22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

L’esquerra urgix al PP a activar ja la comissió sobre les VPP a Alacant

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem Unides han urgit este dimarts a l’alcalde Luis Barcala (PP) a convocar immediatament la comissió municipal d’investigació sobre les suposades irregularitats en l’adjudicació de vivendes de promoció pública (VPP) a la Platja de Sant Joan. L’exigència arriba després de l’acord unànime del ple extraordinari i monogràfic del passat dijous, que va crear este òrgan per a esclarir el cas.

Per a forçar la seua posada en marxa, els tres grups de l’oposició han presentat un escrit en la Secretaria General de l’ajuntament. Han sostingut que l’equip de govern popular està eludint donar explicacions en un assumpte que, al seu juí, ‘esguita de ple a càrrecs del PP’, en al·lusió a la dimissió de la regidor d’Urbanisme, Rocío Gómez, i d’una directora general municipal.

Cinc dies sense convocatòria

Segons l’oposició, ‘l’acord per a la creació d’esta comissió va ser adoptat pel ple dijous passat i cinc dies després l’alcalde seguix sense fer cap pas per a la seua convocatòria’, una ‘demora injustificada que demostra la falta de voluntat del Partit Popular per a donar explicacions i garantir la transparència davant este escàndol’. Per als grups, el retard frena la capacitat del consistori per a recaptar documentació, obrir compareixences i llançar llum com més prompte millor sobre com es van adjudicar les VPP assenyalades.

En unes declaracions posteriors a la junta de govern local, la portaveu socialista, Ana Barceló, ha recordat els termes utilitzats per Barcala sobre les VPP de la promoció Els Naus —indignació i repugnància— i ha afegit que el PSPV-PSOE ‘no contempla un altre escenari que no siga la dimissió‘ de l’alcalde.

Per Compromís, Rafa Mas ha acusat a Barcala de ser el ‘màxim responsable de la presumpta corruptela‘ i, després de lamentar que estiga ‘amagat’, li ha instat a ‘dimitir, posar-se a disposició judicial i a convocar la comissió d’investigació’. Des d’EU-Podem, Manolo Copé ha assenyalat que cal posar el ‘focus’ en què la comissió tire a caminar per a llançar llum en un ‘escàndol de transcendència nacional’.

Les formacions d’esquerres han reiterat que la comissió ha d’aclarir els fets i depurar eventuals responsabilitats polítiques derivades de les adjudicacions investigades. Consideren que la seua activació immediata és imprescindible per a recuperar la confiança ciutadana i ordenar un calendari de treballs que permeta conéixer amb precisió quines decisions es van adoptar i per què

Últimes notícies

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.