11.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Bioparc celebra ‘La nit dels ratpenats’ el dimarts, 8 d’octubre

Ratpenat

‘BIOdies’ va elegir enguany el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció | Bioparc

 

La vespra del dia de la Comunitat ha sigut l’elegida per la Fundació Bioparc per a celebrar ‘La nit dels ratpenats’. El dimarts 8 d’octubre, des de les 17.45 hores fins a les 20.30 hores, tindrà lloc esta activitat que donarà respostes, entre altres, a preguntes com: existeixen els vampirs?, els ratpenats transmeten la ràbia?, per què en l’escut de València hi ha un rat penat? D’esta manera, s’eliminaran mites i llegendes negres que han portat entre moltes causes al preocupant estat actual d’amenaça en què es troben estos animals.

 

Esta proposta té les places limitades i és necessari fer la inscripció a través del web de Bioparc, amb un preu de 3 euros per als adults i de 2 euros per als xiquets, sent l’edat mínima 8 anys. La recaptació és solidària i l’activitat inclou un itinerari pel parc de Capçalera a on, guiats per especialistes i utilitzant detectors tecnològics, es farà una busca per a intentar «vore i escoltar» als ratpenats.

 

D’esta manera, Bioparc no es compromet només amb les espècies en perill d’extinció com els animals d’hàbitats llunyans, sinó que busca una forta vinculació amb la vida silvestre del nostre entorn. I este és el cas dels ratpenats, ja que en el territori valencià tenim 24 espècies i dos d’elles en perill d’extinció. El rat penat és un animal emblemàtic per als valencians i està present en les insígnies d’institucions. 

 

La promoció «amb causa» ‘BIOdies’ que el parc valencià va posar en marxa en setembre i que pretén integrar a la societat en la preservació de la naturalesa, a través de la Fundació Bioparc amb l’aportació de d’un euro en cada entrada, enguany va elegir el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció

 

Des d’este dissabte, tots els dies fins a el 13 d’octubre són ‘BIOdies’, de manera que el parc té diferents ofertes per a tots els visitants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.