22.6 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

La jutgessa requerix a la periodista que va menjar amb Mazón el tiquet de l’aparcament per a acreditar els temps

La jutgessa que investiga la causa de la dana ha requerit a Maribel Vilaplana, la periodista que va menjar amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el 29 d’octubre de 2024, que aportació en la seua declaració del pròxim dilluns el tiquet de l’aparcament i qualsevol altre element que acredite el període en què va estar amb ell el dia de la catàstrofe.

Una prova per a fixar la cronologia

En un acte dictat este divendres, la jutgessa de Catarroja assegura que conéixer fins a quin moment Vilaplana va poder ser present durant les crides que es van mantindre entre Mazón i la exconsellera d’Interior Salomé Pradas, investigada en esta causa, convertix en útil la prova sol·licitada: l’obtenció del tiquet d’entrada i eixida de l’aparcament de la Glorieta de València.

El registre del pàrquing permet fixar hores precises d’accés i eixida. Croats amb l’horari de l’esmorzar, eixes dades poden aclarir si la periodista seguia amb el president mentres es produïen les crides o si ja havia marxat. Amb això, el jutjat busca delimitar amb major detalle la seqüència de comunicacions i actuacions en els moments crítics de la dana, establint un marc temporal objectiu que recolze o descarte versions sobre la presència de tercers.

En el mateix acte, la jutgessa rebutja ara com ara una nova citació de Salomé Pradas ‘en el present moment’ per a prestar una altra declaració, malgrat la petició d’una acusació particular que va reclamar ampliar el seu testimoniatge a partir de la informació que es va obtenint en seu judicial i a través dels mitjans de comunicació.

Últimes notícies

Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa

El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.

Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste

El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.

El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder

El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres nous vídeos del centre d'Emergències revelen que Salomé Pradas va ser informada d'avingudes en barrancs com el del Pedrís, amb risc per a Quart i Aldaia. Les imatges, prèvies al Cecopi, s'incorporen a la causa per a aclarir decisions i desplegaments.

El president de l’Audiència de València defén que la crítica a la jutgessa de la dana és lícita, no la pressió

El president de l'Audiència de València ha defés que les crítiques a la jutgessa que instruïx la causa de la dana són legítimes, però ha rebutjat la pressió per a influir en la seua actuació. Ha explicat que els 23 recursos d'apel·lació s'han resolt pel ple de la Secció Segona per a garantir qualitat i coherència.

La Generalitat sosté que els nous vídeos proven que Pradas va estar sempre atenta

La Generalitat defén que tres nous vídeos recolzen que Salomé Pradas va seguir de prop la DANA. Detalla una seqüència d'avisos sobre el barranc de Poio.

L’Audiència de València fa costat a la jutgessa de la dana i desestima el recurs per Forata i Buseo

L'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs d'una acusació particular que demanava més dades sobre Forata i Buseo i ha confirmat l'acte del Jutjat de Catarroja de 19 de maig. El tribunal recolza la instrucció i aprecia falta de nexe causal amb les defuncions investigades.