Apareixen milers de peixos penis en una platja de Califòrnia

Peix penis

Estos peixos han aparegut en una platja del nord de Califòrnia | Instagram

 

La costa del nord de Califòrnia oferix estos dies una imatge molt estranya, després de les últimes tempestes que han destrossat la zona. Una de les seues platges presentava un aspecte impressionant. Drake’s Beach, a 80 kms de San Francisco, estava coberta de milers d’estranyes criatures marines amb forma de penis.

 

Milers de cucs 'peix penis' han aparegut a una platja al nord de Califòrnia

Imatge d’un dels exemplars | Creative Commons

 

Molts curiosos es van arrimar a la zona cridats per la sorpresa de les fotos que altra gent penjava en les xarxes socials. El cuc marí Urechis unicinctus, d’uns 25 cm de longitud, ha fet famosa esta platja. No és la primera volta que arriben estos exemplars a la costa d’un país occidental, popularment se’l coneix com a ‘peix penis’.

 

La revista científica ‘Bay Nature Magazine’ ha publicat l’espectacular imatge que oferia Drake’s Beach en Instagram. Estos cucs solen estar enterrats baix l’arena, però el fort onatge d’estos dies han erosionat la platja i els han fet aflorar.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SHOOK ? Thousands of these marine worms—called fat innkeeper worms, or “penis fish”—were found on Drake’s Beach last week! These phallic organisms are quite common along the West coast of North America, but they spend their whole lives in U-shaped burrows under the sand, so few beachgoers are aware of their existence. ⛈? A recent storm in Northern California brought strong waves that washed away several feet of sand from the intertidal zone, leaving all these fat innkeeper worms exposed on the surface. ? Next time you go to the beach, just think about the hundreds of 10-inch, pink sausages wiggling around just a few feet under the sand. ? . . Get the full story in our new #AsktheNaturalist with @california_natural_history via link in bio! (?: Beach photo courtesy David Ford; Worm photo by Kate Montana via iNaturalist)

Una publicación compartida de Bay Nature Magazine (@baynaturemagazine) el

 

Les gavines i altres animals del lloc segurament van disfrutar amb la gran quantitat d’estos cucs sobre l’arena. De fet, en algunes cultures orientals el cuc penis té molta popularitat en l’àmbit gastronòmic. En Corea, per exemple, el consideren una exquisidesa. El mateix passa en la Xina i en Japó.

 

Fins i tot, al sud-est asiàtic té finalitats en medicina tradicional. S’utilitza com a remei en malalties relacionades amb la columna vertebral i les afeccions dels ronyons i com a afrodisíac per als homes.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.