Bioparc celebra ‘La nit dels ratpenats’ el dimarts, 8 d’octubre

Ratpenat

‘BIOdies’ va elegir enguany el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció | Bioparc

 

La vespra del dia de la Comunitat ha sigut l’elegida per la Fundació Bioparc per a celebrar ‘La nit dels ratpenats’. El dimarts 8 d’octubre, des de les 17.45 hores fins a les 20.30 hores, tindrà lloc esta activitat que donarà respostes, entre altres, a preguntes com: existeixen els vampirs?, els ratpenats transmeten la ràbia?, per què en l’escut de València hi ha un rat penat? D’esta manera, s’eliminaran mites i llegendes negres que han portat entre moltes causes al preocupant estat actual d’amenaça en què es troben estos animals.

 

Esta proposta té les places limitades i és necessari fer la inscripció a través del web de Bioparc, amb un preu de 3 euros per als adults i de 2 euros per als xiquets, sent l’edat mínima 8 anys. La recaptació és solidària i l’activitat inclou un itinerari pel parc de Capçalera a on, guiats per especialistes i utilitzant detectors tecnològics, es farà una busca per a intentar «vore i escoltar» als ratpenats.

 

D’esta manera, Bioparc no es compromet només amb les espècies en perill d’extinció com els animals d’hàbitats llunyans, sinó que busca una forta vinculació amb la vida silvestre del nostre entorn. I este és el cas dels ratpenats, ja que en el territori valencià tenim 24 espècies i dos d’elles en perill d’extinció. El rat penat és un animal emblemàtic per als valencians i està present en les insígnies d’institucions. 

 

La promoció «amb causa» ‘BIOdies’ que el parc valencià va posar en marxa en setembre i que pretén integrar a la societat en la preservació de la naturalesa, a través de la Fundació Bioparc amb l’aportació de d’un euro en cada entrada, enguany va elegir el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció

 

Des d’este dissabte, tots els dies fins a el 13 d’octubre són ‘BIOdies’, de manera que el parc té diferents ofertes per a tots els visitants.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.