Apareixen milers de peixos penis en una platja de Califòrnia

Peix penis

Estos peixos han aparegut en una platja del nord de Califòrnia | Instagram

 

La costa del nord de Califòrnia oferix estos dies una imatge molt estranya, després de les últimes tempestes que han destrossat la zona. Una de les seues platges presentava un aspecte impressionant. Drake’s Beach, a 80 kms de San Francisco, estava coberta de milers d’estranyes criatures marines amb forma de penis.

 

Milers de cucs 'peix penis' han aparegut a una platja al nord de Califòrnia

Imatge d’un dels exemplars | Creative Commons

 

Molts curiosos es van arrimar a la zona cridats per la sorpresa de les fotos que altra gent penjava en les xarxes socials. El cuc marí Urechis unicinctus, d’uns 25 cm de longitud, ha fet famosa esta platja. No és la primera volta que arriben estos exemplars a la costa d’un país occidental, popularment se’l coneix com a ‘peix penis’.

 

La revista científica ‘Bay Nature Magazine’ ha publicat l’espectacular imatge que oferia Drake’s Beach en Instagram. Estos cucs solen estar enterrats baix l’arena, però el fort onatge d’estos dies han erosionat la platja i els han fet aflorar.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SHOOK ? Thousands of these marine worms—called fat innkeeper worms, or “penis fish”—were found on Drake’s Beach last week! These phallic organisms are quite common along the West coast of North America, but they spend their whole lives in U-shaped burrows under the sand, so few beachgoers are aware of their existence. ⛈? A recent storm in Northern California brought strong waves that washed away several feet of sand from the intertidal zone, leaving all these fat innkeeper worms exposed on the surface. ? Next time you go to the beach, just think about the hundreds of 10-inch, pink sausages wiggling around just a few feet under the sand. ? . . Get the full story in our new #AsktheNaturalist with @california_natural_history via link in bio! (?: Beach photo courtesy David Ford; Worm photo by Kate Montana via iNaturalist)

Una publicación compartida de Bay Nature Magazine (@baynaturemagazine) el

 

Les gavines i altres animals del lloc segurament van disfrutar amb la gran quantitat d’estos cucs sobre l’arena. De fet, en algunes cultures orientals el cuc penis té molta popularitat en l’àmbit gastronòmic. En Corea, per exemple, el consideren una exquisidesa. El mateix passa en la Xina i en Japó.

 

Fins i tot, al sud-est asiàtic té finalitats en medicina tradicional. S’utilitza com a remei en malalties relacionades amb la columna vertebral i les afeccions dels ronyons i com a afrodisíac per als homes.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.
FILMOTECA D'ESTIU