9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Comença a arribar una nova punta de calor

La calor ha estat extrema a tot Catalunya aquest divendres

Caldrà evitar les hores de màxima calor durant les pròximes hores | Arxiu

 

De cara al dijous la calor de ple estiu encara es farà notar més. Les temperatures pujaran, amb màximes que poden augmentar 3 graus, fins als 37º en alguns llocs de l’interior de València. Els termòmetres disparats tornaran a vindre acompanyats de marcada humitat i basca a causa de la influència del vent marítim, ja que bufarà de mar cap a terra, i per això la calor encara es farà més insuportable. Les diürnes més baixes se situaran en els 30º en la franja costanera alacantina.

 

La forta calorada ens portarà a parlar de valors de temperatura màxima que oscil·laran entre els 27º en la costa i els 40º en el prelitoral este divendres. Concretament, les  temperatures més elevades es preveuen en el prelitoral valencià i les més baixes en la franja costanera de Castelló.

 

Mapa del dijous per la tarda

Mapa del dijous per la vesprada | AEMET

 

Quant a l’estat del cel, dijous s’espera un dia completament solejat. Este ambient persistirà un dia més, amb l’excepció d’algunes bandes de núvols baixos i alts el divendres en l’interior de València i Alacant. El dissabte la calor ja començarà a la baixa amb l’aparició d’un embossament d’aire fred. Hi haurà un predomini dels núvols alts en tota la franja costanera de la Comunitat Valenciana, i en el prelitoral de Castelló i València apareixeran d’evolució diürna amb les primeres precipitacions que trauran el nas per les muntanyes al final de la jornada.

 

Pareix que de cara al diumenge un possible conjunt d’arruixons i tempestes farà baixar la temperatura, sobretot, durant la vesprada. Les pluges podran afectar en les comarques de València i de Castelló. Les màximes que s’esperen es mouran entre 27º, en la costa i 34º, en l’interior. Les temperatures més elevades es preveuen en l’interior d’Alacant i les més baixes en la franja costanera castellonenca.

 

S’han activat avisos per calor extrema a algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres

S’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden arribar fins als 40º el divendres | AEMET

 

Avisos per calor extrema en algunes zones

Les jornades tòrrides del dijous i divendres es faran notar. Tal serà la basca, que s’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres. Els punts que es troben en alerta són l’interior de València el dijous, amb un risc baix, i el divendres amb un risc taronja, important, en l’interior valencià i un risc baix, en litoral valencià i alacantí.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.