Els artistes de les Falles de Secció Especial acorden 14m d’altura màxima per als monuments

Falla

Un monument faller en els carrers de la Ciutat de València | Gremi d’Artistes Fallers de València

 

Huit dels nou artistes de la Secció Especial –la màxima categoria de les Falles de València– han acordat que 14 metres és la «mesura idònia» per als monuments. «No cal més per a guanyar», asseguren en un comunicat.

 

Vicente Martínez, Pere Baenas, Vicente Llàcer, Manuel Algarra, Sergio Musoles, Carlos Carsí, David Sánchez i Mario Gual firmen este comunicat conjunt, distribuït en les xarxes socials pel Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València.

 

 

Els artistes fallers expliquen: «Abans que res, volem deixar clar que reconeixem i agraïm l’esforç de les comissions falleres a l’hora de conseguir els seus pressupostos. Si bé és sabuda la situació precària que viu el sector i la precarietat per la que passa l’ofici, sent molts els tallers que cessen la seua activitat i tanquen cada any, mai hem arribat a cap acord».

 

No obstant això, apunten, «després d’anys de reunions i d’intents d’acord infructuosos, en esta ocasió convocats per la Federació de Gremis d’Artistes Fallers, huit dels nou artistes d’Especial reunits acorden que la mesura idònia d’una falla d’Especial són 14 metres, prenent com a referència l’última falla guanyadora». «14 metres, no fa falta més per a guanyar», asseveren.

 

D’esta manera, la comissió del Pilar serà l’ùnica que no se sumarà a esta nova proposta de reduir els volums dels cadafals més importants per a 2020. Els fallers de la famosa agrupació van estudiar la petició en junta, però van rebutjar la iniciativa ja que, l’artista i faller de la comisió, Paco Torres, ja havia realitzat algunes peces del monument del pròxim any. 

 

Els firmants busquen d’esta forma «un inici de solució davant de la precarietat laboral de l’ofici, per la continuïtat dels tallers per a les generacions que vindran, darrere de la sostenibilitat de l’ofici i de la Festa».

 

«Ens satisfà vore que huit artistes ens hem posat d’acord en trencar una llança pel futur de la nostra activitat. La decisió està meditada, estudiada i consensuada per huit professionals amb dilatada trajectòria, esperant que servisca de punt de partida».

 

Finalment, agraïxen el suport de la Federació de Gremis de la Comunitat Valenciana i el suport rebut de les seues respectives comissions de la Federació de Falles d’Especial.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.