16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

L’Ibex 35 augmenta més d’un 1% gràcies a la reducció de tensions comercials

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ibex 35 ha avançat ara mateix més d’un 1% en la mitja sessió, posicionant-se en 13.147,2 punts. Aquest increment s’atribueix a la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de disminuir les tensions comercials amb Xina, alhora que reitera la seva intenció de no prescindir de Jerome Powell, president de la Reserva Federal (Fed).

La Casa Blanca ha assegurat que “prepara el terreny” per a un possible acord referent als aranzels amb Pequín, després que l’Administració Trump imposés un 125% de gravamen sobre les importacions xineses, incorporant un altre 20% per al flux de fentanil cap als Estats Units.

D’altra banda, analistes de Renda 4 assenyalen que es poden assolir acords similars amb Japó i Índia sobre aranzels, així com possibles inclosos Corea del Sud, Austràlia i la UE.

En un altre ordre de coses, Trump ha afirmat que no té “cap intenció de cessar” a Powell, unes setmanes després de criticar i pressionar per una baixada més ràpida dels tipus d’interès.

A Europa, la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, va dir ahir que la guerra comercial de Trump “potser beneficiï la UE, impulsant nous acords amb tercers països, incloent Mercosur, Índia i fins i tot Xina“, segons analistes de Renda 4.

Adicionalment, ahir Tesla va reportar una caiguda del 71% del seu benefici net del primer trimestre, que se situa en 409 milions de dòlars (359 milions d’euros). Elon Musk, propietari de Tesla, ha promès dedicar més temps a la companyia de vehicles elèctrics.

En referència a les dades econòmiques, avui destaca la publicació de l’índex PMI compost, que mostra que el creixement de l’activitat del sector privat a la zona euro ha descendit a mínims. L’índex ha baixat a 50,1 punts, comparat amb els 50,9 de març, marcant una caiguda durant quatre mesos.

En aquest escenari, les majors pujades en la mitja sessió han estat les d’**ArcelorMittal (+4,51%)**, **Puig (+4,02%)**, **IAG (+3,80%)**, **Repsol (+3,05%)**, **BBVA (+2,77%)**, **Unicaja (+2,72%)** i **Sabadell (+2,72%)**. Les caigudes més destacades han estat les de **Redeia (-1,81%)**, **Indra (-1,74%)**, **Iberdrola (-1,73%)**, **Endesa (-1,55%)** i **Telefónica (-1,01%)**.

Similar a l’Ibex 35, els principals índexs europeus també s’han beneficiat, amb Frankfurt i París que han pujat més d’un 2%, mentre que Londres i Milà han avançat més d’un 1%.

Pel que fa al petroli, el preu del barril de Brent ha augmentat un 1,13%, arribant als 68,20 dòlars, mentre que el de Texas se situa en 64,42 dòlars, amb un 1,18% d’augment.

En el mercat de divises, la cotització de l’euro ha avançat a 1,1418 amb relació al dòlar. En el mercat de deute, l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat fins a 3,148%, amb la prima de risc al voltant de 69,5 punts bàsics.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.