L’activitat de Coca-Cola aporta 692 milions a l’economia valenciana i 11.011 ocupacions

L’activitat de Coca-Cola en la Comunitat Valenciana genera 692 milions d’euros de valor afegit, una aportació que en 2024 va suposar el 0,47% del PIB regional i que es traduïx en un impacte laboral de 11.011 llocs entre ocupacions directes i indirectes, segons l’Estudi d’Impacte Socioeconòmic 2024 elaborat per Steward Redqueen.

L’informe detalla que 58 milions corresponen al valor afegit directe que la companyia produïx a la regió, mentres que 634 milions provenen de manera indirecta a través de la seua cadena de valor. Este efecte inclou a proveïdors, distribuïdors i punts de venda que intervenen en la fabricació, logística i comercialització. La magnitud de l’ecosistema es reflectix en què, per cada euro gastat en els seus refrescos, 76 cèntims revertixen en l’economia local, un senyal del pes que la seua activitat manté després de més de 65 anys de producció en la Comunitat.

A escala nacional, els consumidors van gastar 9.200 milions d’euros en begudes de la marca, equivalents a 2.900 milions de litres venuts. Eixe volum il·lustra la dimensió del mercat i ajuda a explicar l’abast dels retorns econòmics i de l’ocupació induïda en àmbits com l’hostaleria, el comerç i el transport que operen a la regió.

‘Les dades d’este estudi mostren l’impacte que la nostra activitat té en esta regió. Des de la nostra planta de Quart de Poblet (València), i amb el suport de les nostres oficines comercials distribuïdes per tot el territori valencià, es dona una cadena que no sols deixa una petjada econòmica, sinó que també genera valor en la societat’, afirma Fernando Álvarez, cap de Comunicació i Assumptes Públics de Coca-Cola en la Comunitat.

Ocupació i cadena de valor

L’activitat local sosté 11.011 ocupacions, dels quals 466 són directes i 10.545 es generen de manera indirecta a través de la cadena de valor, segons l’estudi. Les xifres impliquen que cada ocupació directa dona suport a la creació de 22 llocs addicionals en sectors que proveïxen, transporten i comercialitzen el producte. Este efecte multiplicador explica la capacitat de l’empresa per a dinamitzar economies locals a partir d’un nucli industrial i una xarxa comercial estesa.

La companyia realitza compres per 1.500 milions d’euros a proveïdors situats a Espanya i distribuïx els seus productes en més de 31.741 punts de venda de la Comunitat Valenciana. Eixa capil·laritat vertebra el territori en aconseguir des de grans ciutats fins a xicotetes poblacions, la qual cosa aporta estabilitat a la demanda i afavorix l’activitat de bars, restaurants i comerços minoristes.

Planta de Quart i sostenibilitat

A València se situa una de les instal·lacions industrials principals del grup: la planta de Quart de Poblet. El centre compta amb 10 línies de producció, 65.000 metres de superfície i una capacitat d’emmagatzematge de 4.800 pallets. Des de 2019, Coca-Cola ha invertit més de 60 milions d’euros en esta planta i en el seu magatzem, un esforç que apunta a modernització, eficiència i reforç de la capacitat productiva.

A més, la companyia impulsa programes de formació, voluntariat i suport a jóvens i dones, així com iniciatives de recollida de residus en platges i entorns aquàtics. A la ciutat de València ha desplegat camions elèctrics de gran volum per al transport entre la fàbrica i el magatzem, amb l’objectiu de reduir l’impacte ambiental de la seua operativa mitjançant menors emissions i una logística més neta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.