29.9 C
València
Dimecres, 9 juliol, 2025

Una mateixa persona du a terme una xarxa d’empadronaments il·legals d’estrangers

Agents de la Policia Nacional han detectat una xarxa d’empadronaments il·legals de ciutadans estrangers en situació irregular, realitzades per un veí de la localitat valenciana de Xirivella, previ pagament. Per este motiu, la Policia Nacional ha proposat per a sanció a l’infractor davant la Subdelegació de Govern, per la qual cosa podria enfrontar-se a una multa de fins a 100.000 euros.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les investigacions per part dels agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal (UCRIF) de València es van iniciar després de detectar que s’estaven produint nombrosos casos de ciutadans estrangers, en situació irregular a Espanya, que presentaven per a aconseguir residir legalment, entre una altra documentació, certificats d’empadronaments que resultaven sospitosos per als policies.

Els cobrava una bona xifra per regular la seua situació

Les perquisicions dels agents han permés esbrinar que els habitatges on figuraven estos empadronaments eren propietat de la mateixa persona, un veí de Xirivella. Este, pel que sembla, cobrava una mitjana de 600 euros a ciutadans estrangers en situació irregular a canvi de mantenir-los empadronats en els seus pisos durant tres anys, temps necessari per a sol·licitar una autorització de residència per arrelament. Per tot això, els investigadors han proposat a l’infractor per a sanció a la Subdelegació del Govern, enfrontant-se a una multa la quantia de la qual podria ascendir als 100.000 euros.

Els ciutadans estrangers que es troben en esta situació, en la seua majoria, desconeixen l’idioma, no tenen treball ni recursos econòmics i necessiten obtenir una autorització de residència el més ràpid possible. Alguns propietaris de pisos o titulars de contractes de lloguer s’aprofiten d’esta situació de vulnerabilitat i intenten obtenir un benefici econòmic empadronant-los en els seus domicilis, on mai arriben a residir realment.

Infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria

Des de la Policia Nacional es recorda que consentir la inscripció d’un estranger en el padró municipal per part del titular d’un habitatge habilitat per a tal fi, quan este habitatge no constituesca el domicili real de l’estranger, suposa una infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria, la sanció de la qual és una multa que pot anar des de 10.001 fins a 100.000 euros

Últimes notícies

Comités locals exigixen participació real i responsabilitats en la reconstrucció després de la DANA a València

Els comités locals de reconstrucció reclamen a València una participació efectiva en la recuperació després de la DANA, demanen responsabilitats polítiques i penals i la dimissió del president Carlos Mazón.

Thierno Barry s’acomiada del Vila-real després del seu traspàs oficial a l’Everton

El davanter francés Thierno Barry deixa el Vila-real i fitxa per l'Everton anglés en una operació pròxima als 32 milions d'euros, ampliable a 38 amb variables.

València Basket activa clàusula per a finalitzar contracte amb Chris Jones

València Basket ha decidit llevar-se de la seua plantilla al base Chris Jones mitjançant la clàusula de tall del seu contracte, després de tres temporades en el club i amb la intenció de noves contractacions en la plantilla.

Mor un home de 53 anys per colp de calor a Alacant en plena onada de calor

Un home de 53 anys mor per colp de calor després de diverses hores caminant a Alacant, sumant-se a altres morts recents per altes temperatures en la Comunitat Valenciana.

Mazón destaca la necessitat absoluta de l’autorització d’endeutament per a la Comunitat Valenciana

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, declara que l'autorització per a un endeutament de 1.816 milions és essencial per a la Comunitat a causa de la falta de finançament estatal.

Carlos Mazón reafirma el seu respecte cap a Francisco Camps malgrat la seua candidatura en el PPCV

Carlos Mazón, president del PPCV i de la Generalitat, assegura respecte incondicional a Francisco Camps després del seu anunci per a liderar el partit, destacant la necessitat d'enfocar-se en la recuperació regional.

Home de 53 anys mor per colp de calor a Alacant després de diverses hores caminant

Un home de 53 anys amb patologies prèvies va morir a Alacant a causa d'un colp de calor després de caminar durant hores. És el tercer cas fatal a la Comunitat Valenciana enguany.

La Generalitat llança la nova Carpeta Ciutadana per a una administració pública més àgil i eficient

La Generalitat presenta una Carpeta Ciutadana renovada dins del Pla Simplifica que facilita la gestió digital de tràmits, notificacions i certificats per als ciutadans.