12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La Universitat de València ha declarat el nivell d’emergència 2 des de les 00.01 fins a les 15.00 d’este dilluns i ha suspés l’activitat docent presencial en tots els seus campus i instal·lacions. La docència s’ha traslladat a format en línia sempre que siga possible per a minimitzar desplaçaments en les hores de pitjor temps.

Docència en línia i servicis essencials

La decisió l’ha adoptada la rectora Mavi Mestre a proposta del Comité d’Emergències, reunit esta vesprada, després d’analitzar l’evolució de la borrasca i el seu impacte en la mobilitat i la seguretat de la comunitat universitària. Amb este escenari, l’objectiu ha sigut assegurar la continuïtat acadèmica alhora que es reduïx l’exposició a condicions meteorològiques adverses.

En les pràctiques externes i clíniques s’actuarà conforme a les indicacions de l’empresa o institució on es desenrotllen. La no assistència no tindrà repercussions acadèmiques per a l’estudiantat, de manera que cada persona podrà prioritzar la seua seguretat sense perdre avaluació o convocatòria.

Per a la resta d’activitats universitàries —administratives, investigadores, culturals i esportives— es recomana el seu desenrotllament a distància o en modalitat de teletreball. Esta mesura ha buscat mantindre projectes i servicis en marxa amb la menor interrupció possible, evitant desplaçaments innecessaris.

Els edificis i instal·lacions romandran oberts en el seu horari habitual i es permetrà l’activitat presencial quan siga imprescindible per la naturalesa de la tasca o per les circumstàncies dels qui la realitzen. Amb això es garantix la cobertura de funcions que no poden ajornar-se i l’atenció bàsica a la comunitat.

Les persones responsables de cada estructura coordinaran l’activitat i la modalitat de treball del PDI i del PTGAS per a assegurar el manteniment dels servicis no suspesos. Eixa coordinació pot incloure ajustos d’horaris i torns, així com la priorització de tasques crítiques.

El Comité d’Emergències realitzarà un seguiment continu de la situació i avaluarà, abans de les 10.00 del matí, la possibilitat de prorrogar o modificar els nivells d’alerta en funció de l’evolució meteorològica. En conseqüència, la franja inicialment fixada fins a les 15.00 podria modificar-se si les condicions ho aconsellen.

Últimes notícies

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.