L’Ibex 35 augmenta més d’un 1% gràcies a la reducció de tensions comercials

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ibex 35 ha avançat ara mateix més d’un 1% en la mitja sessió, posicionant-se en 13.147,2 punts. Aquest increment s’atribueix a la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de disminuir les tensions comercials amb Xina, alhora que reitera la seva intenció de no prescindir de Jerome Powell, president de la Reserva Federal (Fed).

La Casa Blanca ha assegurat que “prepara el terreny” per a un possible acord referent als aranzels amb Pequín, després que l’Administració Trump imposés un 125% de gravamen sobre les importacions xineses, incorporant un altre 20% per al flux de fentanil cap als Estats Units.

D’altra banda, analistes de Renda 4 assenyalen que es poden assolir acords similars amb Japó i Índia sobre aranzels, així com possibles inclosos Corea del Sud, Austràlia i la UE.

En un altre ordre de coses, Trump ha afirmat que no té “cap intenció de cessar” a Powell, unes setmanes després de criticar i pressionar per una baixada més ràpida dels tipus d’interès.

A Europa, la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, va dir ahir que la guerra comercial de Trump “potser beneficiï la UE, impulsant nous acords amb tercers països, incloent Mercosur, Índia i fins i tot Xina“, segons analistes de Renda 4.

Adicionalment, ahir Tesla va reportar una caiguda del 71% del seu benefici net del primer trimestre, que se situa en 409 milions de dòlars (359 milions d’euros). Elon Musk, propietari de Tesla, ha promès dedicar més temps a la companyia de vehicles elèctrics.

En referència a les dades econòmiques, avui destaca la publicació de l’índex PMI compost, que mostra que el creixement de l’activitat del sector privat a la zona euro ha descendit a mínims. L’índex ha baixat a 50,1 punts, comparat amb els 50,9 de març, marcant una caiguda durant quatre mesos.

En aquest escenari, les majors pujades en la mitja sessió han estat les d’**ArcelorMittal (+4,51%)**, **Puig (+4,02%)**, **IAG (+3,80%)**, **Repsol (+3,05%)**, **BBVA (+2,77%)**, **Unicaja (+2,72%)** i **Sabadell (+2,72%)**. Les caigudes més destacades han estat les de **Redeia (-1,81%)**, **Indra (-1,74%)**, **Iberdrola (-1,73%)**, **Endesa (-1,55%)** i **Telefónica (-1,01%)**.

Similar a l’Ibex 35, els principals índexs europeus també s’han beneficiat, amb Frankfurt i París que han pujat més d’un 2%, mentre que Londres i Milà han avançat més d’un 1%.

Pel que fa al petroli, el preu del barril de Brent ha augmentat un 1,13%, arribant als 68,20 dòlars, mentre que el de Texas se situa en 64,42 dòlars, amb un 1,18% d’augment.

En el mercat de divises, la cotització de l’euro ha avançat a 1,1418 amb relació al dòlar. En el mercat de deute, l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat fins a 3,148%, amb la prima de risc al voltant de 69,5 punts bàsics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Un incendi declarat en un pis d'un edifici de cinc altures a Mislata ha obligat a atendre almenys tres persones i ha mobilitzat a diverses dotacions de bombers i servicis sanitaris.

L’imponent pas del Sant Sopar ultima els seus preparatius per a Dijous Sant a Alacant

El pas del Sant Sopar més gran d'Espanya, amb 220 portants i 3.500 quilos de pes, apura els detalls finals abans de la seua espectacular eixida processional este Dijous Sant a Alacant.