Els artistes de les Falles de Secció Especial acorden 14m d’altura màxima per als monuments

Falla

Un monument faller en els carrers de la Ciutat de València | Gremi d’Artistes Fallers de València

 

Huit dels nou artistes de la Secció Especial –la màxima categoria de les Falles de València– han acordat que 14 metres és la «mesura idònia» per als monuments. «No cal més per a guanyar», asseguren en un comunicat.

 

Vicente Martínez, Pere Baenas, Vicente Llàcer, Manuel Algarra, Sergio Musoles, Carlos Carsí, David Sánchez i Mario Gual firmen este comunicat conjunt, distribuït en les xarxes socials pel Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València.

 

 

Els artistes fallers expliquen: «Abans que res, volem deixar clar que reconeixem i agraïm l’esforç de les comissions falleres a l’hora de conseguir els seus pressupostos. Si bé és sabuda la situació precària que viu el sector i la precarietat per la que passa l’ofici, sent molts els tallers que cessen la seua activitat i tanquen cada any, mai hem arribat a cap acord».

 

No obstant això, apunten, «després d’anys de reunions i d’intents d’acord infructuosos, en esta ocasió convocats per la Federació de Gremis d’Artistes Fallers, huit dels nou artistes d’Especial reunits acorden que la mesura idònia d’una falla d’Especial són 14 metres, prenent com a referència l’última falla guanyadora». «14 metres, no fa falta més per a guanyar», asseveren.

 

D’esta manera, la comissió del Pilar serà l’ùnica que no se sumarà a esta nova proposta de reduir els volums dels cadafals més importants per a 2020. Els fallers de la famosa agrupació van estudiar la petició en junta, però van rebutjar la iniciativa ja que, l’artista i faller de la comisió, Paco Torres, ja havia realitzat algunes peces del monument del pròxim any. 

 

Els firmants busquen d’esta forma «un inici de solució davant de la precarietat laboral de l’ofici, per la continuïtat dels tallers per a les generacions que vindran, darrere de la sostenibilitat de l’ofici i de la Festa».

 

«Ens satisfà vore que huit artistes ens hem posat d’acord en trencar una llança pel futur de la nostra activitat. La decisió està meditada, estudiada i consensuada per huit professionals amb dilatada trajectòria, esperant que servisca de punt de partida».

 

Finalment, agraïxen el suport de la Federació de Gremis de la Comunitat Valenciana i el suport rebut de les seues respectives comissions de la Federació de Falles d’Especial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.