11.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Canvi de temps dimarts amb baixada de les temperatures

Tornen les tempestes de tarda el dimarts

Tornen les tempestes de vesprada el dimarts | Arxiu

 

Este dimarts tindrem un canvi d’oratge que afectarà, sobretot, de cara a la vesprada. La inestabilitat ja començarà pel matí amb la presència d’intervals de núvols pel sud, deixant el cel mig ennuvolat en tota la província d’Alacant i València. En estos punts també guanyaran protagonisme els núvols baixos, fruit de la humitat que ens portarà este canvi de temps.

 

Després de jornades solejades, tornaran a aparéixer les tempestes durant la vesprada del dimarts. Estes precipitacions afectaran en les comarques de l’interior de València i Alacant, poden ser més destacades especialment en l’interior de València, però en general dèbils.

De cara a dimarts per la tarda s'espera alguna tempesta sobretot a l'interior de València

De cara al dimarts per la vesprada s’espera alguna tempesta, sobretot en l’interior de València | AEMET

 

El canvi d’oratge farà que durant la jornada del dimarts la calor afluixe un poc, sobretot allà on ploga. Les temperatures màximes que es preveuen en les capitals de província seran de 32º en Castelló de la Plana, 30º en València i 28º en Alacant. De tot el territori, en l’interior de València i de Castelló és a on tindrem més calor.

 

Per les nits els termòmetres no registraran valors tan càlids com s’han donat els últims dies. Durant la nit del dilluns al dimarts s’esperen unes temperatures d’entre 16º i 21º, a on les més elevades tindran lloc en tota la línia de la costa.

 

El cap de setmana torna l’ona de calor

Després d’una setmana més o menys tranquil·la i sense sobresalts en els termòmetres, torna l’ona de calor el dissabte. Alerta amb esta ona de calor perquè, a més de portar temperatures molt altes en general, també la forta basca serà protagonista, ja que hi haurà una influència persistent de vents marítims.

Nova onada de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º a l'interior d'Alacant el dissabte

 
Nova ona de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º en l’interior d’Alacant el dissabte | wheatheronline.co.uk

 

De cara al dissabte s’espera un gran contrast entre les màximes, de 27º en la costa de Castelló i 43º en l’interior d’Alacant. Esta situació es donarà per la marinada, que mantindrà més suaus els termòmetres en la costa. A pesar de tot, serà en esta zona a on la sensació de basca serà molt més marcada.

 

Diumenge tindrem una baixada de les temperatures, especialment en zones interiors, a on el termòmetre pot disminuir fins a 6 graus. Caldrà seguir amb atenció la previsió dels pròxims dies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre detinguts per assaltar una vivenda a Orihuela i intentar set extraccions amb la targeta robada

Quatre persones han sigut detingudes a Orihuela per un robatori amb violència en una vivenda. Després de l'assalt, van intentar set extraccions amb la targeta robada, totes denegades.

Compromís demana paralitzar el projecte de Correus després de descartar-se l’ús immediat per a Sorolla

Compromís ha reclamat frenar de manera definitiva la transformació de l'antic edifici de Correus a palau de Comunicacions després de descartar el seu ús immediat per a exhibir obres de Sorolla. La coalició denuncia gestió erràtica, costos elevats i proposa un ús públic i social de l'immoble.

Aemet ha activat l’avís groc a l’interior per vent de l’oest de fins a 80 km/h este divendres

Aemet ha establit un avís groc per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h. Afecta a l'interior d'Alacant i València fins a les 16 h i a l'interior nord de Castelló tot el dia.

El preu de la vivenda puja un 19% a València i l’Horta Nord és la comarca més cara

L'obra nova a València ha augmentat un 19% interanual en el quart trimestre de 2025 i aconseguix de mitjana 4.086 €/m². L'alça s'estén a l'àrea metropolitana, amb l'Horta Nord com a zona més cara, molt pròxima als nivells de la capital.

València cronifica el seu problema de vivenda després d’una gestió erràtica, segons la UPV

Un informe de la UPV sosté que València ha entrat en una emergència residencial estructural després d'una dècada d'errors i inacció. L'obra nova supera 4.000 €/m² i el lloguer s'ha tornat residual.

Tres detinguts per cultivar marihuana en vivendes de Nàquera i Serra: dos han ingressat a la presó

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos plantacions interiors en vivendes de Nàquera i Serra. S'han aprehés 992 plantes i abundant material, i dos dels tres detinguts han ingressat a la presó.

Les temperatures es recuperen en la Comunitat Valenciana amb el ponent, que bufarà molt fort

Pugen les mínimes en la mitat nord i repunten les màximes en el terç nord i en el nord d'Alacant. El vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes al final del dia.

El mal temps complica la busca del xiquet valencià desaparegut en Komodo

El mal temps i els corrents dificulten la localització de Quique, desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc de Komodo. L'operatiu s'amplia per tercera vegada i roman actiu fins al divendres.