13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Set anys d’inhabilitació per arreglar unes oposicions per a la germana de l’alcalde

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat set anys d’inhabilitació per a ocupació o càrrec públic a un exsecretari de l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, com a cooperador necessari d’un delicte de prevaricació administrativa, per arreglar un concurs d’oposicions per atorgar una plaça d’administrativa a la germana del llavors alcalde.

La Sala ha absolt en canvi la que va ser regidor de Personal en el moment dels fets, per a la qual la Fiscalia sol·licitava una pena de deu anys d’inhabilitació com a autora d’un delicte de prevaricació, perquè considera que no ha quedat provat que signés les resolucions d’adjudicació de les places amb coneixement que estes estaven fora de la llei.

Els fets van començar el 2010, quan un Jutjat Contenciós Administratiu de València va anul·lar un procediment de selecció per a dos places d’administratiu municipal perquè una de les aspirants era germana de l’alcalde, entre altres raons. La sentència resolia que el primer regidor s’havia d’abstenir durant el procés de selecció.

Com a conseqüència de l’anul·lació, l’Ajuntament d’Aielo va delegar un nou procediment per a la provisió d’estes places a la regidora de Personal, qui va subscriure i aprovar el 2012 les resolucions que va redactar i de les quals va informar el condemnat, en aquell moment secretari municipal acumulat.

Segons l’Audiència Provincial, durant esta nova tramitació del procediment es van produir il·legalitats amb les diferents resolucions, que no es van publicar al BOE, ni es van complir els terminis legals, ni es van efectuar les proves de selecció, “simulant un procediment administratiu que en cap moment va tenir lloc”.

La Sala manté que el penat sabia que les resolucions “eren radicalment i absolutament contràries a dret al prescindir-se del procediment legal” amb l'”únic propòsit” d’aconseguir el nomenament de la germana de l’alcalde com a funcionària de carrera. El Tribunal afegeix que la regidora delegada no coneixia l’abast de les resolucions ni de la seua il·legalitat.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.