Com han de ser las mascaretes de tela, segons l’OMS

 

266 dies després de declarar al món que el coronavirus era una pandèmia de nivell mundial, l’OMS ha instat que les mascaretes són d’ús recomanat per a tota la població. Sí, la mesura que quasi tots els països van implantar en el paquet inicial de mesures bàsiques per a la lluita contra el coronavirus.

 

Quan l’OMS va elevar l’alerta a la Xina estaven prop de complir el primer trimestre davall del Covid-19. Però les recomanacions ara de l’OMS no estan fora de context. L’organisme ha emés una sèrie de noves recomanacions sobre l’ús de mascaretes protectores durant el temps que estiga vigent la pandèmia del coronavirus. A demés, en eixa guia es desaconsella una classe de mascareta i s’assenyala el model que ha de ser usat per sanitaris i professionals de la salut.

 

Un dels molts punts recull el guant d’una de les modes que han eixit des que fora obligatori l’ús de la mascareta: les de tela. Esta classe de protecció sempre s’ha posat en dubte pel seu desconegut resultat. Existixen mascaretes de tela que han de portar un filtre perquè siguen efectives, mentres que altres productes són eficaços amb l’únic teixit que es venen. Poca coherència per a tan vital fi.

 

En este cas, l’OMS assenyala el com han d’estar fetes les mascaretes de tela contra el coronavirus. D’esta forma es recomana que estiguen elaborades amb tres capes: una exterior impermeable, una interior que permeta el pas de la humitat, i una intermèdia filtrant. En estes mascaretes, insistix l’OMS, no són recomanables les vàlvules, ja que anul·len la filtració i per això «són inservibles per al control».

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.