16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava fumat

Marcos Benavent, exgerente de l’empresa pública Imelsa i autodenominat ‘ionqui dels diners’, ha afirmat que no ratifica les seues declaracions en la instrucció del cas perquè no estava en les seues ‘millors condicions’. Ha sostingut que la majoria de vegades acudia ‘perjudicat físicament’ i en moltes ocasions ‘fumat’, ja que llavors consumia marihuana.

Benavent ha declarat este dilluns en el juí pel suposat tripijoc de contractes de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de València entre 2003 i 2008 a canvi de comissions il·lícites, en la peça E del cas Imelsa. En la mateixa jornada també han estat citats els empresaris Carlos Turró i Carlos Vicent, senyal que el tribunal ha entrat en l’anàlisi de l’entramat presumptament utilitzat per a adjudicar contractes i canalitzar pagaments.

Gravacions manipulades i estratègia

El exgerente de Imelsa només ha respost al seu advocat i a una pregunta de la jutgessa centrada en les gravacions que ell mateix va realitzar. Sobre eixos àudios ha explicat que les manipulava personalment perquè hi havia continguts que no volia que es conegueren, per la qual cosa ‘tallava i pegava’. Ha afegit que la seua estratègia processal anterior havia sigut ‘implicar a tothom’ i ‘esguitar al PP en tot el possible’, la qual cosa evidència que, en aquella fase, havia optat per ampliar al màxim l’abast dels seus assenyalaments.

Benavent ha indicat que no es ratifica en el que s’ha dit davant la Guàrdia Civil i el jutjat perquè en nombroses ocasions no estava en les seues ‘millors condicions físiques, ni mentals ni emocionals’, i ha subratllat que moltes d’aquelles manifestacions ‘no eren certes’. Amb este gir, ha buscat restar valor probatori a les seues versions inicials i posar el focus en què van ser prestades sota un estat que ara descriu com a inadequat.

En admetre la manipulació de cintes, la defensa ha guanyat marge per a qüestionar la integritat i el context d’eixos registres, de manera que el tribunal haurà de ponderar si els àudios reflectixen fidelment els fets o si resulten incomplets per retallades deliberades. El fet que haja contestat únicament al seu lletrat ha limitat a més el contrast immediat del seu relat per part de les acusacions, un moviment habitual quan s’intenta controlar el marc de la declaració.

Benavent també ha assegurat que sí que va fer treballs per a la Fundació Jaume II El Just. Amb eixa afirmació, ha tractat de justificar l’existència de servicis o contraprestacions vinculades a eixa entitat, un punt rellevant en una causa que ha posat sota la lupa la relació entre adjudicacions, pagaments i treballs efectivament realitzats en l’àrea de Cultura entre 2003 i 2008.

Últimes notícies

Taquilles tancades i retards en la primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat

La primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat transcorre sense incidents greus, però amb tancaments de taquilles, supressions i demores en Rodalia. Les línies C1 i C6 concentren la majoria de retards i s'ha activat transport per carretera per a trens suprimits.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava ‘fumat’

Marcos Benavent ha rebutjat ratificar el declarat en la instrucció del cas Imelsa en assegurar que acudia 'fumat' i en males condicions. Ha admés que va editar gravacions i que la seua estratègia anterior va ser implicar molts càrrecs, mentres els empresaris acusats neguen irregularitats.

Detingut un segon home pel segrest d’una parella a Corbera (València)

La Policia Nacional ha informat de la detenció a València d'un segon home, de 45 anys, per la seua presumpta autoria intel·lectual del segrest d'una parella a Corbera. La parella va ser alliberada després d'una persecució policial iniciada gràcies a la ubicació que la víctima va compartir des del maleter.

El Castelló suma 43 de 60 punts amb Pablo Hernández i aferma l’ascens directe

Des de l'arribada de Pablo Hernández, el Castelló ha sumat 43 de 60 punts possibles (71,6%) i s'assentisca en la zona d'ascens directe després de golejar al Valladolid a domicili.

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest amb ratxes de 90 km/h

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per ratxes de 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Detinguda una parella pel furt afectuós d’onze rellotges de luxe i joies per 65.000 euros

Una dona i un home de 30 i 36 anys han sigut detinguts a Benidorm per sostraure onze rellotges d'alta gamma i joies mitjançant el furt afectuós. La víctima, un home d'avançada edat, va ser enganyat per a permetre l'accés a la seua vivenda.

Presó preventiva per a quatre detinguts per un robatori amb violència en una òptica de La Marina d’Elx

Dos dones i dos hòmens, de 22 a 41 anys, han sigut arrestats per assaltar una òptica en La Marina i han ingressat a la presó preventiva. El grup, amb antecedents, va fugir amb cotxe i va ser localitzat en un càmping de Guardamar del Segura.

Danjuma defén a Corberán després de la tercera derrota del València

Danjuma va recolzar públicament a Carlos Corberán després de la tercera derrota seguida del València davant el Reial Madrid. El neerlandés va destacar l'esforç del tècnic i del grup.