Canvi de temps dimarts amb baixada de les temperatures

Tornen les tempestes de tarda el dimarts

Tornen les tempestes de vesprada el dimarts | Arxiu

 

Este dimarts tindrem un canvi d’oratge que afectarà, sobretot, de cara a la vesprada. La inestabilitat ja començarà pel matí amb la presència d’intervals de núvols pel sud, deixant el cel mig ennuvolat en tota la província d’Alacant i València. En estos punts també guanyaran protagonisme els núvols baixos, fruit de la humitat que ens portarà este canvi de temps.

 

Després de jornades solejades, tornaran a aparéixer les tempestes durant la vesprada del dimarts. Estes precipitacions afectaran en les comarques de l’interior de València i Alacant, poden ser més destacades especialment en l’interior de València, però en general dèbils.

De cara a dimarts per la tarda s'espera alguna tempesta sobretot a l'interior de València

De cara al dimarts per la vesprada s’espera alguna tempesta, sobretot en l’interior de València | AEMET

 

El canvi d’oratge farà que durant la jornada del dimarts la calor afluixe un poc, sobretot allà on ploga. Les temperatures màximes que es preveuen en les capitals de província seran de 32º en Castelló de la Plana, 30º en València i 28º en Alacant. De tot el territori, en l’interior de València i de Castelló és a on tindrem més calor.

 

Per les nits els termòmetres no registraran valors tan càlids com s’han donat els últims dies. Durant la nit del dilluns al dimarts s’esperen unes temperatures d’entre 16º i 21º, a on les més elevades tindran lloc en tota la línia de la costa.

 

El cap de setmana torna l’ona de calor

Després d’una setmana més o menys tranquil·la i sense sobresalts en els termòmetres, torna l’ona de calor el dissabte. Alerta amb esta ona de calor perquè, a més de portar temperatures molt altes en general, també la forta basca serà protagonista, ja que hi haurà una influència persistent de vents marítims.

Nova onada de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º a l'interior d'Alacant el dissabte

 
Nova ona de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º en l’interior d’Alacant el dissabte | wheatheronline.co.uk

 

De cara al dissabte s’espera un gran contrast entre les màximes, de 27º en la costa de Castelló i 43º en l’interior d’Alacant. Esta situació es donarà per la marinada, que mantindrà més suaus els termòmetres en la costa. A pesar de tot, serà en esta zona a on la sensació de basca serà molt més marcada.

 

Diumenge tindrem una baixada de les temperatures, especialment en zones interiors, a on el termòmetre pot disminuir fins a 6 graus. Caldrà seguir amb atenció la previsió dels pròxims dies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.