16.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La nova comissió ‘Nou Campanar’ anuncia el seu retorn imminent per a les Falles 2020

Nou Campanar

Un monument faller de Nou Campanar | Viquipèdia

 

Nou Campanar, la comissió nascuda a l’abric del ‘boom’ immobiliari va desembarcar en València i va conseguir la glòria. La comissió que va arribar a plantar un monument d’un milió d’euros, és fins ara la falla que més primers premis ha conseguit en el segle XXI. 

 

A pesar de tot, la fama i la glòria durà poc a esta comissió. Va plantar per primera volta en 2003 en secció Primera i debutà un any després en Especial, quan va fer-se amb el seu primer or faller, que va continuar repetint ininterrompudament fins a l’any 2009. Però, anys després i amb l’arribada de la crisi, ja en 2015, la comissió es va dissoldre després d’uns últims anys de capa caiguda i sense cap guardó. 

 

Ara la comissió podria tornar de manera oficial, en els pròxims dies, tal i com ho han anunciat els impulsors d’este nou projecte en xarxes socials. Canviària el nom, això sí, ja que recents modificacions en la demarcació obligarien a passar de l’antic ‘Pediatre Jorge Comín – Serra Calderona’, al nou ‘Luis Buñuel – Rafael Alberti’.

 

 

De ‘Nou Campanar’ a ‘Nova de Campanar’

També abandonarien la denominació popular ‘Nou Campanar’ per a donar pas a la ‘Nova de Campanar’, marcant un canvi d’època, però intentant mantindre l’essència d’una falla, que té la intenció de plantar el seu primer monument en la secció de Primera A, la categoria de plata, amb un pressupost superior als 40.000 euros. 

 

Des de la comissió, que asseguren esta ja formada per més de 100 persones, han confirmat que en els pròxims dies Junta Central Fallera (JCF) portarà al ple de setembre este assumpte per a donar llum verda al projecte. De fet, tenen ja xarxes socials, un casal i animen a tots a unir-se al projecte.

 

Mentrestant, el món de les falles vigila atent a les novetats d’una falla que promet arribar en força i que va retornar la sort al barri perifèric de Campanar, ja que, la comissió veïna l’Antiga de Campanar, va conseguir el doblet d’Especial i Enginy i Gràcia este 2019, i es va alçar també amb l’or en 2017. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.