22.6 C
València
Dimarts, 3 juny, 2025

L’amenaça de la Lliga a Barça, Madrid i Atlético: «Prendrem les mesures necessàries»

La UEFA, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), la Lliga, la Federació Anglesa de Futbol (FA), la Premier League, la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han criticat aquest diumenge el «cínic projecte» de creació de la Superlliga europea d’alguns clubs anglesos, espanyols i italians, que només cerca «l’interès propi d’uns pocs» en un moment en què és imprescindible «la solidaritat«», i anuncia que prendrà «mesures» si es duu a terme.

- Advertisement -Telegram València Diari

«La UEFA, la Federació Anglesa de Futbol (FA) i la Premier League, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i la Lliga, i la Federació Italiana de Futbol (FIGC) i la Lliga Sèrie A han sabut que alguns clubs anglesos, espanyols i italians poden estar planejant anunciar la seua creació d’una Superlliga tancada», assenyala el comunicat conjunt de tots els organismes.

 

 

Dotze clubs europeus aspiren a crear una Superlliga europea

Segons van publicar este mateix diumenge The Sunday Times i The New York Times, dotze dels clubs europeus més importants aspiren a crear una Superlliga europea que competisca amb la Lliga de Campions.

Entre estos hi ha els espanyols Real Madrid, FC BarcelonaAtlético de Madrid, els italians Juventus, AC Milán i Inter de Milán i els anglesos Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham i Arsenal. Cap club francés o alemany està en el projecte, després que París Saint-Germain i Bayern Munic rebutjaren l’oferta.

 

Els clubs no podran jugar «en cap altra competició»

«Si això passés, volem reiterar que nosaltres, la UEFA, la FA anglesa, RFEF, FIGC, la Premier League, la Lliga, Lliga Sèrie A, però també la FIFA i totes les nostres federacions membre, seguirem units en els nostres esforços per aturar este cínic projecte, un projecte que es fonamenta en l’interés propi d’uns pocs clubs en un moment en què la societat necessita més que mai la solidaritat», han advertit.

A més, han assegurat que consideraran prendre «totes les mesures necessàries», a tots els nivells, «tant judicials com esportives», per evitar que això passe. «El futbol es basa en les competicions obertes i el mèrit esportiu; no pot ser d’una altra manera», han afegit. «Com ja van anunciar la FIFA i les sis federacions, els clubs no podran jugar en cap altra competició a nivell nacional, europeu o mundial, i els seus jugadors es podrien veure privats de l’oportunitat de representar les seues seleccions nacionals», han indicat.

«Agraïm als clubs d’altres països, especialment als clubs francesos i alemanys, que s’han negat a inscriure’s. Fem una crida a tots els amants del futbol, seguidors i polítics, que s’unisquen a nosaltres en la lluita contra este projecte si s’anunciés. Este persistent interés propi d’uns pocs ha estat passant des de fa massa temps. Ja n’hi ha prou», han conclòs.

Últimes notícies

Christian Bragarnik reafirma que L’Elx no està en venda i busca consolidar-se en Primera Divisió

L'amo de l'Elx, Christian Bragarnik, assegura després de l'ascens que no vendrà el club i que l'objectiu és barallar per ser un destacat equip en Primera Divisió amb el suport de la seua afició.

50.000 Aficionats Celebren l’Ascens de l’Elx a Primera Divisió en una Festa Inoblidable

Uns 50.000 aficionats de l'Elx celebren als carrers de la ciutat l'històric ascens de l'equip a Primera Divisió amb una emotiva rúa i actes multitudinaris.

Més de 50.000 aficionats celebren l’ascens de l’Elx amb una impressionant rúa per la ciutat

Més de 50.000 seguidors de l'Elx FC acompanyen a l'equip en una multitudinària rúa per a festejar el seu retorn a Primera Divisió, tenyint la ciutat de verd i blanc.

Milers d’Aficionats Celebren l’Ascens de l’Elx a Primera Divisió en una Rúa Històrica

Prop de 50.000 persones recorren els carrers d'Elx per a aplaudir a l'equip després del seu esperat ascens a la Primera Divisió, en una festa marcada per l'emoció i els colors verd i blanc.

El València Basket establix rècord històric amb la major renda en un quart en els ‘play offs’ ACB

El València Basket aconseguix un rècord històric en els 'play offs' ACB amb una renda de +26 punts en un només quart contra Gran Canària.

Busquen intensament a dona de 71 anys amb Alzheimer desapareguda a Peníscola, Castelló

Un ampli dispositiu de bombers, Guàrdia Civil i Protecció Civil busca a una dona de 71 anys amb Alzheimer desapareguda des de migdia a Peníscola, Castelló.

València Basket domina al Gran Canària amb un contundent 98-74 i s’avança en els quarts de final de la Lliga Endesa

València Basket va iniciar amb força els quarts de final de la Lliga Endesa en véncer 98-74 al Dreamland Gran Canària, impulsat per la destacada actuació de Jean Montero i una agressiva pluja de triples.

València Basket arrasa al Gran Canària amb una pluja de triples en els quarts de la Lliga Endesa

Jean Montero lidera la victòria del València Basket enfront de Dreamland Gran Canària amb un contundent parcial de triples en els quarts de final de la Lliga Endesa.