10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La nit de l’elecció de les candidates a Falleres Majors de València 2020, marcada per un error

Cort d'Honor de València 2020

Les candidates a Falleres Majors de València 2020 | Armando Romero (Junta Central Fallera)

 

València ha triat durant la nit del dissabte a les 13 xiquetes i 13 joves candidates a Falleres Majors de València de 2020. Milers de persones es van donar cita en este esdeveniment «únic» que, per a molts, marca l’inici de les Falles del 2020. La Fallera Major de València 2019, Marina Civera, va reivindicar en el seu discurs que «ser faller és fer història».

 

Alhora que el pavelló de la Font de Sant Lluís —més conegut com la Fonteta— anava prenent forma, entre bastidors, un centenar de voluntaris de la Junta Central Fallera (JCF) es preparaven per a una de les nits més importants del calendari faller. Un «gran esforç» que implica membres de diferents delegacions com organització festiva, comunicació o protocol.

 

Al seu torn, tècnics, ballarins i coreògrafs ultimen els detalls per a donar el toc de llum i color al gran espectacle. Al costat d’ells, Ferran Cano i Nuria Llopis es preparaven per a presentar i conduir l’acte d’elecció. Al final de la primera part de l’acte van arribar les màximes representants del món faller. Les Falleres Majors de 2019 Marina Civera i Sara Larrazábal, acompanyades de les seues Corts d’Honor, es van dirigir al públic per a acomiadar-se d’un any «tan especial i que recordaran la resta de les seues vides».

 

«Esforç, dedicació i l·lusió»

Marina, Sara i les 26 xiquetes i ‘senyoretes’ de les seues Corts d’Honor van dedicar unes paraules a la «família» de Junta Central Fallera i a les seues famílies «per tot l’esforç, dedicació i il·lusió d’enguany». La Fallera Major de València de 2019, Marina Civera, va tancar el seu discurs defensant que «ser faller és fer història». Tampoc van faltar paraules per a les 382 falles de València, les Juntes Locals i per a les seues companyes en este viatge, les festes germanes de Castelló i Alacant.

 

Com és tradicional, les xiquetes candidates a Fallera Major Infantil de València 2020 van desfilar, per sectors una a una, per la pista del Pavelló de la Font de Sant Lluís i posteriorment va ser el torn per a les candidates a Fallera Major de València.

 

L’error que marcà la nit

Després de què s’escoltara el nom de «Marta Tejedo Belenguer», la que pujà a la pasarel·la per a desfilar fins a on es trobaven la resta de ja elegides va ser «Marta Tendero». Per la tensió del moment, Tendero va escoltar «Marta» i un cognom molt semblant i va creure que era ella, però no.

 

Donada la confusió i el revol que ha causat, encara que Tendero s’ho va prendre prou bé, el regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, es va reunir d’urgència amb el seu equip i van anunciar que «es comprometen a minimitzar qualsevol incidència futura, comptant amb la col·laboració directa del jurat i l’assistència notarial per a una verificació de la identitat de les candidates prèvia a la seua eixida a l’escenari».

 

 

Les candidates a Fallera Major i Infantil de València 2020

Finalment, el secretari general de la JCF, Joaquín García Ortells, va anunciar la decisió final del jurat després del procés d’elecció. Un moment que va estar marcat per una confusió en la que una candidata va creure escoltar el seu nom i va eixir a l’escenari equivocadament. No obstant això, el personal de Junta Central Fallera i el jurat van retirar a les candidates per a corregir la confusió.

 

Les candidates que aspiren a convertir-se en Fallera Major Infantil de València 2020 són: Natalia Vilanova (Mare de Déu de Lepant), Blanca Chaparro (Poeta Llorente), Carla García (Ramiro de Maetzu – Els Lleons), Amelia Ricart (Malva-Rosa – Antoni Ponz – Cavite), Carla Sahuquillo (Cervantes – Pare Jofré), Begoña Bonastre (Jacint Benavent – Reina Na Germana), Carla López (Santa Genoveva Torres – Arquitecte Tolsà), Martina Bellver (Lope de Vega), Sara Rivas (Poeta Alberola – Totana), Cristina Patricia Marcos De la Rosa (Falla Major – Moraira – Natzaret), Gabriela García (Músic Espí – Gravador Fabregat), María Aiora Balaguer (Pizarro – Ciril Amorós) i Claudia Guillén (Na Jordana).

 

Les candidates que aspiren a convertir-se en Fallera Major de València 2020 són: Consol Llobell (Falla Albacete – Marvà), Claudia Rodríguez (Falla Albereda – Avinguda de França), Yasmín Espí (Tomasos – Carles Cervera), Yessica Iranzo (Benimodo – Enginyer Dicenta), Deborah Pasqual (Barraca – Església del Rosari), Helena Espert (Plaça del Mercat Central), Andrea Cea (Carters – Litògraf Pasqual Abad), Marta Tejedo (Arquitecte Alfaro – Francesc Cubells), Paula Navarro (Arquebisbe Olaechea – Sant Marcel·lí), Anna Adela Duggan Capuz (Almirall Cadarso – Comte d’Altea), Andrea Grau (Palleter – Erudit Orellana), Marina Fagoaga (Plaça Doctor Collado), Raquel Nebot (Jacint Benavent – Reina Na Germana).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.