19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Comença a arribar una nova punta de calor

La calor ha estat extrema a tot Catalunya aquest divendres

Caldrà evitar les hores de màxima calor durant les pròximes hores | Arxiu

 

De cara al dijous la calor de ple estiu encara es farà notar més. Les temperatures pujaran, amb màximes que poden augmentar 3 graus, fins als 37º en alguns llocs de l’interior de València. Els termòmetres disparats tornaran a vindre acompanyats de marcada humitat i basca a causa de la influència del vent marítim, ja que bufarà de mar cap a terra, i per això la calor encara es farà més insuportable. Les diürnes més baixes se situaran en els 30º en la franja costanera alacantina.

 

La forta calorada ens portarà a parlar de valors de temperatura màxima que oscil·laran entre els 27º en la costa i els 40º en el prelitoral este divendres. Concretament, les  temperatures més elevades es preveuen en el prelitoral valencià i les més baixes en la franja costanera de Castelló.

 

Mapa del dijous per la tarda

Mapa del dijous per la vesprada | AEMET

 

Quant a l’estat del cel, dijous s’espera un dia completament solejat. Este ambient persistirà un dia més, amb l’excepció d’algunes bandes de núvols baixos i alts el divendres en l’interior de València i Alacant. El dissabte la calor ja començarà a la baixa amb l’aparició d’un embossament d’aire fred. Hi haurà un predomini dels núvols alts en tota la franja costanera de la Comunitat Valenciana, i en el prelitoral de Castelló i València apareixeran d’evolució diürna amb les primeres precipitacions que trauran el nas per les muntanyes al final de la jornada.

 

Pareix que de cara al diumenge un possible conjunt d’arruixons i tempestes farà baixar la temperatura, sobretot, durant la vesprada. Les pluges podran afectar en les comarques de València i de Castelló. Les màximes que s’esperen es mouran entre 27º, en la costa i 34º, en l’interior. Les temperatures més elevades es preveuen en l’interior d’Alacant i les més baixes en la franja costanera castellonenca.

 

S’han activat avisos per calor extrema a algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres

S’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden arribar fins als 40º el divendres | AEMET

 

Avisos per calor extrema en algunes zones

Les jornades tòrrides del dijous i divendres es faran notar. Tal serà la basca, que s’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres. Els punts que es troben en alerta són l’interior de València el dijous, amb un risc baix, i el divendres amb un risc taronja, important, en l’interior valencià i un risc baix, en litoral valencià i alacantí.

Últimes notícies

Sanitat confirma 16 casos de pallola en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Salut Pública ha declarat un brot laboral amb 28 casos sospitosos: 16 confirmats, 3 negatius i 9 en estudi. S'han activat aïllament, vacunació i ús de màscares.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 i en ruta al Cecopi a les 20.00 el 29-O

Un escorta que va treballar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024 ha declarat que va arribar al Palau sobre les 19.50 i va partir cap al Cecopi entorn de les 20.00. El seu relat fixa la cronologia que examina la jutgessa sobre la gestió de la DANA.

Una jutgessa de Paterna pren declaració a la neta d’un regidor afusellat en 1939

La titular del Jutjat d'Instrucció 5 de Paterna ha interrogat a Carolina Martínez per la denúncia d'assassinat i desaparició forçada del seu avi, afusellat en 1939. La investigació podria derivar en una reparació moral a l'empara de la Llei de Memòria Democràtica.

Benavent es desdiu en el cas Imelsa i al·lega que va declarar ‘fumat’

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, es va retractar en el juí de la peça E en afirmar que no estava en condicions i que va manipular gravacions. Tres empresaris van negar irregularitats.

Reubiquen a 342 alumnes de Els Germanells a Rafelbunyol per clivelles fins a final de curs

La detecció de clivelles en un edifici del CEIP Els Germanells ha portat a reubicar a 342 alumnes en centres pròxims de Rafelbunyol fins a final de curs. Les classes es reprendran en les noves seus el 16 de febrer mentres s'investiguen les causes.

Renfe xifra en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana

Renfe ha xifrat en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana en el torn de demà del primer de tres dies d'aturs. En Rodalia ha circulat el 88% dels trens i es preveu que entre València i Madrid circulen 22 d'alta velocitat i entre Alacant i Madrid, 17; els sindicats parlen d'un seguiment major i de servicis mínims elevats

Presó sense fiança per a un dels dos detinguts pel segrest d’una parella a Corbera (València)

L'òrgan en funcions de guàrdia de Xàtiva ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un dels arrestats pel segrest d'una parella a Corbera. El segon ha quedat en llibertat amb allunyament de 300 metres i prohibició de contacte.

Detinguts tres treballadors pel robatori de 30 tones de material ferroviari a Castelló

La Guàrdia Civil ha arrestat a tres operaris subcontractats per sostraure i vendre més de 30 tones de material ferroviari entre Torreblanca i Vinaròs. La investigació, emmarcada en l'Operació FERRATUM, va durar més de quatre mesos.