22.6 C
València
Dijous, 25 setembre, 2025

La firma d’hipoteques puja un 22% al juliol en la Comunitat Valenciana i Espanya aconseguix el seu millor juliol des de 2010

La Comunitat Valenciana va registrar al juliol 5.483 hipoteques sobre vivenda, un 22% més que en el mateix mes de 2024, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística. L’avanç confirma l’empenyiment del crèdit per a la compra de vivenda a la regió i es produïx en un context nacional igualment expansiu.

En el conjunt d’Espanya es van firmar 45.067 hipoteques, un 25% més interanual i la xifra més alta per a un mes de juliol des de 2010. Amb este resultat, el mercat encadena tretze mesos de creixement, una ratxa que apunta a una demanda sostinguda i a una major activitat en notaries i registres.

La Comunitat Valenciana va aportar al voltant del 12% del total nacional d’operacions, la qual cosa subratlla el seu pes en la dinàmica hipotecària del país. L’increment de contractes suposa més compradors accedint a finançament i una major rotació en el mercat residencial, amb impacte directe en l’activitat de promotors, agències i taxadores.

Import mitjà a l’alça

L’import mitjà de les hipoteques constituïdes va aconseguir els 163.307 euros, un 7,6% més que un any abans. Este augment implica un esforç financer superior per operació i reflectix que les vivendes finançades o els imports sol·licitats són més elevats. De mantindre’s constants altres condicions, majors imports es traduïxen en quotes mensuals més altes, per la qual cosa les llars ajusten el seu pressupost per a tancar el finançament.

La combinació de més operacions i d’un import mitjà creixent dibuixa un mercat en fase d’expansió. La fita de registrar el millor juliol en més d’una dècada suggerix que la concessió de préstecs manté tracció i que la confiança dels compradors se sosté, reforçant la tendència alcista observada durant els últims tretze mesos.

Últimes notícies

Espanya, entre els pocs països amb més demanda de vehicles: +15% i avanç dels electrificats

El Govern destaca que el mercat automobilístic creix un 15% i augmenta la quota d'electrificats. Impulsa la transformació industrial i el Pla Reinicia Acte+ amb 200 milions.

Aldaia reforça comportes i rebaixa la cota del barranc per a desviar les riuades

Aldaia reforça les comportes del barranc de la Saleta i rebaixarà la seua cota en el tram urbà perquè les crescudes es dirigisquen a la perifèria i no al centre. Les obres arrancaran per via d'emergència i es financen amb fons autonòmics i estatals.

El mico caputxí Capità, operat d’urgència per una paràlisi a Villena

Capità, un mico caputxí rescatat a Huelva i traslladat a AAP Primadomus (Villena), va ser intervingut d'urgència per una paràlisi causada per una hèrnia discal. Evoluciona amb xicotetes millores i afronta una recuperació llarga.

El València acorda instal·lar plaques solars i punts de recàrrega en el Nou Mestalla

El València tanca un acord amb Octopus Energy per a instal·lar panells solars en la coberta del Nou Mestalla i punts de recàrrega, amb gestió intel·ligent i menor impacte ambiental.

Embassaments resistixen amb nivells per damunt de la mitjana després de l’estiu més càlid a Espanya

Els embassaments emmagatzemen 31.314 hm³, el 55,88% de la seua capacitat, deu punts per damunt de la mitjana del decenni. La primavera molt plujosa explica el matalàs hídric malgrat la calor extrema.

Calero aconseguirà a Getafe els 50 partits amb el Llevant

El tècnic del Llevant arribarà este dissabte al mig centenar de trobades oficials des de la seua arribada a l'estiu de 2024. La fita arriba després de l'ascens a Primera i una derrota recent davant el Reial Madrid.

El Vila-real pot igualar el seu rècord de victòries seguides a casa davant l’Athletic

El Vila-real arriba a la visita de l'Athletic amb set triomfs seguits en La Ceràmica. Un nou èxit li permetria igualar la seua millor ratxa històrica en LaLiga.

Juan Ayuso firma cinc anys amb Lidl-Trek fins a 2030

L'espanyol deixa UAE Emirates i es compromet amb Lidl-Trek per cinc temporades, fins a 2030. El moviment, anticipat en l'última Volta, reforça a l'equip en les generals.