La Cimera del Clima tanca un acord molt més ambiciós que el de París

La Cimera de Clima de Madrid ha conseguit este diumenge 15 de desembre tancar un document per a augmentar l’ambició climàtica en 2020 i complir l’Acord de París que compromet els països a evitar que la temperatura mitjana del planeta puge este segle per damunt de 1,5ºC.

 

L’acord, titulat ‘Xile-Madrid, temps d’actuar’, s’ha conseguit dos dies després de la jornada prevista per a la clausura de la Conferència (COP25) i després d’unes maratonianes negociacions que s’han prolongat durant tota la matinada. Esta cimera ha batut el rècord de durada, respecte a les 24 anteriors edicions.

 

El document ha sigut aprovat per la presidenta de la COP25, la xilena Carolina Schmidt, després d’un tens debat amb Brasil que no acceptava inicialment dos paràgrafs inclosos en l’acord sobre oceans i ús de terres.

 

S’ha clausurat la cimera del Clima amb prou desilusió pels resultats, reconeguda pel Secretari General de la ONU o la mateixa presidenta de la COP25, encara que defensen que s’ha lluitat fins el final per a millorar el document de l’acord, tot i que no precisa mesures concretes.

 

 

Escoltar al poble i la comunitat científica per a donar resposta climàtica als seus avisos

L’acord final de la COP25 establix que els països han de presentar en el 2020 uns compromisos més ambiciosos de reducció d’emissions (les anomenades Contribucions Nacionals Determinades) per a fer front a l’emergència climàtica.

 

Segons l’acord, el coneixement científic serà «l’eix principal» que ha d’orientar les decisions climàtiques dels països per a augmentar la seua ambició, que s’ha d’actualitzar permanentment d’acord amb els nous descobriments de la ciència.

 

El text arreplega «l’imperatiu» de què la transició cap a un món sense emissions siga justa i impulse la creació d’ocupació decent. L’acord reconeix, a més, l’acció climàtica dels actors no governamentals, als que convida que la incrementen i generalitzen estratègies compatibles amb el clima. Les xerrades en Madrid han mostrat, per altra banda, que són les persones i les seues preocupacions les que han d’estar en el centre de la resposta climàtica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.