27.4 C
València
Dimarts, 10 juny, 2025

L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

- Advertisement -Telegram València Diari

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Últimes notícies

Oliva controla la sobrepoblació de senglars capturant quasi 60 exemplars en gàbies

L'Ajuntament d'Oliva ha atrapat 59 senglars des de finals d'abril amb gàbies especials per a frenar la plaga que afecta l'agricultura i la seguretat ciutadana.

Compromís valora abandonar el grup parlamentari Sumar per falta d’autonomia

Compromís manté la seua permanència temporal en el grup parlamentari Sumar però advertix que abandonarà si persistixen les imposicions i no respecta l'autonomia dels partits integrants.

Vila-real inicia la pretemporada el 7 de juliol amb quatre amistosos confirmats

El Vila-real comença la pretemporada el 7 de juliol i arrancarà entrenaments el 10. Ja té quatre amistosos confirmats enfront de Sporting de Portugal, Oviedo, Gènova i Leeds.

Sanitat emet alerta per risc alt de calor als Ports, Castelló

La Conselleria de Sanitat advertix de risc alt per altes temperatures a Palanques, Villores i Zorita del Maestrazgo, als Ports, Castelló, i oferix consells per a protegir-se de la calor.

Les platges del sud de València romanen tancades davant possible abocament marí en anàlisi

Les platges del sud de València seguixen tancades mentres s'esperen els resultats de les anàlisis sobre un possible abocament marí que va deixar restes en l'arena.

Detinguts a Manises amb 6,25 Quilos de Cocaïna Ocults en l’Equipatge

La Guàrdia Civil va detindre a un home i una dona en l'aeroport de Manises després de localitzar 6,25 quilos de cocaïna en un doble fons del seu equipatge procedent de Suïssa amb origen al Brasil.

Detingut a Alacant per possessió i venda de més de 2 quilos d’haixixs en Ciutat d’Assís

La Policia Nacional arresta a un home de 27 anys en el barri Ciutat d'Assís d'Alacant per tràfic de drogues, amb més de 2 quilos d'haixixs i 5.800 euros en efectiu confiscats.

Temperatures continuen a l’alça en la Comunitat Valenciana amb clima estable i poques núvols

La Comunitat Valenciana continua experimentant un augment progressiu de les temperatures amb cel majorment buidat i baixa probabilitat de pluges, segons la Aemet.