VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)
La Policia Local de València (PLV) ha adquirit un dron DJI Mini 4 Pro i diversos accessoris d’última generació finançats a través de subvencions obtingudes mitjançant la seua participació en projectes europeus.
L’objectiu d’esta iniciativa és reforçar el compromís de la Policia amb la “innovació” i la “millora” de la seguretat pública, aprofitant la col·laboració europea per a optimitzar la seua eficàcia operativa.
Estos nous aparells serviran per a millorar la capacitat operativa de la Unitat Aèria de Drones (UAD) que en els anys que porta en funcionament ha demostrat la seua utilitat en aspectes essencials com la vigilància d’espais públics i entorns naturals protegits, en la resposta a emergències o en la recopilació d’informació crítica.
Referent a això, el regidor de Policia Local, Jesús Carbonell, ha afirmat en un comunicat que “esta inversió en tecnologia de drons i la modernització de la nostra flota reflecteixen el nostre compromís per dotar a la Policia Local de les ferramentes necessàries per a garantir la seguretat i el benestar de la ciutadania”.
Així mateix, Carbonell ha subratllat: “Gràcies als fons europeus podem mantenir-nos a l’avantguarda de la innovació i millorar la seguretat pública a València, sense deixar de dur a terme altres inversions de modernització del cos policial municipal”.
Un dels aspectes clau d’esta inversió és la incorporació d’accessoris dissenyats per a millorar l’adaptabilitat de la flota de drons a la normativa vigent, la qual cosa permet el seu ús en zones de major restricció de vol.
Entre estos accessoris destaquen els dispositius de mitigació d’energia d’impacte, essencials per a garantir el compliment dels estàndards de seguretat i perllongar la vida útil dels models més antics.
L’adquisició inclou bateries de vol intel·ligents, paracaigudes, protectors d’hèlixs, llums estroboscòpiques això ha sigut possible gràcies a la participació de la PLV en projectes d’investigació finançats per la Comissió Europea.
Finalment, el regidor ha reiterat “el compromís i l’aposta de la Policia Local per a seguir participant activament en iniciatives europees orientades a la millora de la seguretat urbana, l’impuls a la innovació tecnològica i la col·laboració amb altres forces de seguretat a nivell internacional”.