La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb el seu debut el pròxim 16 d’abril en la Großer Saal, la sala principal del Musikverein de Viena. La formació actuarà sota la direcció del seu titular i director artístic, Alexander Liebreich, i comptarà amb el prestigiós duo pianístic Silver-Garburg com a solistes convidats, en un programa concebut específicament per a esta històrica sala austríaca.

Amb esta visita, la Orquestra de València es presentarà davant el públic del recinte on se celebra cada 1 de gener el cèlebre Concert d’Any Nou de la Filharmònica de Viena. La seua participació s’emmarca en el cicle Jeunesse-Musikerleben, una sèrie de concerts que reunix formacions de gran nivell i que servix d’aparador internacional. La presència de l’orquestra valenciana en este context reforça la seua posició entre les agrupacions simfòniques espanyoles amb major projecció exterior.

Abans de viatjar a Àustria, la Orquestra de València oferirà el mateix programa al públic local el divendres 10 d’abril a la Sala Iturbi del Palau de la Música, a les 19.30 hores. Serà un concert extraordinari amb un preu de 5 euros, pensat per a acostar este repertori al major nombre possible d’abonats i aficionats. D’esta manera, els espectadors valencians podran escoltar en primícia el programa dissenyat per al Musikverein i comprovar el nivell d’exigència artística que requerix.

El director del Palau, Vicente Llimerá, ha subratllat que quan la Orquestra de València actue en el Musikverein no sols es trobaran dos ciutats, sinó també dos tradicions musicals amb una llarga història. Al seu juí, a Viena debutarà una orquestra que combina la seua identitat mediterrània amb una clara vocació europea i que està en condicions d’afrontar un programa de gran dificulteu tècnica i profunditat expressiva.

Llimerá ha afegit que cap aficionat hauria de perdre’s el concert extraordinari que s’oferirà al Palau amb este mateix programa, concebut per al Musikverein, ja que serà, segons ha indicat, un verdader esdeveniment musical per a la ciutat. El fet de poder escoltar a casa el mateix repertori que s’interpretarà en una de les sales més reconegudes del món es planteja com una oportunitat poc habitual per al públic valencià.

Programa amb Ravel, Brahms, Martín i Soler i Strauss

En el repertori que la Orquestra de València presentarà davant el públic austríac s’escoltarà, en primer lloc, l’obertura de L’arbore di Diana, del compositor valencià Vicente Martín i Soler. Esta obra ja va collir grans èxits a la Viena del segle XVIII i servix ara per a tendir un pont històric entre València i la capital austríaca, enllaçant la tradició operística de llavors amb la realitat simfònica actual.

A continuació sonarà Daphnis et Chloé. Suite núm. 2, de Maurice Ravel, una de les partitures més coloristes del repertori orquestral. En ella, la Orquestra de València podrà desplegar el refinament sonor pel qual ha sigut distingida internacionalment en els últims temps, amb especial atenció al treball de les seccions de corda i fusta i als matisos dinàmics que exigix l’obra.

Un dels moments culminants del concert serà la interpretació del Quartet per a piano núm. 3, a càrrec del duo Silver-Garburg, que assumirà la part solista. Esta peça permetrà mostrar la compenetració del tàndem pianístic amb l’orquestra i subratllar el diàleg continu entre solistes i formació simfònica, element central d’este programa.

El tancament del concert arribarà amb el poema simfònic Així va parlar Zaratustra, de Richard Strauss, una obra de gran força i profunditat filosòfica que exigix a l’orquestra un notable desplegament de recursos tècnics i expressius. La seua inclusió arredonix un programa de marcat caràcter simfònic, pensat per a posar a prova la versatilitat i el nivell artístic de la formació valenciana davant el públic vienés.

Vicente Llimerá ha destacat l’excel·lent nivell artístic del qual gaudix actualment la Orquestra de València i ha assegurat que la formació està experimentant una evolució visible no sols en l’escenari, sinó també a través d’una creixent presència internacional. La invitació al Musikverein s’interpreta en este context com un pas més en eixa trajectòria ascendent i com una oportunitat de consolidar la seua projecció fora d’Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.