Bioparc celebra ‘La nit dels ratpenats’ el dimarts, 8 d’octubre

Ratpenat

‘BIOdies’ va elegir enguany el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció | Bioparc

 

La vespra del dia de la Comunitat ha sigut l’elegida per la Fundació Bioparc per a celebrar ‘La nit dels ratpenats’. El dimarts 8 d’octubre, des de les 17.45 hores fins a les 20.30 hores, tindrà lloc esta activitat que donarà respostes, entre altres, a preguntes com: existeixen els vampirs?, els ratpenats transmeten la ràbia?, per què en l’escut de València hi ha un rat penat? D’esta manera, s’eliminaran mites i llegendes negres que han portat entre moltes causes al preocupant estat actual d’amenaça en què es troben estos animals.

 

Esta proposta té les places limitades i és necessari fer la inscripció a través del web de Bioparc, amb un preu de 3 euros per als adults i de 2 euros per als xiquets, sent l’edat mínima 8 anys. La recaptació és solidària i l’activitat inclou un itinerari pel parc de Capçalera a on, guiats per especialistes i utilitzant detectors tecnològics, es farà una busca per a intentar «vore i escoltar» als ratpenats.

 

D’esta manera, Bioparc no es compromet només amb les espècies en perill d’extinció com els animals d’hàbitats llunyans, sinó que busca una forta vinculació amb la vida silvestre del nostre entorn. I este és el cas dels ratpenats, ja que en el territori valencià tenim 24 espècies i dos d’elles en perill d’extinció. El rat penat és un animal emblemàtic per als valencians i està present en les insígnies d’institucions. 

 

La promoció «amb causa» ‘BIOdies’ que el parc valencià va posar en marxa en setembre i que pretén integrar a la societat en la preservació de la naturalesa, a través de la Fundació Bioparc amb l’aportació de d’un euro en cada entrada, enguany va elegir el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció

 

Des d’este dissabte, tots els dies fins a el 13 d’octubre són ‘BIOdies’, de manera que el parc té diferents ofertes per a tots els visitants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.

La Generalitat concedeix 7,95 milions a 417 ajuntaments per a previndre incendis forestals

Les ajudes permetran finançar tallafocs, pistes forestals, punts d’aigua, podes, desbrossaments i actuacions de gestió forestal durant 2026

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca que Juanfran Pérez Llorca està fent un bon treball i mereix suport, però remarca que la candidatura a la Generalitat la decidirà la direcció del PP.