Comença a arribar una nova punta de calor

La calor ha estat extrema a tot Catalunya aquest divendres

Caldrà evitar les hores de màxima calor durant les pròximes hores | Arxiu

 

De cara al dijous la calor de ple estiu encara es farà notar més. Les temperatures pujaran, amb màximes que poden augmentar 3 graus, fins als 37º en alguns llocs de l’interior de València. Els termòmetres disparats tornaran a vindre acompanyats de marcada humitat i basca a causa de la influència del vent marítim, ja que bufarà de mar cap a terra, i per això la calor encara es farà més insuportable. Les diürnes més baixes se situaran en els 30º en la franja costanera alacantina.

 

La forta calorada ens portarà a parlar de valors de temperatura màxima que oscil·laran entre els 27º en la costa i els 40º en el prelitoral este divendres. Concretament, les  temperatures més elevades es preveuen en el prelitoral valencià i les més baixes en la franja costanera de Castelló.

 

Mapa del dijous per la tarda

Mapa del dijous per la vesprada | AEMET

 

Quant a l’estat del cel, dijous s’espera un dia completament solejat. Este ambient persistirà un dia més, amb l’excepció d’algunes bandes de núvols baixos i alts el divendres en l’interior de València i Alacant. El dissabte la calor ja començarà a la baixa amb l’aparició d’un embossament d’aire fred. Hi haurà un predomini dels núvols alts en tota la franja costanera de la Comunitat Valenciana, i en el prelitoral de Castelló i València apareixeran d’evolució diürna amb les primeres precipitacions que trauran el nas per les muntanyes al final de la jornada.

 

Pareix que de cara al diumenge un possible conjunt d’arruixons i tempestes farà baixar la temperatura, sobretot, durant la vesprada. Les pluges podran afectar en les comarques de València i de Castelló. Les màximes que s’esperen es mouran entre 27º, en la costa i 34º, en l’interior. Les temperatures més elevades es preveuen en l’interior d’Alacant i les més baixes en la franja costanera castellonenca.

 

S’han activat avisos per calor extrema a algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres

S’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden arribar fins als 40º el divendres | AEMET

 

Avisos per calor extrema en algunes zones

Les jornades tòrrides del dijous i divendres es faran notar. Tal serà la basca, que s’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres. Els punts que es troben en alerta són l’interior de València el dijous, amb un risc baix, i el divendres amb un risc taronja, important, en l’interior valencià i un risc baix, en litoral valencià i alacantí.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.

El PSPV estén a José Marí Olano la seua denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció

El PSPV sumarà al regidor José Marí Olano a la denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel presumpte tripijoc de places públiques i la col·locació de personal lligada a l'antic Consorci València 2007.

La meteoròloga d’À Punt sosté que una millor informació hauria evitat part de les morts per la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló declara davant la jutgessa que amb avisos primerencs i clars a la població es podrien haver salvat vides en la dana d'octubre.

Les associacions de víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen l’aforament de Mazón

Tres associacions de víctimes de la DANA de València reclamen en el Congrés justícia, mesures enfront del canvi climàtic i la fi de l'aforament de Carlos Mazón, advertint que no passaran pàgina.

Morant afirma que no hi haurà reparació per a les víctimes de la DANA fins que Mazón declare davant la Justícia

Diana Morant sosté que la reparació a les víctimes de la DANA de València passa perquè Carlos Mazón comparega davant la Justícia i critica el negacionismo climàtic en la Generalitat.

Bigas confia en la permanència de l’Elx i veu clau que hi haja més equips en la lluita pel descens

Pedro Bigas mostra confiança que l'Elx aconseguirà la permanència en una Lliga molt igualada per baix i destaca la importància de sumar en els dols directes i aprofitar el desgast de l'Atlètic de Madrid.

El concert de Jean-Michel Jarre es trasllada a la Marina Nord i convertix el recinte en eix del cicle FAR

El recital de Jean-Michel Jarre del 8 de juliol deixa la Ciutat de les Arts i les Ciències i se celebrarà en la Marina Nord, que passa a ser l'escenari principal del cicle FAR sense canvis de data ni d'entrades.