8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Canvi de temps dimarts amb baixada de les temperatures

Tornen les tempestes de tarda el dimarts

Tornen les tempestes de vesprada el dimarts | Arxiu

 

Este dimarts tindrem un canvi d’oratge que afectarà, sobretot, de cara a la vesprada. La inestabilitat ja començarà pel matí amb la presència d’intervals de núvols pel sud, deixant el cel mig ennuvolat en tota la província d’Alacant i València. En estos punts també guanyaran protagonisme els núvols baixos, fruit de la humitat que ens portarà este canvi de temps.

 

Després de jornades solejades, tornaran a aparéixer les tempestes durant la vesprada del dimarts. Estes precipitacions afectaran en les comarques de l’interior de València i Alacant, poden ser més destacades especialment en l’interior de València, però en general dèbils.

De cara a dimarts per la tarda s'espera alguna tempesta sobretot a l'interior de València

De cara al dimarts per la vesprada s’espera alguna tempesta, sobretot en l’interior de València | AEMET

 

El canvi d’oratge farà que durant la jornada del dimarts la calor afluixe un poc, sobretot allà on ploga. Les temperatures màximes que es preveuen en les capitals de província seran de 32º en Castelló de la Plana, 30º en València i 28º en Alacant. De tot el territori, en l’interior de València i de Castelló és a on tindrem més calor.

 

Per les nits els termòmetres no registraran valors tan càlids com s’han donat els últims dies. Durant la nit del dilluns al dimarts s’esperen unes temperatures d’entre 16º i 21º, a on les més elevades tindran lloc en tota la línia de la costa.

 

El cap de setmana torna l’ona de calor

Després d’una setmana més o menys tranquil·la i sense sobresalts en els termòmetres, torna l’ona de calor el dissabte. Alerta amb esta ona de calor perquè, a més de portar temperatures molt altes en general, també la forta basca serà protagonista, ja que hi haurà una influència persistent de vents marítims.

Nova onada de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º a l'interior d'Alacant el dissabte

 
Nova ona de calor que ens portarà a parlar de màximes de fins a 43º en l’interior d’Alacant el dissabte | wheatheronline.co.uk

 

De cara al dissabte s’espera un gran contrast entre les màximes, de 27º en la costa de Castelló i 43º en l’interior d’Alacant. Esta situació es donarà per la marinada, que mantindrà més suaus els termòmetres en la costa. A pesar de tot, serà en esta zona a on la sensació de basca serà molt més marcada.

 

Diumenge tindrem una baixada de les temperatures, especialment en zones interiors, a on el termòmetre pot disminuir fins a 6 graus. Caldrà seguir amb atenció la previsió dels pròxims dies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.