Dia i hora de tots els actes que se celebren pel 9 d’Octubre

Mascletà a la Plaça de l'Ajuntament

Mascletà en la Plaça de l’Ajuntament | Las Provincias

 

Diverses celebracions tradicionals serviran com a preludi des d’este dissabte, dia 5, per a la commemoració del Nou d’Octubre. L’agenda festiva començarà a les 18.30 hores amb l’entrada infantil de moros i cristians (des de la plaça del Tossal fins a la dels Furs passant pels carrers de Cavallers i dels Serrans), organitzada, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, per la Federació Valenciana de Moros i Cristians, que també coordinarà la representació de les ambaixades de la conquesta en la plaça dels Furs, a partir de les 20 hores,

 

També se celebrara el tradicional alardo de diumenge, a les 12 hores del migdia, des de la plaça de la Reina fins a la plaça de l’Ajuntament (amb el final previst en l’esplanada central a les 12.50 hores) passant pel carrer de Sant Vicent.

 

El dimarts dia 8, l’agenda s’iniciarà a les 10 hores del matí amb l’exposició de la Reial Senyera al Saló de Cristall de l’Ajuntament, fins a les 21 hores, en el que serà una nova edició de ‘València, amb la Senyera’, una de les cites més esperades per molts valencians i valencianes. Ja de vesprada, a les 19, a les 19.30 i a les 20 hores la Coral Giner de la Societat Coral el Micalet interpretarà el Cant a la Senyera, amb lletra de Carles Salvador i música d’Agustí Alaman.

 

També la vesprada del dia 8, a les 19.30 hores, la plaça de l’Ajuntament acollirà la Mostra de Balls, Música i Cançons Valencianes, amb la participació dels grups Realenc de Picanya i les Folies de Carcaixent, seguida d’una dansà popular. Tot, amb la col·laboració de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana. I també a eixa hora (19:30 hores) hi haurà el concert extraordinari de l’Orquestra de València, dirigida per Ramón Tebar, al Palau de les Arts.

 

Com és tradicional, la pirotècnia no faltarà i a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, entre els ponts de l’Exposició i de les Flors, organitzat per l’Ajuntament i la Diputació de València.

 

Els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València | Cedida

Actes en el dia gran

El dia gran de tots els valencians i les valencianes, dimecres dia 9, seguirà el guió habitual amb la recepció de la corporació, autoritats i persones invitades (11:30 hores), la lectura del decret d’Alcaldia i entrega de la Senyera a l’Arxiu Municipal (11:45 hores) i, a partir de les 12 hores del migdia, la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre.

 

Ja de vesprada (a les 17 hores), serà el torn de la XV Entrada de Moros i Cristians Ciutat de València des del carrer de la Pau fins Marqués de Sotelo, passant pel carrer de Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament.

 

La programació festiva conclourà divendres dia 11, amb el concert extraordinari de la Banda Municipal de València, dirigida per Rafael Sanz Espert, a l’Espai Rambleta (a les 19.30 hores).

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.