La Cimera del Clima tanca un acord molt més ambiciós que el de París

La Cimera de Clima de Madrid ha conseguit este diumenge 15 de desembre tancar un document per a augmentar l’ambició climàtica en 2020 i complir l’Acord de París que compromet els països a evitar que la temperatura mitjana del planeta puge este segle per damunt de 1,5ºC.

 

L’acord, titulat ‘Xile-Madrid, temps d’actuar’, s’ha conseguit dos dies després de la jornada prevista per a la clausura de la Conferència (COP25) i després d’unes maratonianes negociacions que s’han prolongat durant tota la matinada. Esta cimera ha batut el rècord de durada, respecte a les 24 anteriors edicions.

 

El document ha sigut aprovat per la presidenta de la COP25, la xilena Carolina Schmidt, després d’un tens debat amb Brasil que no acceptava inicialment dos paràgrafs inclosos en l’acord sobre oceans i ús de terres.

 

S’ha clausurat la cimera del Clima amb prou desilusió pels resultats, reconeguda pel Secretari General de la ONU o la mateixa presidenta de la COP25, encara que defensen que s’ha lluitat fins el final per a millorar el document de l’acord, tot i que no precisa mesures concretes.

 

 

Escoltar al poble i la comunitat científica per a donar resposta climàtica als seus avisos

L’acord final de la COP25 establix que els països han de presentar en el 2020 uns compromisos més ambiciosos de reducció d’emissions (les anomenades Contribucions Nacionals Determinades) per a fer front a l’emergència climàtica.

 

Segons l’acord, el coneixement científic serà «l’eix principal» que ha d’orientar les decisions climàtiques dels països per a augmentar la seua ambició, que s’ha d’actualitzar permanentment d’acord amb els nous descobriments de la ciència.

 

El text arreplega «l’imperatiu» de què la transició cap a un món sense emissions siga justa i impulse la creació d’ocupació decent. L’acord reconeix, a més, l’acció climàtica dels actors no governamentals, als que convida que la incrementen i generalitzen estratègies compatibles amb el clima. Les xerrades en Madrid han mostrat, per altra banda, que són les persones i les seues preocupacions les que han d’estar en el centre de la resposta climàtica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.