18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’Ibex 35 augmenta més d’un 1% gràcies a la reducció de tensions comercials

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ibex 35 ha avançat ara mateix més d’un 1% en la mitja sessió, posicionant-se en 13.147,2 punts. Aquest increment s’atribueix a la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de disminuir les tensions comercials amb Xina, alhora que reitera la seva intenció de no prescindir de Jerome Powell, president de la Reserva Federal (Fed).

La Casa Blanca ha assegurat que “prepara el terreny” per a un possible acord referent als aranzels amb Pequín, després que l’Administració Trump imposés un 125% de gravamen sobre les importacions xineses, incorporant un altre 20% per al flux de fentanil cap als Estats Units.

D’altra banda, analistes de Renda 4 assenyalen que es poden assolir acords similars amb Japó i Índia sobre aranzels, així com possibles inclosos Corea del Sud, Austràlia i la UE.

En un altre ordre de coses, Trump ha afirmat que no té “cap intenció de cessar” a Powell, unes setmanes després de criticar i pressionar per una baixada més ràpida dels tipus d’interès.

A Europa, la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, va dir ahir que la guerra comercial de Trump “potser beneficiï la UE, impulsant nous acords amb tercers països, incloent Mercosur, Índia i fins i tot Xina“, segons analistes de Renda 4.

Adicionalment, ahir Tesla va reportar una caiguda del 71% del seu benefici net del primer trimestre, que se situa en 409 milions de dòlars (359 milions d’euros). Elon Musk, propietari de Tesla, ha promès dedicar més temps a la companyia de vehicles elèctrics.

En referència a les dades econòmiques, avui destaca la publicació de l’índex PMI compost, que mostra que el creixement de l’activitat del sector privat a la zona euro ha descendit a mínims. L’índex ha baixat a 50,1 punts, comparat amb els 50,9 de març, marcant una caiguda durant quatre mesos.

En aquest escenari, les majors pujades en la mitja sessió han estat les d’**ArcelorMittal (+4,51%)**, **Puig (+4,02%)**, **IAG (+3,80%)**, **Repsol (+3,05%)**, **BBVA (+2,77%)**, **Unicaja (+2,72%)** i **Sabadell (+2,72%)**. Les caigudes més destacades han estat les de **Redeia (-1,81%)**, **Indra (-1,74%)**, **Iberdrola (-1,73%)**, **Endesa (-1,55%)** i **Telefónica (-1,01%)**.

Similar a l’Ibex 35, els principals índexs europeus també s’han beneficiat, amb Frankfurt i París que han pujat més d’un 2%, mentre que Londres i Milà han avançat més d’un 1%.

Pel que fa al petroli, el preu del barril de Brent ha augmentat un 1,13%, arribant als 68,20 dòlars, mentre que el de Texas se situa en 64,42 dòlars, amb un 1,18% d’augment.

En el mercat de divises, la cotització de l’euro ha avançat a 1,1418 amb relació al dòlar. En el mercat de deute, l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat fins a 3,148%, amb la prima de risc al voltant de 69,5 punts bàsics.

Últimes notícies

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.