‘Glòria’ deixa 62,6 milions d’euros de pèrdues en el camp valencià

Camps de taronja afectats per la borrasca Glòria

‘Glòria’ deixa 62,6 milions d’euros de pèrdues en el camp valencià | AVA-Asaja

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) estima que la borrasca ‘Glòria’ ha causat unes pèrdues econòmiques superiors als 62,6 milions d’euros en el sector agropecuari de la Comunitat Valenciana.

 

Els cítrics, les infraestructures agràries, les hortalisses de temporada i la ramaderia s’emporten la pitjor part d’un temporal que ha provocat danys per vent, fred, gota freda i granís principalment en les comarques de la Ribera, l’Horta, la Safor i la Marina, detalla l’organització en un comunicat.

 

Esta valoració inicial, després de recaptar informació d’agricultors i col·laboradors d’assegurances agràries, eleva les pèrdues en els cítrics-taronges i mandarines de la segona mitat de la campanya a 46,5 milions d’euros. D’ells, 39,6 milions corresponen als fruits tirats a terra per les fortes ratxes de vent, una quantitat que puja a 132.000 tones, perquè en algunes parcel·les els danys arriben fins al 80% de la producció pendent de recol·lectar.

 

Les inundacions i l’acumulació d’aigua en els camps, agreujades pels desbordaments de rius i barrancs, suposen 4,7 milions de pèrdues, en afectar 500 hectàrees i provocar la pèrdua de collites sanceres i, fins i tot, en els casos més dramàtics, la futura mort dels arbres. Finalment, el granís ha ocasionat danys puntuals en un miler d’hectàrees, principalment en les comarques valencianes de la Ribera, l’Horta i la Safor, amb danys mitjans del 30% de la collita i uns perjudicis de 2,2 milions.

  

7.000 hectàrees d’hortalisses danyades

AVA-Asaja també preveu que més de 7.000 hectàrees d’hortalisses s’hagen vist afectades pel temporal en el territori valencià. Les pèrdues totals en el sector hortícola sobrepassen els 3,1 milions, tant pels tractaments fitosanitaris i les replantacions que els agricultors hauran de fer, estimades en 2,1 milions, com pels sinistres derivats del granís en unes 100 hectàrees, cosa que suposarà un milió de pèrdues.

 

D’altra banda, els ramaders valencians afronten 1,2 milions en concepte de danys en les granges per fenòmens de vent-tornat i d’increment de costos energètics per fred i neu. El capítol de les infraestructures agràries també resulta «molt preocupant» per a l’organització agrària, amb unes pèrdues estimades en 11,8 milions.

 

El temporal ha destrossat parcial o totalment unes 600 hectàrees d’hivernacles, vivers, malles en cítrics, hortalisses o kiwis, cosa que es traduïx en nou milions de desperfectes. A demés, la reparació de marges, murs, magatzems agrícoles o la reposició de sistemes de reg suposen 2,8 milions de sobrecostos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.