14.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Dia i hora de tots els actes que se celebren pel 9 d’Octubre

Mascletà a la Plaça de l'Ajuntament

Mascletà en la Plaça de l’Ajuntament | Las Provincias

 

Diverses celebracions tradicionals serviran com a preludi des d’este dissabte, dia 5, per a la commemoració del Nou d’Octubre. L’agenda festiva començarà a les 18.30 hores amb l’entrada infantil de moros i cristians (des de la plaça del Tossal fins a la dels Furs passant pels carrers de Cavallers i dels Serrans), organitzada, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, per la Federació Valenciana de Moros i Cristians, que també coordinarà la representació de les ambaixades de la conquesta en la plaça dels Furs, a partir de les 20 hores,

 

També se celebrara el tradicional alardo de diumenge, a les 12 hores del migdia, des de la plaça de la Reina fins a la plaça de l’Ajuntament (amb el final previst en l’esplanada central a les 12.50 hores) passant pel carrer de Sant Vicent.

 

El dimarts dia 8, l’agenda s’iniciarà a les 10 hores del matí amb l’exposició de la Reial Senyera al Saló de Cristall de l’Ajuntament, fins a les 21 hores, en el que serà una nova edició de ‘València, amb la Senyera’, una de les cites més esperades per molts valencians i valencianes. Ja de vesprada, a les 19, a les 19.30 i a les 20 hores la Coral Giner de la Societat Coral el Micalet interpretarà el Cant a la Senyera, amb lletra de Carles Salvador i música d’Agustí Alaman.

 

També la vesprada del dia 8, a les 19.30 hores, la plaça de l’Ajuntament acollirà la Mostra de Balls, Música i Cançons Valencianes, amb la participació dels grups Realenc de Picanya i les Folies de Carcaixent, seguida d’una dansà popular. Tot, amb la col·laboració de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana. I també a eixa hora (19:30 hores) hi haurà el concert extraordinari de l’Orquestra de València, dirigida per Ramón Tebar, al Palau de les Arts.

 

Com és tradicional, la pirotècnia no faltarà i a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, entre els ponts de l’Exposició i de les Flors, organitzat per l’Ajuntament i la Diputació de València.

 

Els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València | Cedida

Actes en el dia gran

El dia gran de tots els valencians i les valencianes, dimecres dia 9, seguirà el guió habitual amb la recepció de la corporació, autoritats i persones invitades (11:30 hores), la lectura del decret d’Alcaldia i entrega de la Senyera a l’Arxiu Municipal (11:45 hores) i, a partir de les 12 hores del migdia, la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre.

 

Ja de vesprada (a les 17 hores), serà el torn de la XV Entrada de Moros i Cristians Ciutat de València des del carrer de la Pau fins Marqués de Sotelo, passant pel carrer de Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament.

 

La programació festiva conclourà divendres dia 11, amb el concert extraordinari de la Banda Municipal de València, dirigida per Rafael Sanz Espert, a l’Espai Rambleta (a les 19.30 hores).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.