10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

La nit de l’elecció de les candidates a Falleres Majors de València 2020, marcada per un error

Cort d'Honor de València 2020

Les candidates a Falleres Majors de València 2020 | Armando Romero (Junta Central Fallera)

 

València ha triat durant la nit del dissabte a les 13 xiquetes i 13 joves candidates a Falleres Majors de València de 2020. Milers de persones es van donar cita en este esdeveniment «únic» que, per a molts, marca l’inici de les Falles del 2020. La Fallera Major de València 2019, Marina Civera, va reivindicar en el seu discurs que «ser faller és fer història».

 

Alhora que el pavelló de la Font de Sant Lluís —més conegut com la Fonteta— anava prenent forma, entre bastidors, un centenar de voluntaris de la Junta Central Fallera (JCF) es preparaven per a una de les nits més importants del calendari faller. Un «gran esforç» que implica membres de diferents delegacions com organització festiva, comunicació o protocol.

 

Al seu torn, tècnics, ballarins i coreògrafs ultimen els detalls per a donar el toc de llum i color al gran espectacle. Al costat d’ells, Ferran Cano i Nuria Llopis es preparaven per a presentar i conduir l’acte d’elecció. Al final de la primera part de l’acte van arribar les màximes representants del món faller. Les Falleres Majors de 2019 Marina Civera i Sara Larrazábal, acompanyades de les seues Corts d’Honor, es van dirigir al públic per a acomiadar-se d’un any «tan especial i que recordaran la resta de les seues vides».

 

«Esforç, dedicació i l·lusió»

Marina, Sara i les 26 xiquetes i ‘senyoretes’ de les seues Corts d’Honor van dedicar unes paraules a la «família» de Junta Central Fallera i a les seues famílies «per tot l’esforç, dedicació i il·lusió d’enguany». La Fallera Major de València de 2019, Marina Civera, va tancar el seu discurs defensant que «ser faller és fer història». Tampoc van faltar paraules per a les 382 falles de València, les Juntes Locals i per a les seues companyes en este viatge, les festes germanes de Castelló i Alacant.

 

Com és tradicional, les xiquetes candidates a Fallera Major Infantil de València 2020 van desfilar, per sectors una a una, per la pista del Pavelló de la Font de Sant Lluís i posteriorment va ser el torn per a les candidates a Fallera Major de València.

 

L’error que marcà la nit

Després de què s’escoltara el nom de «Marta Tejedo Belenguer», la que pujà a la pasarel·la per a desfilar fins a on es trobaven la resta de ja elegides va ser «Marta Tendero». Per la tensió del moment, Tendero va escoltar «Marta» i un cognom molt semblant i va creure que era ella, però no.

 

Donada la confusió i el revol que ha causat, encara que Tendero s’ho va prendre prou bé, el regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, es va reunir d’urgència amb el seu equip i van anunciar que «es comprometen a minimitzar qualsevol incidència futura, comptant amb la col·laboració directa del jurat i l’assistència notarial per a una verificació de la identitat de les candidates prèvia a la seua eixida a l’escenari».

 

 

Les candidates a Fallera Major i Infantil de València 2020

Finalment, el secretari general de la JCF, Joaquín García Ortells, va anunciar la decisió final del jurat després del procés d’elecció. Un moment que va estar marcat per una confusió en la que una candidata va creure escoltar el seu nom i va eixir a l’escenari equivocadament. No obstant això, el personal de Junta Central Fallera i el jurat van retirar a les candidates per a corregir la confusió.

 

Les candidates que aspiren a convertir-se en Fallera Major Infantil de València 2020 són: Natalia Vilanova (Mare de Déu de Lepant), Blanca Chaparro (Poeta Llorente), Carla García (Ramiro de Maetzu – Els Lleons), Amelia Ricart (Malva-Rosa – Antoni Ponz – Cavite), Carla Sahuquillo (Cervantes – Pare Jofré), Begoña Bonastre (Jacint Benavent – Reina Na Germana), Carla López (Santa Genoveva Torres – Arquitecte Tolsà), Martina Bellver (Lope de Vega), Sara Rivas (Poeta Alberola – Totana), Cristina Patricia Marcos De la Rosa (Falla Major – Moraira – Natzaret), Gabriela García (Músic Espí – Gravador Fabregat), María Aiora Balaguer (Pizarro – Ciril Amorós) i Claudia Guillén (Na Jordana).

 

Les candidates que aspiren a convertir-se en Fallera Major de València 2020 són: Consol Llobell (Falla Albacete – Marvà), Claudia Rodríguez (Falla Albereda – Avinguda de França), Yasmín Espí (Tomasos – Carles Cervera), Yessica Iranzo (Benimodo – Enginyer Dicenta), Deborah Pasqual (Barraca – Església del Rosari), Helena Espert (Plaça del Mercat Central), Andrea Cea (Carters – Litògraf Pasqual Abad), Marta Tejedo (Arquitecte Alfaro – Francesc Cubells), Paula Navarro (Arquebisbe Olaechea – Sant Marcel·lí), Anna Adela Duggan Capuz (Almirall Cadarso – Comte d’Altea), Andrea Grau (Palleter – Erudit Orellana), Marina Fagoaga (Plaça Doctor Collado), Raquel Nebot (Jacint Benavent – Reina Na Germana).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Bernabé ha assegurat que faran infal·lible el protocol d’assetjament i que seran exemplaritzants

La responsable d'Igualtat del PSOE ha defés millorar el protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo infal·lible i exemple per a uns altres. Ha reivindicat assumir errors i protegir les dones, i ha al·ludit a casos que emergixen en la dreta.

Dos investigats per vendre cabdells de marihuana en un estanc de Xirivella (València)

La Guàrdia Civil investiga a dos persones per presumpte tràfic de drogues després de trobar cabdells i derivats de cànnabis a la venda en un estanc de Xirivella. Es van confiscar 37 envasos i 29 grams de resina; Sanitat analitzarà la substància intervinguda.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què Carlos Mazón va deixar la Presidència de la Generalitat després de la gestió de la dana d'octubre de 2024. La pressió social, l'avanç judicial i un funeral d'Estat van marcar la seua eixida.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.