La jutgessa de Catarroja demana a les parts pronunciar-se sobre la pròrroga de la instrucció de la DANA, que venç el 30 d’abril

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA ha preguntat este dimecres a les parts personades per la pròrroga de la instrucció, que venç el 30 d’abril, perquè exposen la seua posició respecte a una ampliació de sis mesos.

El tràmit busca decidir si la investigació continua oberta més enllà d’eixe termini o si es tanca la fase de diligències, i arriba en un moment en què el volum d’actuacions aconsella ordenar els següents passos per a donar cobertura al ja practicat i al pendent.

En una providència, la jutgessa també ordena l’acarament de la relació de crides aportades pel director general de Promoció Institucional de la Generalitat, Francisco González, que ha declarat este dimecres com a testimoni.

Es tracta de verificar que el 29 d’octubre de 2024 González va parlar a les 16.47 amb el qual era cap de gabinet de Carlos Mazón, José Manuel Cuenca, i que a les 18.48 va conversar amb el llavors president, tal com consta en el sumari.

Acarament de crides i testimonis

La comprovació d’eixos contactes pretén fixar amb precisió la seqüència de comunicacions durant l’emergència i la seua eventual relació amb decisions adoptades eixe dia, un pas previ abans de valorar noves diligències.

La jutgessa informa a més de la recepció d’un informe de la unitat de la Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana que detalla la identificació dels set agents que el 29-O van atendre avisos de la ciutadania en el Centre de Coordinació d’Emergències de l’Eliana.

Eixa relació permet localitzar als qui van gestionar les crides entrants en plena DANA i facilita reconstruir la traçabilitat dels avisos, des del seu registre fins al seu trasllat als responsables operatius.

Segons l’oficina de comunicació del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, el mes vinent d’abril la xifra de testimonis i perjudicats que hauran prestat declaració en seu judicial superarà els 520.

L’elevat nombre de compareixences il·lustra la dimensió del procediment i condiciona el ritme de la instrucció; d’ací ve que la magistrada haja demanat a les parts la seua postura sobre la pròrroga de sis mesos abans que expire el termini vigent el 30 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.

López-Arostegui: ser fidels al nostre joc per a competir al màxim davant Baskonia

López-Arostegui va remarcar que València Basket ha de defendre, rebotar i córrer per a imposar el seu ritme en la visita al Kosner Baskonia en la jornada 29 d'Eurolliga. Va rebutjar que la recent Copa del Rei relaxe al rival i va avisar d'un equip reforçat.

Copete patix una lesió meniscal en el genoll esquerre i passarà per quiròfan

El València va confirmar una lesió meniscal en el genoll esquerre de José Copete i va avançar que serà intervingut. És la tercera operació en la saga esta temporada.

La boira causa quatre abastos amb deu ferits i tala l’AP-7 a Moncofa

Quatre accidents per abast en l'AP-7 a l'altura de Moncofa i Xilxes han deixat deu ferits i han obligat a tallar la via en sentit València per boira intensa.

Mor el tècnic que va validar el primer És-Alert durant la DANA

Ha mort Miguel Mollà Ramos, tècnic d'Emergències de 55 anys que va validar el primer missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Va morir per un infart.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha exigit al Consell respostes per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus després de conéixer-se noves dades. Compromís dona suport a una comissió i proposa més controls i transparència.