31.3 C
València
Dimarts, 26 agost, 2025

Mazón es compromet que estiguen finalitzades totes les infraestructures escolars el curs 24-25

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, s’ha compromés al fet que en el curs 24-25 estiga finalitzat el cent per cent del programa d’infraestructures escolars.

Mazón ha explicat que “per a aquesta construcció i dinamització de l’Edificant, per a concloure aquestes infraestructures que falten, posarem en marxa un pla exprés de suport tècnic i de gestió als ajuntaments, amb el reforç de la capacitat de contractació i execució en Educació. Totes les construccions educatives que es necessiten en la Comunitat Valenciana estaran llestes”.

- Advertisement -Telegram València Diari

El líder ha indicat que “quasi el 80% del pla de construcció de col·legis i instituts està per acabar. L’Edificant ha fracassat i a penes arriba al 20% de les infraestructures que necessiten els alumnes. Tenim un govern que no treballa i menteix amb les infraestructures educatives”.

Carlos Mazón ha assenyalat que “tots aquests elements justifiquen el qualificatiu d’abandó a l’educació pública. Quasi 64 centres no sols no estan en fase de construcció, sinó que ni tan sols estan licitats”. El president popular ha desplegat un llistat amb aquests centres “que ni tan sols s’han licitat, modificat, ni tenen un projecte, ni dates per a la seua posada en marxa, ni han mogut un paper ni una coma per a executar-lo”. I ha mostrat un altre el llistat amb altres 60 centres més que “estan paralitzats, no estan acabats, ni tenen el col·legi finalitzat ni a la disposició dels alumnes que continuen esperant”.

Per al president dels populars, “la proposta del famós Pla Edificant ha fracassat després de huit anys de govern de Puig, de Compromís i de Podem en la Comunitat Valenciana. Tot això és el símptoma del fracàs de les infraestructures educatives a Alacant, València i Castelló. Arriba el moment de reaccionar”.

Mazón ha indicat que “la paraula abandó és la que millor pot definir la situació de l’educació pública de la Comunitat Valenciana. El govern més car de la història és el que ha abandonat l’educació pública”.

El líder dels populars ha afirmat que “en el nostre programa electoral recollirem el diagnòstic i receptes per a reforçar l’educació pública”.

Carlos Mazón ha mostrat “el seu compromís amb l’educació gratuïta de zero a tres anys, sense burocràcia, universal, amb llibertat per a triar”. “Es pot fer, està pressupostat en 208 milions d’euros i sabem d’on obtindre-ho, de la rebaixa de la despesa política supèrflua que ascendeix a quasi 4.000 milions d’euros”.

Més beques menjador per a alumnes en risc de pobresa

Mazón ha afirmat “l’ampliació de les beques de menjador a tots els alumnes en risc de pobresa extrema en la Comunitat Valenciana“. “Ampliarem en 180 milions d’euros les beques menjador per a aquests 192.000 xiquets i xiquetes en risc de pobresa extrema sense beca de menjador. Tenim 337.000 xiquets en risc de pobresa extrema i més del doble, estan sense la beca de menjador escolar en aquests moments en la Comunitat Valenciana i això no pot ser”.

“A més, el 70% dels nostres joves no saben anglés i s’ha deixat sense servei d’autobús escolar a més alumnes de les zones rurals amb un 20% menys d’inversió”.

Respecte al succeït en l’Institut de Mislata, Mazón ha mostrat el seu total suport als docents. “No pot ser que l’equip directiu del centre haja dimitit davant el desemparament de l’administració per la seua falta de respostes. No podem permetre que aquesta situació es prolongue. Exigirem una investigació sobre aquest tema davant la falta d’atenció d’Educació a la crida dels docents. No pot ser el que ha ocorregut”.

D’altra banda, Mazón també ha incidit a reforçar la figura del docent. “Hem de reforçar la educació pública sobre la base de l’esforç, del reforç i el prestigi al professor. És de sentit comú que es premie l’esforç en la Comunitat Valenciana i es reforce la figura del professor. En el nostre programa recollirem propostes de sentit comú com que es potencie la lluita contra l’abandó escolar perquè desaparega com més prompte millor o que els pares puguen triar l’educació que volen per als seus fills”.

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant millora el camí entre La Vall d’Ebo i L’Atzúbia per a previndre incendis

La Diputació d'Alacant condiciona 8,16 km entre La Vall d'Ebo i L'Atzúbia amb 740.000 euros per a facilitar evacuacions i extinció, i reforçar la seguretat viària.

Lleu terratrémol de magnitud 2,2 a Hondón de los Frailes, sentit en L’Horta i Abanilla

Un tremolor amb epicentre a Hondón de los Frailes va registrar una magnitud 2,2 i es va produir a les 23.31 del dilluns. Va ser sentit de manera lleu en L'Horta i Abanilla.

El Consell demanarà suspendre qualsevol norma del Govern sobre el repartiment de menors

El Consell anuncia que sol·licitarà la suspensió cautelar de qualsevol norma estatal sobre el repartiment de menors migrants no acompanyats per falta d'informació i per la saturació del sistema valencià.

Detingut el gerent d’un local d’oci a Santa Pola per la mort d’un client després d’un empujon

El responsable del local va ser arrestat després d'espentar a un client durant una discusion a les portes de l'establiment. Queda en llibertat amb càrrecs a l'espera de l'autòpsia.

El Govern aprova l’últim decret per a derivar menors migrants a les comunitats

El Consell de Ministres fixa una capacitat ordinària de 32 places per cada 100.000 habitants i activa el mecanisme de derivació. Diverses autonomies ho rebutgen i ho porten als tribunals.

Alacant implantarà un sistema intel·ligent al castell de Santa Bàrbara per a ordenar el flux de visitants

Alacant adjudica un sistema intel·ligent per a analitzar aforaments i usos al castell de Santa Bàrbara i ordenar el flux de visitants. En 2024 va sumar més de 950.000 visites, un 17% més.

La Policia deté a Dénia a un fugitiu polonés buscat per homicidi i narcotràfic

La Policia Nacional arresta a Dénia a un 'high value target' d'Europol reclamat per homicidi, narcotràfic i pertinença a organització criminal. L'operació es connecta amb la captura prèvia d'un altre líder en Benahavís.

Pedro Martinez alerta d’una pretemporada atipica que deixa al València Basket en quadre

Pedro Martinez reconeix que la pretemporada estara marcada per l'absència de molts internacionals i un grup curt. Cinc del primer equip i la pedrera sostenen els primers entrenaments.