16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Juan Ignacio Zoido anuncia l’ampliació del radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres

Imagen de Gabriel Cruz Ramíez.

Amplien el radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres | SOSDesaparecidos

 

Una setmana després d’iniciar-se l’operatiu per a trobar a Gabriel, el xiquet desaparegut en Níjar, Almeria, la nul·la pista sobre el seu rastre ha fet modificar les estratègies de la Guàrdia Civil. Així ho ha confirmat el ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido, que va anunciar l’ampliació del radi de cerca per part dels efectius de seguretat.

  

  

D’aquesta manera, amb l’objectiu de «revisar de forma més tècnica i selectiva els punts crítics», detallant que se centren en aquells «masos abandonats, pous, basses o altres instal·lacions», l’operatiu desenvolupat compta amb la novetat de l’extensió de 12 quilòmetres sobre el camp de recerca per a Gabriel.

 

La camiseta de Gabriel

La decisió s’ha pres després de la confirmació que la camiseta oposada pels voltants de la regió pertanyia a Gabriel «sens dubte». Després de l’anunci oferit per la Brigada Criminalística de Madrid, Zoido va anunciar l’estratègia que impulsarà la Guàrdia Civil per a trobar a Gabriel.

El ministro de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novedades en la investigación

El ministre de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novetats a la investigació | Cedida

No obstant açò, el màxim representant del Ministeri d’Interior no va voler entrar en els detalls sobre si en la peça de vestir hi havia rastre d’un altre ADN. En estesentit, va assegurar haver dit «el que es pot dir», recordant que la recerca es troba baix secret de sumari.

«Anem a seguir treballant amb el mateix afany i il·lusió, en el mateix ordre que s’ha vingut investigant des del primer moment amb l’obsessió que la felicitat torne a esta casa i puguem trobar sa i estalvi a Gabriel», ha informat Zoido, agraint l’esforç de la policia, així com el dels voluntaris que participen en la recerca.

  

  

De la mateixa manera, va destacar que a la suma d’aquests suports inesperats per a la Guàrdia Civil, també s’han sumat un gran nombre de Bombers, Policies Locals, efectius de Protecció Civil i membres d’Emergències d’altres localitats. «A tots ells, agrair-los el treball coordinat per a trobar a Gabriel», ha destacat.

Últimes notícies

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.