9.1 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

L’Ibex 35 augmenta més d’un 1% gràcies a la reducció de tensions comercials

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ibex 35 ha avançat ara mateix més d’un 1% en la mitja sessió, posicionant-se en 13.147,2 punts. Aquest increment s’atribueix a la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de disminuir les tensions comercials amb Xina, alhora que reitera la seva intenció de no prescindir de Jerome Powell, president de la Reserva Federal (Fed).

La Casa Blanca ha assegurat que “prepara el terreny” per a un possible acord referent als aranzels amb Pequín, després que l’Administració Trump imposés un 125% de gravamen sobre les importacions xineses, incorporant un altre 20% per al flux de fentanil cap als Estats Units.

D’altra banda, analistes de Renda 4 assenyalen que es poden assolir acords similars amb Japó i Índia sobre aranzels, així com possibles inclosos Corea del Sud, Austràlia i la UE.

En un altre ordre de coses, Trump ha afirmat que no té “cap intenció de cessar” a Powell, unes setmanes després de criticar i pressionar per una baixada més ràpida dels tipus d’interès.

A Europa, la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, va dir ahir que la guerra comercial de Trump “potser beneficiï la UE, impulsant nous acords amb tercers països, incloent Mercosur, Índia i fins i tot Xina“, segons analistes de Renda 4.

Adicionalment, ahir Tesla va reportar una caiguda del 71% del seu benefici net del primer trimestre, que se situa en 409 milions de dòlars (359 milions d’euros). Elon Musk, propietari de Tesla, ha promès dedicar més temps a la companyia de vehicles elèctrics.

En referència a les dades econòmiques, avui destaca la publicació de l’índex PMI compost, que mostra que el creixement de l’activitat del sector privat a la zona euro ha descendit a mínims. L’índex ha baixat a 50,1 punts, comparat amb els 50,9 de març, marcant una caiguda durant quatre mesos.

En aquest escenari, les majors pujades en la mitja sessió han estat les d’**ArcelorMittal (+4,51%)**, **Puig (+4,02%)**, **IAG (+3,80%)**, **Repsol (+3,05%)**, **BBVA (+2,77%)**, **Unicaja (+2,72%)** i **Sabadell (+2,72%)**. Les caigudes més destacades han estat les de **Redeia (-1,81%)**, **Indra (-1,74%)**, **Iberdrola (-1,73%)**, **Endesa (-1,55%)** i **Telefónica (-1,01%)**.

Similar a l’Ibex 35, els principals índexs europeus també s’han beneficiat, amb Frankfurt i París que han pujat més d’un 2%, mentre que Londres i Milà han avançat més d’un 1%.

Pel que fa al petroli, el preu del barril de Brent ha augmentat un 1,13%, arribant als 68,20 dòlars, mentre que el de Texas se situa en 64,42 dòlars, amb un 1,18% d’augment.

En el mercat de divises, la cotització de l’euro ha avançat a 1,1418 amb relació al dòlar. En el mercat de deute, l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat fins a 3,148%, amb la prima de risc al voltant de 69,5 punts bàsics.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.