Bioparc celebra ‘La nit dels ratpenats’ el dimarts, 8 d’octubre

Ratpenat

‘BIOdies’ va elegir enguany el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció | Bioparc

 

La vespra del dia de la Comunitat ha sigut l’elegida per la Fundació Bioparc per a celebrar ‘La nit dels ratpenats’. El dimarts 8 d’octubre, des de les 17.45 hores fins a les 20.30 hores, tindrà lloc esta activitat que donarà respostes, entre altres, a preguntes com: existeixen els vampirs?, els ratpenats transmeten la ràbia?, per què en l’escut de València hi ha un rat penat? D’esta manera, s’eliminaran mites i llegendes negres que han portat entre moltes causes al preocupant estat actual d’amenaça en què es troben estos animals.

 

Esta proposta té les places limitades i és necessari fer la inscripció a través del web de Bioparc, amb un preu de 3 euros per als adults i de 2 euros per als xiquets, sent l’edat mínima 8 anys. La recaptació és solidària i l’activitat inclou un itinerari pel parc de Capçalera a on, guiats per especialistes i utilitzant detectors tecnològics, es farà una busca per a intentar «vore i escoltar» als ratpenats.

 

D’esta manera, Bioparc no es compromet només amb les espècies en perill d’extinció com els animals d’hàbitats llunyans, sinó que busca una forta vinculació amb la vida silvestre del nostre entorn. I este és el cas dels ratpenats, ja que en el territori valencià tenim 24 espècies i dos d’elles en perill d’extinció. El rat penat és un animal emblemàtic per als valencians i està present en les insígnies d’institucions. 

 

La promoció «amb causa» ‘BIOdies’ que el parc valencià va posar en marxa en setembre i que pretén integrar a la societat en la preservació de la naturalesa, a través de la Fundació Bioparc amb l’aportació de d’un euro en cada entrada, enguany va elegir el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció

 

Des d’este dissabte, tots els dies fins a el 13 d’octubre són ‘BIOdies’, de manera que el parc té diferents ofertes per a tots els visitants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.