Comença a arribar una nova punta de calor

La calor ha estat extrema a tot Catalunya aquest divendres

Caldrà evitar les hores de màxima calor durant les pròximes hores | Arxiu

 

De cara al dijous la calor de ple estiu encara es farà notar més. Les temperatures pujaran, amb màximes que poden augmentar 3 graus, fins als 37º en alguns llocs de l’interior de València. Els termòmetres disparats tornaran a vindre acompanyats de marcada humitat i basca a causa de la influència del vent marítim, ja que bufarà de mar cap a terra, i per això la calor encara es farà més insuportable. Les diürnes més baixes se situaran en els 30º en la franja costanera alacantina.

 

La forta calorada ens portarà a parlar de valors de temperatura màxima que oscil·laran entre els 27º en la costa i els 40º en el prelitoral este divendres. Concretament, les  temperatures més elevades es preveuen en el prelitoral valencià i les més baixes en la franja costanera de Castelló.

 

Mapa del dijous per la tarda

Mapa del dijous per la vesprada | AEMET

 

Quant a l’estat del cel, dijous s’espera un dia completament solejat. Este ambient persistirà un dia més, amb l’excepció d’algunes bandes de núvols baixos i alts el divendres en l’interior de València i Alacant. El dissabte la calor ja començarà a la baixa amb l’aparició d’un embossament d’aire fred. Hi haurà un predomini dels núvols alts en tota la franja costanera de la Comunitat Valenciana, i en el prelitoral de Castelló i València apareixeran d’evolució diürna amb les primeres precipitacions que trauran el nas per les muntanyes al final de la jornada.

 

Pareix que de cara al diumenge un possible conjunt d’arruixons i tempestes farà baixar la temperatura, sobretot, durant la vesprada. Les pluges podran afectar en les comarques de València i de Castelló. Les màximes que s’esperen es mouran entre 27º, en la costa i 34º, en l’interior. Les temperatures més elevades es preveuen en l’interior d’Alacant i les més baixes en la franja costanera castellonenca.

 

S’han activat avisos per calor extrema a algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres

S’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden arribar fins als 40º el divendres | AEMET

 

Avisos per calor extrema en algunes zones

Les jornades tòrrides del dijous i divendres es faran notar. Tal serà la basca, que s’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres. Els punts que es troben en alerta són l’interior de València el dijous, amb un risc baix, i el divendres amb un risc taronja, important, en l’interior valencià i un risc baix, en litoral valencià i alacantí.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.