10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Una gran figura en moviment presidirà la Falla municipal 2020 de València

falla Plaça Ajuntament 2020

Simulació del monument en la Plaça de l’Ajuntament | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) donaven a conéixer este dijous a través de les seues xarxes socials els projectes dels monuments gran i infantil municipals per a les Falles de l’any 2020.

 

Respecte a la Falla gran, porta com a lema “Açò també passarà” i serà obra dels artistes J. Ramón Espuig, Manolo Martín i el dissenyador Escif. El monument tindrà com a element central la figura d’una dona de grans dimensions que estarà meditant. Esta gran figura tindrà una particularitat i serà el moviment, ja que comptarà amb un mecanisme en la seua base que li permetrà recórrer 360 graus en 24 hores, seguint el mateix moviment que la rotació de la Terra.

 

D’esta forma es vol transmetre la idea d’impermanència, és a dir, les coses que venen i van constantment, tot el que canvia. En este sentit, una figura que sembla impassible i fixa, realment va movent-se i girant de forma constant.

 

 

A més, els altres ninots que donaran forma al monument estaran repartits per la plaça de l’Ajuntament. En este sentit, segons les imatges oferides per l’Ajuntament, on se simulen els futurs ninots, podrem trobar uns coloms sobre un semàfor, un ós polar en la font de la plaça, o una maleta que subjectarà l’estàtua de Francesc de Vinatea.

 

La Falla infantil municipal, pel seu costat, portarà per lema “Saps qui sóc?”, i serà obra dels artistes Ceballos i Sanabria. En este cas, el monument farà un homenatge als hòmens i les dones que han deixat la seua empremta en València des de la seua fundació, en l’any 138 aC.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.