Els artistes de les Falles de Secció Especial acorden 14m d’altura màxima per als monuments

Falla

Un monument faller en els carrers de la Ciutat de València | Gremi d’Artistes Fallers de València

 

Huit dels nou artistes de la Secció Especial –la màxima categoria de les Falles de València– han acordat que 14 metres és la «mesura idònia» per als monuments. «No cal més per a guanyar», asseguren en un comunicat.

 

Vicente Martínez, Pere Baenas, Vicente Llàcer, Manuel Algarra, Sergio Musoles, Carlos Carsí, David Sánchez i Mario Gual firmen este comunicat conjunt, distribuït en les xarxes socials pel Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València.

 

 

Els artistes fallers expliquen: «Abans que res, volem deixar clar que reconeixem i agraïm l’esforç de les comissions falleres a l’hora de conseguir els seus pressupostos. Si bé és sabuda la situació precària que viu el sector i la precarietat per la que passa l’ofici, sent molts els tallers que cessen la seua activitat i tanquen cada any, mai hem arribat a cap acord».

 

No obstant això, apunten, «després d’anys de reunions i d’intents d’acord infructuosos, en esta ocasió convocats per la Federació de Gremis d’Artistes Fallers, huit dels nou artistes d’Especial reunits acorden que la mesura idònia d’una falla d’Especial són 14 metres, prenent com a referència l’última falla guanyadora». «14 metres, no fa falta més per a guanyar», asseveren.

 

D’esta manera, la comissió del Pilar serà l’ùnica que no se sumarà a esta nova proposta de reduir els volums dels cadafals més importants per a 2020. Els fallers de la famosa agrupació van estudiar la petició en junta, però van rebutjar la iniciativa ja que, l’artista i faller de la comisió, Paco Torres, ja havia realitzat algunes peces del monument del pròxim any. 

 

Els firmants busquen d’esta forma «un inici de solució davant de la precarietat laboral de l’ofici, per la continuïtat dels tallers per a les generacions que vindran, darrere de la sostenibilitat de l’ofici i de la Festa».

 

«Ens satisfà vore que huit artistes ens hem posat d’acord en trencar una llança pel futur de la nostra activitat. La decisió està meditada, estudiada i consensuada per huit professionals amb dilatada trajectòria, esperant que servisca de punt de partida».

 

Finalment, agraïxen el suport de la Federació de Gremis de la Comunitat Valenciana i el suport rebut de les seues respectives comissions de la Federació de Falles d’Especial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.