13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Els artistes de les Falles de Secció Especial acorden 14m d’altura màxima per als monuments

Falla

Un monument faller en els carrers de la Ciutat de València | Gremi d’Artistes Fallers de València

 

Huit dels nou artistes de la Secció Especial –la màxima categoria de les Falles de València– han acordat que 14 metres és la «mesura idònia» per als monuments. «No cal més per a guanyar», asseguren en un comunicat.

 

Vicente Martínez, Pere Baenas, Vicente Llàcer, Manuel Algarra, Sergio Musoles, Carlos Carsí, David Sánchez i Mario Gual firmen este comunicat conjunt, distribuït en les xarxes socials pel Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València.

 

 

Els artistes fallers expliquen: «Abans que res, volem deixar clar que reconeixem i agraïm l’esforç de les comissions falleres a l’hora de conseguir els seus pressupostos. Si bé és sabuda la situació precària que viu el sector i la precarietat per la que passa l’ofici, sent molts els tallers que cessen la seua activitat i tanquen cada any, mai hem arribat a cap acord».

 

No obstant això, apunten, «després d’anys de reunions i d’intents d’acord infructuosos, en esta ocasió convocats per la Federació de Gremis d’Artistes Fallers, huit dels nou artistes d’Especial reunits acorden que la mesura idònia d’una falla d’Especial són 14 metres, prenent com a referència l’última falla guanyadora». «14 metres, no fa falta més per a guanyar», asseveren.

 

D’esta manera, la comissió del Pilar serà l’ùnica que no se sumarà a esta nova proposta de reduir els volums dels cadafals més importants per a 2020. Els fallers de la famosa agrupació van estudiar la petició en junta, però van rebutjar la iniciativa ja que, l’artista i faller de la comisió, Paco Torres, ja havia realitzat algunes peces del monument del pròxim any. 

 

Els firmants busquen d’esta forma «un inici de solució davant de la precarietat laboral de l’ofici, per la continuïtat dels tallers per a les generacions que vindran, darrere de la sostenibilitat de l’ofici i de la Festa».

 

«Ens satisfà vore que huit artistes ens hem posat d’acord en trencar una llança pel futur de la nostra activitat. La decisió està meditada, estudiada i consensuada per huit professionals amb dilatada trajectòria, esperant que servisca de punt de partida».

 

Finalment, agraïxen el suport de la Federació de Gremis de la Comunitat Valenciana i el suport rebut de les seues respectives comissions de la Federació de Falles d’Especial.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.