11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Dia i hora de tots els actes que se celebren pel 9 d’Octubre

Mascletà a la Plaça de l'Ajuntament

Mascletà en la Plaça de l’Ajuntament | Las Provincias

 

Diverses celebracions tradicionals serviran com a preludi des d’este dissabte, dia 5, per a la commemoració del Nou d’Octubre. L’agenda festiva començarà a les 18.30 hores amb l’entrada infantil de moros i cristians (des de la plaça del Tossal fins a la dels Furs passant pels carrers de Cavallers i dels Serrans), organitzada, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, per la Federació Valenciana de Moros i Cristians, que també coordinarà la representació de les ambaixades de la conquesta en la plaça dels Furs, a partir de les 20 hores,

 

També se celebrara el tradicional alardo de diumenge, a les 12 hores del migdia, des de la plaça de la Reina fins a la plaça de l’Ajuntament (amb el final previst en l’esplanada central a les 12.50 hores) passant pel carrer de Sant Vicent.

 

El dimarts dia 8, l’agenda s’iniciarà a les 10 hores del matí amb l’exposició de la Reial Senyera al Saló de Cristall de l’Ajuntament, fins a les 21 hores, en el que serà una nova edició de ‘València, amb la Senyera’, una de les cites més esperades per molts valencians i valencianes. Ja de vesprada, a les 19, a les 19.30 i a les 20 hores la Coral Giner de la Societat Coral el Micalet interpretarà el Cant a la Senyera, amb lletra de Carles Salvador i música d’Agustí Alaman.

 

També la vesprada del dia 8, a les 19.30 hores, la plaça de l’Ajuntament acollirà la Mostra de Balls, Música i Cançons Valencianes, amb la participació dels grups Realenc de Picanya i les Folies de Carcaixent, seguida d’una dansà popular. Tot, amb la col·laboració de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana. I també a eixa hora (19:30 hores) hi haurà el concert extraordinari de l’Orquestra de València, dirigida per Ramón Tebar, al Palau de les Arts.

 

Com és tradicional, la pirotècnia no faltarà i a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, entre els ponts de l’Exposició i de les Flors, organitzat per l’Ajuntament i la Diputació de València.

 

Els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València | Cedida

Actes en el dia gran

El dia gran de tots els valencians i les valencianes, dimecres dia 9, seguirà el guió habitual amb la recepció de la corporació, autoritats i persones invitades (11:30 hores), la lectura del decret d’Alcaldia i entrega de la Senyera a l’Arxiu Municipal (11:45 hores) i, a partir de les 12 hores del migdia, la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre.

 

Ja de vesprada (a les 17 hores), serà el torn de la XV Entrada de Moros i Cristians Ciutat de València des del carrer de la Pau fins Marqués de Sotelo, passant pel carrer de Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament.

 

La programació festiva conclourà divendres dia 11, amb el concert extraordinari de la Banda Municipal de València, dirigida per Rafael Sanz Espert, a l’Espai Rambleta (a les 19.30 hores).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.