La marxa per la vivenda a València reclama sumar-se a la vaga general

Ejemplo de shortcode con estilo
Milers de persones han eixit als carrers de València per a defensar el dret a la vivenda i impulsar la vaga general de novembre després del rebuig als decrets d’habitatge en el Congrés.

Milers de persones han eixit este dissabte als carrers de València per a defensar el dret a la vivenda i per a cridar a sumar-se a la vaga general de novembre, després del rebuig en el Congrés dels decrets sobre vivenda considerats de mínims pels col·lectius convocants.

La manifestació ha arrancat poc després de les 11 del matí des de la Porta de la Mar. La convocatòria ha partit del Sindicato de Inquilinas de València, el Sindicat d’Habitatge de València, la Plataforma de Afectados por la Hipoteca (PAH) i la coordinadora de assemblees de barris Entrebarris.

El recorregut té previst finalitzar davant el Palau de Les Arts, on se celebra un congrés d’inversió immobiliària. Els col·lectius volen visibilitzar així el seu rebuig a l’especulació amb la vivenda i acostar la protesta als espais on es decidixen grans operacions d’inversió.

Crida a organitzar comités de vaga

Abans de l’inici de la marxa, la portaveu del Sindicato de Inquilinas, Andrea Aleixos, ha animat a organitzar la resposta en els centres de treball i estudis. Segons ha explicat, hui fan una crida a crear comités de vaga i a fer assemblees en tots els centres laborals i educatius perquè ‘la gent s’organitze’ de cara a la vaga general de novembre.

Aleixos ha recordat que no s’han aconseguit aprovar uns decrets de vivenda que, al seu juí, eren ‘de mínims’. Per això, ha defensat que ara és la ciutadania qui ha de ‘expressar en el carrer la rabia’ per la situació del dret a la vivenda.

Per la seua banda, el portaveu de la PAH, José Luis González Meseguer, ha explicat que, ‘de moment’, no tenen previst dur a terme accions com una acampada o una sentada per la vivenda. Segons ha indicat, han centrat totes les seues forces en la manifestació d’este dissabte.

González Meseguer ha avançat, no obstant, que després d’esta jornada ‘s’obrirà una nova dinàmica‘. Esta nova fase podria incloure noves formes de mobilització, sempre orientades a pressionar perquè es garantisca el dret a un habitatge digne i assequible.

Lema contra especuladors i rendistes

La marxa recorre València en un matí en què la pluja ha donat una treva i ha deixat pas al sol. Este factor ha facilitat la participació i ha animat moltes persones a sumar-se a la protesta durant el recorregut.

La manifestació porta com a lema principal ‘Por el derecho a la vivienda. Fuera especuladores y rentistas‘. Al llarg de la marxa es poden vore pancartes amb missatges com ‘Acabemos con el negocio de la vivienda’ o ‘Vivienda universal, gratuita y de calidad’.

Estos eslògans resumixen les reivindicacions centrals dels col·lectius convocants. Denuncien el paper dels grans propietaris i fons d’inversió en la pujada dels lloguers i en l’expulsió de veïns dels barris, i exigixen polítiques públiques que garantisquen vivenda accessible per a tota la població.

Segons els organitzadors, la jornada d’este dissabte forma part d’un cicle de mobilitzacions més ampli. L’objectiu és mantindre viva la pressió social fins a la vaga general de novembre i aconseguir canvis reals en la regulació de la vivenda i en la protecció de les famílies afectades per l’especulació.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.