Apareixen milers de peixos penis en una platja de Califòrnia

Peix penis

Estos peixos han aparegut en una platja del nord de Califòrnia | Instagram

 

La costa del nord de Califòrnia oferix estos dies una imatge molt estranya, després de les últimes tempestes que han destrossat la zona. Una de les seues platges presentava un aspecte impressionant. Drake’s Beach, a 80 kms de San Francisco, estava coberta de milers d’estranyes criatures marines amb forma de penis.

 

Milers de cucs 'peix penis' han aparegut a una platja al nord de Califòrnia

Imatge d’un dels exemplars | Creative Commons

 

Molts curiosos es van arrimar a la zona cridats per la sorpresa de les fotos que altra gent penjava en les xarxes socials. El cuc marí Urechis unicinctus, d’uns 25 cm de longitud, ha fet famosa esta platja. No és la primera volta que arriben estos exemplars a la costa d’un país occidental, popularment se’l coneix com a ‘peix penis’.

 

La revista científica ‘Bay Nature Magazine’ ha publicat l’espectacular imatge que oferia Drake’s Beach en Instagram. Estos cucs solen estar enterrats baix l’arena, però el fort onatge d’estos dies han erosionat la platja i els han fet aflorar.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SHOOK ? Thousands of these marine worms—called fat innkeeper worms, or “penis fish”—were found on Drake’s Beach last week! These phallic organisms are quite common along the West coast of North America, but they spend their whole lives in U-shaped burrows under the sand, so few beachgoers are aware of their existence. ⛈? A recent storm in Northern California brought strong waves that washed away several feet of sand from the intertidal zone, leaving all these fat innkeeper worms exposed on the surface. ? Next time you go to the beach, just think about the hundreds of 10-inch, pink sausages wiggling around just a few feet under the sand. ? . . Get the full story in our new #AsktheNaturalist with @california_natural_history via link in bio! (?: Beach photo courtesy David Ford; Worm photo by Kate Montana via iNaturalist)

Una publicación compartida de Bay Nature Magazine (@baynaturemagazine) el

 

Les gavines i altres animals del lloc segurament van disfrutar amb la gran quantitat d’estos cucs sobre l’arena. De fet, en algunes cultures orientals el cuc penis té molta popularitat en l’àmbit gastronòmic. En Corea, per exemple, el consideren una exquisidesa. El mateix passa en la Xina i en Japó.

 

Fins i tot, al sud-est asiàtic té finalitats en medicina tradicional. S’utilitza com a remei en malalties relacionades amb la columna vertebral i les afeccions dels ronyons i com a afrodisíac per als homes.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.