‘Glòria’ deixa 62,6 milions d’euros de pèrdues en el camp valencià

Camps de taronja afectats per la borrasca Glòria

‘Glòria’ deixa 62,6 milions d’euros de pèrdues en el camp valencià | AVA-Asaja

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) estima que la borrasca ‘Glòria’ ha causat unes pèrdues econòmiques superiors als 62,6 milions d’euros en el sector agropecuari de la Comunitat Valenciana.

 

Els cítrics, les infraestructures agràries, les hortalisses de temporada i la ramaderia s’emporten la pitjor part d’un temporal que ha provocat danys per vent, fred, gota freda i granís principalment en les comarques de la Ribera, l’Horta, la Safor i la Marina, detalla l’organització en un comunicat.

 

Esta valoració inicial, després de recaptar informació d’agricultors i col·laboradors d’assegurances agràries, eleva les pèrdues en els cítrics-taronges i mandarines de la segona mitat de la campanya a 46,5 milions d’euros. D’ells, 39,6 milions corresponen als fruits tirats a terra per les fortes ratxes de vent, una quantitat que puja a 132.000 tones, perquè en algunes parcel·les els danys arriben fins al 80% de la producció pendent de recol·lectar.

 

Les inundacions i l’acumulació d’aigua en els camps, agreujades pels desbordaments de rius i barrancs, suposen 4,7 milions de pèrdues, en afectar 500 hectàrees i provocar la pèrdua de collites sanceres i, fins i tot, en els casos més dramàtics, la futura mort dels arbres. Finalment, el granís ha ocasionat danys puntuals en un miler d’hectàrees, principalment en les comarques valencianes de la Ribera, l’Horta i la Safor, amb danys mitjans del 30% de la collita i uns perjudicis de 2,2 milions.

  

7.000 hectàrees d’hortalisses danyades

AVA-Asaja també preveu que més de 7.000 hectàrees d’hortalisses s’hagen vist afectades pel temporal en el territori valencià. Les pèrdues totals en el sector hortícola sobrepassen els 3,1 milions, tant pels tractaments fitosanitaris i les replantacions que els agricultors hauran de fer, estimades en 2,1 milions, com pels sinistres derivats del granís en unes 100 hectàrees, cosa que suposarà un milió de pèrdues.

 

D’altra banda, els ramaders valencians afronten 1,2 milions en concepte de danys en les granges per fenòmens de vent-tornat i d’increment de costos energètics per fred i neu. El capítol de les infraestructures agràries també resulta «molt preocupant» per a l’organització agrària, amb unes pèrdues estimades en 11,8 milions.

 

El temporal ha destrossat parcial o totalment unes 600 hectàrees d’hivernacles, vivers, malles en cítrics, hortalisses o kiwis, cosa que es traduïx en nou milions de desperfectes. A demés, la reparació de marges, murs, magatzems agrícoles o la reposició de sistemes de reg suposen 2,8 milions de sobrecostos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.