extinció.

 

 

De la mateixa manera a causa del pendent, de fins a un 70% en el vessant a on s’ha declarat l’incendi, ha provocat que els bombers hagen hagut d’accedir fins al foc a peu. Les faenes d’extinció s’han allargat tota la nit, i cap a les 08.00 hores d’este matí s’han incorporat mitjans aeris per a la seua estabilització, control i extinció.

 

L’atac sobre les flames s’ha fet per part dels bombers i brigades forestals i els mitjans aeris del Consorci que han intervingut durant més de 10 hores. L’incendi s’ha donat per extingit totalment a les 10.00 hores d’este dimarts, quan s’han retirat els mitjans aeris, i una dotació de brigades forestals s’han mantingut en la zona, amb inspeccions del SPEIS per a evitar rebrots.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.