16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Les autoritats investiguen diverses explosions registrades en les clavegueres del centre de Castelló que han obligat a desallotjar una finca sense causar ferits. A les 15.38, una anomenada al 112 ha alertat d’un cable de llum cremant al carrer Zaragoza i de detonacions en registres del carrer Amadeu I, la qual cosa ha activat immediatament els protocols de seguretat i la intervenció dels equips d’emergència.

Causa probable i propagació

De manera presumpta, i mancant els resultats oficials, s’hauria produït una deflagració en conduccions elèctriques que, per causes encara desconegudes, s’hauria propagat a través dels conductes pels quals discorren els cables. Eixa expansió per galeries i registres ha afectat verticalment l’edifici confrontant, coherent amb els danys observats en diferents nivells de l’immoble.

A conseqüència de les deflagracions s’han produït despreniments de falsos sostres i d’alguns revestiments en diverses vivendes. La finca ha sigut desallotjada de manera preventiva i la Policia Local ha delimitat el perímetre per a impedir l’accés de vehicles i vianants mentres s’assegurava la zona. Segons les mateixes fonts, la situació es troba estabilitzada: en principi no existix afectació estructural i els danys es limiten a paraments superficials i acabats. Els veïns estan accedint a les seues cases per a comprovar els desperfectes i valorar si necessiten passar la nit fora, encara que no han sol·licitat a l’Ajuntament soluciones d’allotjament.

En el lloc continuen treballant els bombers, la Policia Local, la Policia Nacional i les empreses subministradores de llum i gas. La companyia elèctrica ja està realitzant labors per a restablir el subministrament en la zona. Amb la investigació oberta, la Policia Local ha informat de la reobertura del carrer Zaragoza i d’una retirada progressiva dels equips municipals conforme es verifiquen les condicions de seguretat.

Últimes notícies

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit