16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Canvi de temps dimarts amb baixada de les temperatures

Tornen les tempestes de tarda el dimarts

Tornen les tempestes de vesprada el dimarts | Arxiu

 

Este dimarts tindrem un canvi d’oratge que afectarà, sobretot, de cara a la vesprada. La inestabilitat ja començarà pel matí amb la presència d’intervals de núvols pel sud, deixant el cel mig ennuvolat en tota la província d’Alacant i València. En estos punts també guanyaran protagonisme els núvols baixos, fruit de la humitat que ens portarà este canvi de temps.

 

Després de jornades solejades, tornaran a aparéixer les tempestes durant la vesprada del dimarts. Estes precipitacions afectaran en les comarques de l’interior de València i Alacant, poden ser més destacades especialment en l’interior de València, però en general dèbils.

De cara a dimarts per la tarda s'espera alguna tempesta sobretot a l'interior de València

De cara al dimarts per la vesprada s’espera alguna tempesta, sobretot en l’interior de València | AEMET

 

El canvi d’oratge farà que durant la jornada del dimarts la calor afluixe un poc, sobretot allà on ploga. Les temperatures màximes que es preveuen en les capitals de província seran de 32º en Castelló de la Plana, 30º en València i 28º en Alacant. De tot el territori, en l’interior de València i de Castelló és a on tindrem més calor.

 

Per les nits els termòmetres no registraran valors tan càlids com s’han donat els últims dies. Durant la nit del dilluns al dimarts s’esperen unes temperatures d’entre 16º i 21º, a on les més elevades tindran lloc en tota la línia de la costa.

 

El cap de setmana torna l’ona de calor

Després d’una setmana més o menys tranquil·la i sense sobresalts en els termòmetres, torna l’ona de calor el dissabte. Alerta amb esta ona de calor perquè, a més de portar temperatures molt altes en general, també la forta basca serà protagonista, ja que hi haurà una influència persistent de vents marítims.

Nova onada de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º a l'interior d'Alacant el dissabte

 
Nova ona de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º en l’interior d’Alacant el dissabte | wheatheronline.co.uk

 

De cara al dissabte s’espera un gran contrast entre les màximes, de 27º en la costa de Castelló i 43º en l’interior d’Alacant. Esta situació es donarà per la marinada, que mantindrà més suaus els termòmetres en la costa. A pesar de tot, serà en esta zona a on la sensació de basca serà molt més marcada.

 

Diumenge tindrem una baixada de les temperatures, especialment en zones interiors, a on el termòmetre pot disminuir fins a 6 graus. Caldrà seguir amb atenció la previsió dels pròxims dies.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.