16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Els artistes de les Falles de Secció Especial acorden 14m d’altura màxima per als monuments

Falla

Un monument faller en els carrers de la Ciutat de València | Gremi d’Artistes Fallers de València

 

Huit dels nou artistes de la Secció Especial –la màxima categoria de les Falles de València– han acordat que 14 metres és la «mesura idònia» per als monuments. «No cal més per a guanyar», asseguren en un comunicat.

 

Vicente Martínez, Pere Baenas, Vicente Llàcer, Manuel Algarra, Sergio Musoles, Carlos Carsí, David Sánchez i Mario Gual firmen este comunicat conjunt, distribuït en les xarxes socials pel Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València.

 

 

Els artistes fallers expliquen: «Abans que res, volem deixar clar que reconeixem i agraïm l’esforç de les comissions falleres a l’hora de conseguir els seus pressupostos. Si bé és sabuda la situació precària que viu el sector i la precarietat per la que passa l’ofici, sent molts els tallers que cessen la seua activitat i tanquen cada any, mai hem arribat a cap acord».

 

No obstant això, apunten, «després d’anys de reunions i d’intents d’acord infructuosos, en esta ocasió convocats per la Federació de Gremis d’Artistes Fallers, huit dels nou artistes d’Especial reunits acorden que la mesura idònia d’una falla d’Especial són 14 metres, prenent com a referència l’última falla guanyadora». «14 metres, no fa falta més per a guanyar», asseveren.

 

D’esta manera, la comissió del Pilar serà l’ùnica que no se sumarà a esta nova proposta de reduir els volums dels cadafals més importants per a 2020. Els fallers de la famosa agrupació van estudiar la petició en junta, però van rebutjar la iniciativa ja que, l’artista i faller de la comisió, Paco Torres, ja havia realitzat algunes peces del monument del pròxim any. 

 

Els firmants busquen d’esta forma «un inici de solució davant de la precarietat laboral de l’ofici, per la continuïtat dels tallers per a les generacions que vindran, darrere de la sostenibilitat de l’ofici i de la Festa».

 

«Ens satisfà vore que huit artistes ens hem posat d’acord en trencar una llança pel futur de la nostra activitat. La decisió està meditada, estudiada i consensuada per huit professionals amb dilatada trajectòria, esperant que servisca de punt de partida».

 

Finalment, agraïxen el suport de la Federació de Gremis de la Comunitat Valenciana i el suport rebut de les seues respectives comissions de la Federació de Falles d’Especial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.