12.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

La nova comissió ‘Nou Campanar’ anuncia el seu retorn imminent per a les Falles 2020

Nou Campanar

Un monument faller de Nou Campanar | Viquipèdia

 

Nou Campanar, la comissió nascuda a l’abric del ‘boom’ immobiliari va desembarcar en València i va conseguir la glòria. La comissió que va arribar a plantar un monument d’un milió d’euros, és fins ara la falla que més primers premis ha conseguit en el segle XXI. 

 

A pesar de tot, la fama i la glòria durà poc a esta comissió. Va plantar per primera volta en 2003 en secció Primera i debutà un any després en Especial, quan va fer-se amb el seu primer or faller, que va continuar repetint ininterrompudament fins a l’any 2009. Però, anys després i amb l’arribada de la crisi, ja en 2015, la comissió es va dissoldre després d’uns últims anys de capa caiguda i sense cap guardó. 

 

Ara la comissió podria tornar de manera oficial, en els pròxims dies, tal i com ho han anunciat els impulsors d’este nou projecte en xarxes socials. Canviària el nom, això sí, ja que recents modificacions en la demarcació obligarien a passar de l’antic ‘Pediatre Jorge Comín – Serra Calderona’, al nou ‘Luis Buñuel – Rafael Alberti’.

 

 

De ‘Nou Campanar’ a ‘Nova de Campanar’

També abandonarien la denominació popular ‘Nou Campanar’ per a donar pas a la ‘Nova de Campanar’, marcant un canvi d’època, però intentant mantindre l’essència d’una falla, que té la intenció de plantar el seu primer monument en la secció de Primera A, la categoria de plata, amb un pressupost superior als 40.000 euros. 

 

Des de la comissió, que asseguren esta ja formada per més de 100 persones, han confirmat que en els pròxims dies Junta Central Fallera (JCF) portarà al ple de setembre este assumpte per a donar llum verda al projecte. De fet, tenen ja xarxes socials, un casal i animen a tots a unir-se al projecte.

 

Mentrestant, el món de les falles vigila atent a les novetats d’una falla que promet arribar en força i que va retornar la sort al barri perifèric de Campanar, ja que, la comissió veïna l’Antiga de Campanar, va conseguir el doblet d’Especial i Enginy i Gràcia este 2019, i es va alçar també amb l’or en 2017. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.