26.7 C
València
Dijous, 19 juny, 2025

Lleu descens en sol·licituds d’asil en la Comunitat Valenciana en 2024 segons CEAR

La Comunitat Valenciana va experimentar en 2024 un lleuger descens en les sol·licituds d’asil, amb un total de 7.973 peticions, menys de l’1% respecte a les 8.041 sol·licituds presentades en 2023, segons dades de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR).

Per províncies, València lidera amb 4.475 sol·licituds, reflectint una caiguda del 2,8%. Castelló mostra una reducció més significativa, amb 988 peticions, un 42,8% menys que l’any anterior. A diferència d’estes tendències, Alacant augmenta les seues sol·licituds a 2.510, la qual cosa representa quasi un 68% més que en 2023.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’informe anual de CEAR

L’informe anual de CEAR també destaca que a nivell global, el número de desplaçats forçats va superar els 123 milions a la fi de 2024. Emergències prolongades en regions com a Palestina, Sudan, Mali, Síria i Ucraïna continuen impulsant esta xifra. Especialment, Mali presenta un augment notable en sol·licitants a causa de l’agreujament del conflicte i les violacions als drets humans.

Oportunitat històrica per al Govern

CEAR emfatitza que el Govern espanyol té davant si una oportunitat històrica per a liderar a la Unió Europea cap a polítiques centrades en les persones, donant suport a l’aprovació d’una nova llei d’Asil que enfortisca els drets humans. L’organització assenyala la necessitat urgent de mesures que responguen a les creixents onades antimigratòries.

La situació a Espanya

Malgrat l’augment en sol·licituds, Espanya se situa encara a la cua de la Unió Europea en reconeixement d’asil, amb només un 18,5% de resolucions favorables enfront del 46,6% de mitjana europea. A més, el nombre total de sol·licituds a Espanya va créixer lleugerament un 2,5%, arribant a 167.366 persones sol·licitants en 2024.

Problemes i reptes del sistema

No obstant això, CEAR advertix que el descens del 18% en expedients resolts reflectix problemes de planificació i la necessitat de passar de respostes d’emergència a estratègies sostenibles. Este context exigix una major atenció i recursos per a assegurar un sistema d’asil just i eficaç.

Reflexió sobre polítiques migratòries

L’anàlisi de CEAR convida a reflexionar sobre la importància de polítiques migratòries que garantisquen drets i atenció adequada als qui busquen protecció internacional.

Reptes i oportunitats

Este escenari subratlla tant els reptes com les oportunitats presents per a millorar el sistema d’asil a Espanya, promovent una major integració i respecte als drets humans.

Últimes notícies

‘Scriptura Restituta’, d’Alaitz Zalbidea, premi València Nova d’assaig 2025  

Este guardó està dotat amb 15.000 euros, i serà editat per l'Institut Alfons el Magnànim

El quadre de Felip V penjat boca avall torna a Xàtiva després d’una restauració innovadora

El Museu de Belles Arts de Xàtiva torna a exhibir el quadre de Felip V que va estar penjat boca avall, després de quasi dos anys de restauració amb tecnologia de realitat augmentada.

Restauració del quadre de Felip V a Xàtiva: torna a la seua exposició després de quasi dos anys

El Museu de Belles Arts de Xàtiva reexposa el quadre de Felip V després de quasi dos anys de restauració, destacant noves tècniques com la realitat augmentada.

PP i Vox rebutgen propostes del PSPV per a combatre la prostitució en Les Corts Valencianes amid crítiques pel cas Koldo

El PP i Vox han rebutjat les iniciatives del PSPV que proposaven sancions contra la prostitució en establiments i usuaris, mentres critiquen al PSOE per escàndols entorn del cas Koldo.

Rescat exitós d’un anglés de 48 anys perdut en el Penyal d’Ifach durant la nit

Un anglés de 48 anys va ser rescatat en bones condicions després de perdre's durant la nit en el Penyal d'Ifach, Calp. L'operatiu va incloure helicòpter i va durar quasi dos hores.

La Diputació de València inicia en 2026 la construcció de la nova seu del Teatre Escalante amb una inversió de 6,2 milions

La Diputació de València començarà a la fi de 2026 les obres de la nova seu del Teatre Escalante a València, amb una inversió de 6,2 milions d'euros per a condicionar el Col·legi Lluís Fortich-IVAF i crear un espai modern i funcional.

Fotografies Danyades per la DANA Reviuen a través d’un Projecte Audiovisual a València

Un projecte impulsat per l'Acadèmia de Cinema i la Universitat de València convertix fotografies familiars danyades per la DANA d'octubre passat en huit peces audiovisuals, revitalitzant la memòria afectada per les inundacions.

Troben a un Home Carbonitzat en un Descampat de València: La Policia Inicia Investigació

La Policia Nacional de València investiga la troballa del cadàver carbonitzat d'un home en un descampat del barri de la Malva-rosa. Es desconeixen les causes exactes, i la policia científica està treballant per a esclarir els fets.