Apareixen milers de peixos penis en una platja de Califòrnia

Peix penis

Estos peixos han aparegut en una platja del nord de Califòrnia | Instagram

 

La costa del nord de Califòrnia oferix estos dies una imatge molt estranya, després de les últimes tempestes que han destrossat la zona. Una de les seues platges presentava un aspecte impressionant. Drake’s Beach, a 80 kms de San Francisco, estava coberta de milers d’estranyes criatures marines amb forma de penis.

 

Milers de cucs 'peix penis' han aparegut a una platja al nord de Califòrnia

Imatge d’un dels exemplars | Creative Commons

 

Molts curiosos es van arrimar a la zona cridats per la sorpresa de les fotos que altra gent penjava en les xarxes socials. El cuc marí Urechis unicinctus, d’uns 25 cm de longitud, ha fet famosa esta platja. No és la primera volta que arriben estos exemplars a la costa d’un país occidental, popularment se’l coneix com a ‘peix penis’.

 

La revista científica ‘Bay Nature Magazine’ ha publicat l’espectacular imatge que oferia Drake’s Beach en Instagram. Estos cucs solen estar enterrats baix l’arena, però el fort onatge d’estos dies han erosionat la platja i els han fet aflorar.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SHOOK ? Thousands of these marine worms—called fat innkeeper worms, or “penis fish”—were found on Drake’s Beach last week! These phallic organisms are quite common along the West coast of North America, but they spend their whole lives in U-shaped burrows under the sand, so few beachgoers are aware of their existence. ⛈? A recent storm in Northern California brought strong waves that washed away several feet of sand from the intertidal zone, leaving all these fat innkeeper worms exposed on the surface. ? Next time you go to the beach, just think about the hundreds of 10-inch, pink sausages wiggling around just a few feet under the sand. ? . . Get the full story in our new #AsktheNaturalist with @california_natural_history via link in bio! (?: Beach photo courtesy David Ford; Worm photo by Kate Montana via iNaturalist)

Una publicación compartida de Bay Nature Magazine (@baynaturemagazine) el

 

Les gavines i altres animals del lloc segurament van disfrutar amb la gran quantitat d’estos cucs sobre l’arena. De fet, en algunes cultures orientals el cuc penis té molta popularitat en l’àmbit gastronòmic. En Corea, per exemple, el consideren una exquisidesa. El mateix passa en la Xina i en Japó.

 

Fins i tot, al sud-est asiàtic té finalitats en medicina tradicional. S’utilitza com a remei en malalties relacionades amb la columna vertebral i les afeccions dels ronyons i com a afrodisíac per als homes.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.