29.1 C
València
Dimecres, 18 juny, 2025

Comença a arribar una nova punta de calor

La calor ha estat extrema a tot Catalunya aquest divendres

Caldrà evitar les hores de màxima calor durant les pròximes hores | Arxiu

 

De cara al dijous la calor de ple estiu encara es farà notar més. Les temperatures pujaran, amb màximes que poden augmentar 3 graus, fins als 37º en alguns llocs de l’interior de València. Els termòmetres disparats tornaran a vindre acompanyats de marcada humitat i basca a causa de la influència del vent marítim, ja que bufarà de mar cap a terra, i per això la calor encara es farà més insuportable. Les diürnes més baixes se situaran en els 30º en la franja costanera alacantina.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

La forta calorada ens portarà a parlar de valors de temperatura màxima que oscil·laran entre els 27º en la costa i els 40º en el prelitoral este divendres. Concretament, les  temperatures més elevades es preveuen en el prelitoral valencià i les més baixes en la franja costanera de Castelló.

 

Mapa del dijous per la tarda

Mapa del dijous per la vesprada | AEMET

 

Quant a l’estat del cel, dijous s’espera un dia completament solejat. Este ambient persistirà un dia més, amb l’excepció d’algunes bandes de núvols baixos i alts el divendres en l’interior de València i Alacant. El dissabte la calor ja començarà a la baixa amb l’aparició d’un embossament d’aire fred. Hi haurà un predomini dels núvols alts en tota la franja costanera de la Comunitat Valenciana, i en el prelitoral de Castelló i València apareixeran d’evolució diürna amb les primeres precipitacions que trauran el nas per les muntanyes al final de la jornada.

 

Pareix que de cara al diumenge un possible conjunt d’arruixons i tempestes farà baixar la temperatura, sobretot, durant la vesprada. Les pluges podran afectar en les comarques de València i de Castelló. Les màximes que s’esperen es mouran entre 27º, en la costa i 34º, en l’interior. Les temperatures més elevades es preveuen en l’interior d’Alacant i les més baixes en la franja costanera castellonenca.

 

S’han activat avisos per calor extrema a algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres

S’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden arribar fins als 40º el divendres | AEMET

 

Avisos per calor extrema en algunes zones

Les jornades tòrrides del dijous i divendres es faran notar. Tal serà la basca, que s’han activat avisos per calor extrema en algunes zones, sobretot de l’interior valencià, amb valors que poden assolir els 40º el divendres. Els punts que es troben en alerta són l’interior de València el dijous, amb un risc baix, i el divendres amb un risc taronja, important, en l’interior valencià i un risc baix, en litoral valencià i alacantí.

Últimes notícies

Jutjat de València obri procediment a edil de Vox per missatges denunciats per delicte d’odi

El Jutjat d'Instrucció 15 de València inicia juí contra Cecilia Herrero, regidora de Vox, per publicar missatges en X denunciats com a delicte d'odi. L'oposició exigix el seu cessament.

Farmamundi distribuïx kits nutricionals a mil persones desplaçades a Gaza davant crisi humanitària

L'ONG Farmamundi reforça l'ajuda alimentària a Gaza amb distribució porta a porta de kits bàsics a mil desplaçats, prioritzant als més vulnerables.

Carlos Mazón assistix a la primera mascletà de les Fogueres d’Alacant amb gran expectació

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, va assistir a la primera mascletà del concurs oficial de les Fogueres d'Alacant, protagonitzada per Pirotècnies Crespo després de 25 anys.

Roberto Bautista sorprén a Jakub Mensik i avança a quarts en Queen’s

El tennista espanyol Roberto Bautista aconseguix una important victòria enfront del jove Jakub Mensik i es classifica per als quarts de final del torneig de Queen's 2025, assegurant tornar al top 50 del rànquing mundial.

Textos clàssics i creació valenciana destaquen en la 42 edició de Sagunt a Escena

Sagunt a Escena presenta la seua 42 edició del 31 de juliol al 23 d'agost amb Shakespeare, Valle-Inclán i talents valencians com Lluís Homar i María León.

València celebra 100 anys de radi amb una exposició i un pòdcast històric

València commemora el centenari de la ràdio amb una exposició al Palau de Cervelló i un pòdcast que repassa la història del mitjà des de 1925, destacant la seua importància hui.

Carlos Mazón exigix eliminar l’IVA en vivendes de protecció pública per a facilitar l’accés a la vivenda

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, sol·licita al Govern reduir l'IVA de la vivenda i eliminar-lo per a vivendes protegides, destacant avanços en polítiques de vivenda en la Comunitat Valenciana.

Carlos Mazón exigix eliminar l’IVA en vivendes de protecció pública per a afavorir l’accés a la vivenda

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, reclama al Govern central eliminar l'IVA per a vivendes de protecció pública, reduint-lo del 4% al 0%, per a facilitar l'accés a la vivenda a col·lectius vulnerables.