Bioparc celebra ‘La nit dels ratpenats’ el dimarts, 8 d’octubre

Ratpenat

‘BIOdies’ va elegir enguany el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció | Bioparc

 

La vespra del dia de la Comunitat ha sigut l’elegida per la Fundació Bioparc per a celebrar ‘La nit dels ratpenats’. El dimarts 8 d’octubre, des de les 17.45 hores fins a les 20.30 hores, tindrà lloc esta activitat que donarà respostes, entre altres, a preguntes com: existeixen els vampirs?, els ratpenats transmeten la ràbia?, per què en l’escut de València hi ha un rat penat? D’esta manera, s’eliminaran mites i llegendes negres que han portat entre moltes causes al preocupant estat actual d’amenaça en què es troben estos animals.

 

Esta proposta té les places limitades i és necessari fer la inscripció a través del web de Bioparc, amb un preu de 3 euros per als adults i de 2 euros per als xiquets, sent l’edat mínima 8 anys. La recaptació és solidària i l’activitat inclou un itinerari pel parc de Capçalera a on, guiats per especialistes i utilitzant detectors tecnològics, es farà una busca per a intentar «vore i escoltar» als ratpenats.

 

D’esta manera, Bioparc no es compromet només amb les espècies en perill d’extinció com els animals d’hàbitats llunyans, sinó que busca una forta vinculació amb la vida silvestre del nostre entorn. I este és el cas dels ratpenats, ja que en el territori valencià tenim 24 espècies i dos d’elles en perill d’extinció. El rat penat és un animal emblemàtic per als valencians i està present en les insígnies d’institucions. 

 

La promoció «amb causa» ‘BIOdies’ que el parc valencià va posar en marxa en setembre i que pretén integrar a la societat en la preservació de la naturalesa, a través de la Fundació Bioparc amb l’aportació de d’un euro en cada entrada, enguany va elegir el rat penat per a fer partícip a la societat en la seua protecció

 

Des d’este dissabte, tots els dies fins a el 13 d’octubre són ‘BIOdies’, de manera que el parc té diferents ofertes per a tots els visitants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.