Dia i hora de tots els actes que se celebren pel 9 d’Octubre

Mascletà a la Plaça de l'Ajuntament

Mascletà en la Plaça de l’Ajuntament | Las Provincias

 

Diverses celebracions tradicionals serviran com a preludi des d’este dissabte, dia 5, per a la commemoració del Nou d’Octubre. L’agenda festiva començarà a les 18.30 hores amb l’entrada infantil de moros i cristians (des de la plaça del Tossal fins a la dels Furs passant pels carrers de Cavallers i dels Serrans), organitzada, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, per la Federació Valenciana de Moros i Cristians, que també coordinarà la representació de les ambaixades de la conquesta en la plaça dels Furs, a partir de les 20 hores,

 

També se celebrara el tradicional alardo de diumenge, a les 12 hores del migdia, des de la plaça de la Reina fins a la plaça de l’Ajuntament (amb el final previst en l’esplanada central a les 12.50 hores) passant pel carrer de Sant Vicent.

 

El dimarts dia 8, l’agenda s’iniciarà a les 10 hores del matí amb l’exposició de la Reial Senyera al Saló de Cristall de l’Ajuntament, fins a les 21 hores, en el que serà una nova edició de ‘València, amb la Senyera’, una de les cites més esperades per molts valencians i valencianes. Ja de vesprada, a les 19, a les 19.30 i a les 20 hores la Coral Giner de la Societat Coral el Micalet interpretarà el Cant a la Senyera, amb lletra de Carles Salvador i música d’Agustí Alaman.

 

També la vesprada del dia 8, a les 19.30 hores, la plaça de l’Ajuntament acollirà la Mostra de Balls, Música i Cançons Valencianes, amb la participació dels grups Realenc de Picanya i les Folies de Carcaixent, seguida d’una dansà popular. Tot, amb la col·laboració de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana. I també a eixa hora (19:30 hores) hi haurà el concert extraordinari de l’Orquestra de València, dirigida per Ramón Tebar, al Palau de les Arts.

 

Com és tradicional, la pirotècnia no faltarà i a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, entre els ponts de l’Exposició i de les Flors, organitzat per l’Ajuntament i la Diputació de València.

 

Els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València | Cedida

Actes en el dia gran

El dia gran de tots els valencians i les valencianes, dimecres dia 9, seguirà el guió habitual amb la recepció de la corporació, autoritats i persones invitades (11:30 hores), la lectura del decret d’Alcaldia i entrega de la Senyera a l’Arxiu Municipal (11:45 hores) i, a partir de les 12 hores del migdia, la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre.

 

Ja de vesprada (a les 17 hores), serà el torn de la XV Entrada de Moros i Cristians Ciutat de València des del carrer de la Pau fins Marqués de Sotelo, passant pel carrer de Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament.

 

La programació festiva conclourà divendres dia 11, amb el concert extraordinari de la Banda Municipal de València, dirigida per Rafael Sanz Espert, a l’Espai Rambleta (a les 19.30 hores).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.