Dia i hora de tots els actes que se celebren pel 9 d’Octubre

Mascletà a la Plaça de l'Ajuntament

Mascletà en la Plaça de l’Ajuntament | Las Provincias

 

Diverses celebracions tradicionals serviran com a preludi des d’este dissabte, dia 5, per a la commemoració del Nou d’Octubre. L’agenda festiva començarà a les 18.30 hores amb l’entrada infantil de moros i cristians (des de la plaça del Tossal fins a la dels Furs passant pels carrers de Cavallers i dels Serrans), organitzada, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, per la Federació Valenciana de Moros i Cristians, que també coordinarà la representació de les ambaixades de la conquesta en la plaça dels Furs, a partir de les 20 hores,

 

També se celebrara el tradicional alardo de diumenge, a les 12 hores del migdia, des de la plaça de la Reina fins a la plaça de l’Ajuntament (amb el final previst en l’esplanada central a les 12.50 hores) passant pel carrer de Sant Vicent.

 

El dimarts dia 8, l’agenda s’iniciarà a les 10 hores del matí amb l’exposició de la Reial Senyera al Saló de Cristall de l’Ajuntament, fins a les 21 hores, en el que serà una nova edició de ‘València, amb la Senyera’, una de les cites més esperades per molts valencians i valencianes. Ja de vesprada, a les 19, a les 19.30 i a les 20 hores la Coral Giner de la Societat Coral el Micalet interpretarà el Cant a la Senyera, amb lletra de Carles Salvador i música d’Agustí Alaman.

 

També la vesprada del dia 8, a les 19.30 hores, la plaça de l’Ajuntament acollirà la Mostra de Balls, Música i Cançons Valencianes, amb la participació dels grups Realenc de Picanya i les Folies de Carcaixent, seguida d’una dansà popular. Tot, amb la col·laboració de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana. I també a eixa hora (19:30 hores) hi haurà el concert extraordinari de l’Orquestra de València, dirigida per Ramón Tebar, al Palau de les Arts.

 

Com és tradicional, la pirotècnia no faltarà i a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, entre els ponts de l’Exposició i de les Flors, organitzat per l’Ajuntament i la Diputació de València.

 

Els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València | Cedida

Actes en el dia gran

El dia gran de tots els valencians i les valencianes, dimecres dia 9, seguirà el guió habitual amb la recepció de la corporació, autoritats i persones invitades (11:30 hores), la lectura del decret d’Alcaldia i entrega de la Senyera a l’Arxiu Municipal (11:45 hores) i, a partir de les 12 hores del migdia, la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre.

 

Ja de vesprada (a les 17 hores), serà el torn de la XV Entrada de Moros i Cristians Ciutat de València des del carrer de la Pau fins Marqués de Sotelo, passant pel carrer de Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament.

 

La programació festiva conclourà divendres dia 11, amb el concert extraordinari de la Banda Municipal de València, dirigida per Rafael Sanz Espert, a l’Espai Rambleta (a les 19.30 hores).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.