Comença a arribar una nova punta de calor

La calor ha estat extrema a tot Catalunya aquest divendres

Caldrà evitar les hores de màxima calor durant les pròximes hores | Arxiu

 

De cara al dijous la calor de ple estiu encara es farà notar més. Les temperatures pujaran, amb màximes que poden augmentar 3 graus, fins als 37º en alguns llocs de l’interior de València. Els termòmetres disparats tornaran a vindre acompanyats de marcada humitat i basca a causa de la influència del vent marítim, ja que bufarà de mar cap a terra, i per això la calor encara es farà més insuportable. Les diürnes més baixes se situaran en els 30º en la franja costanera alacantina.

 

La forta calorada ens portarà a parlar de valors de temperatura màxima que oscil·laran entre els 27º en la costa i els 40º en el prelitoral este divendres. Concretament, les  temperatures més elevades es preveuen en el prelitoral valencià i les més baixes en la franja costanera de Castelló.

 

Mapa del dijous per la tarda

Mapa del dijous per la vesprada | AEMET

 

Quant a l’estat del cel, dijous s’espera un dia completament solejat. Este ambient persistirà un dia més, amb l’excepció d’algunes bandes de núvols baixos i alts el divendres en l’interior de València i Alacant. El dissabte la calor ja començarà a la baixa amb l’aparició d’un embossament d’aire fred. Hi haurà un predomini dels núvols alts en tota la franja costanera de la Comunitat Valenciana, i en el prelitoral de Castelló i València apareixeran d’evolució diürna amb les primeres precipitacions que trauran el nas per les muntanyes al final de la jornada.

 

Pareix que de cara al diumenge un possible conjunt d’arruixons i tempestes farà baixar la temperatura, sobretot, durant la vesprada. Les pluges podran afectar en les comarques de València i de Castelló. Les màximes que s’esperen es mouran entre 27º, en la costa i 34º, en l’interior. Les temperatures més elevades es preveuen en l’interior d’Alacant i les més baixes en la franja costanera castellonenca.

 

S’han activat avisos per calor extrema a algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres

S’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden arribar fins als 40º el divendres | AEMET

 

Avisos per calor extrema en algunes zones

Les jornades tòrrides del dijous i divendres es faran notar. Tal serà la basca, que s’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres. Els punts que es troben en alerta són l’interior de València el dijous, amb un risc baix, i el divendres amb un risc taronja, important, en l’interior valencià i un risc baix, en litoral valencià i alacantí.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.