La Guàrdia Civil manté des de la nit del dilluns la busca de l’home que presumptament va disparar tres vegades amb una escopeta a un veí en el centre d’Alfafar després d’una discussió. La víctima va resultar ferida de gravetat i l’autor va fugir immediatament del lloc.
Els fets van ocórrer sobre les 23.30 al costat del carrer Pintor Sorolla, en una zona cèntrica del municipi. Segons les primeres informacions, la disputa entre dos veïns va escalar fins que un d’ells descerrajó tres tirs que van causar lesions greus a l’altre. La investigació se centra ara a localitzar al sospitós i a esclarir el motiu concret de l’enfrontament.
Fugida després del tiroteig
Després de l’atac, el sospitós va escapar. En un primer moment es va pensar que podia haver-se atrinxerat amb l’arma en una vivenda pròxima, la qual cosa va portar a establir un cércol policial en l’entorn. Finalment, eixa hipòtesi es va descartar en confirmar-se que havia eludit el dispositiu i abandonat la zona.
L’home va fugir acompanyat per un jove que, ja el dimarts, es va presentar voluntàriament en la caserna de la Guàrdia Civil de Patraix. No està previst que passe a disposició judicial este dimecres, per la qual cosa continua en dependències policials per a la pràctica de diligències inicials. El seu testimoniatge pot ajudar a reconstruir la seqüència de la discussió i la ruta de fugida.
L’ús d’una escopeta en un entorn urbà i a última hora del dia va incrementar la preocupació veïnal i va obligar a desplegar mesures preventives en l’àrea afectada. Mentrestant, els agents recapten testimoniatges i és previsible que revisen possibles gravacions de l’entorn per a delimitar els moviments del sospitós i tancar vies de fuita.
La prioritat de l’operatiu és detindre al presumpte autor i esclarir per complet l’ocorregut. La gravetat de les ferides patides per la víctima subratlla la necessitat d’actuar amb cautela i mantindre el desplegament fins a la seua localització.