14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Una gran figura en moviment presidirà la Falla municipal 2020 de València

falla Plaça Ajuntament 2020

Simulació del monument en la Plaça de l’Ajuntament | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) donaven a conéixer este dijous a través de les seues xarxes socials els projectes dels monuments gran i infantil municipals per a les Falles de l’any 2020.

 

Respecte a la Falla gran, porta com a lema “Açò també passarà” i serà obra dels artistes J. Ramón Espuig, Manolo Martín i el dissenyador Escif. El monument tindrà com a element central la figura d’una dona de grans dimensions que estarà meditant. Esta gran figura tindrà una particularitat i serà el moviment, ja que comptarà amb un mecanisme en la seua base que li permetrà recórrer 360 graus en 24 hores, seguint el mateix moviment que la rotació de la Terra.

 

D’esta forma es vol transmetre la idea d’impermanència, és a dir, les coses que venen i van constantment, tot el que canvia. En este sentit, una figura que sembla impassible i fixa, realment va movent-se i girant de forma constant.

 

 

A més, els altres ninots que donaran forma al monument estaran repartits per la plaça de l’Ajuntament. En este sentit, segons les imatges oferides per l’Ajuntament, on se simulen els futurs ninots, podrem trobar uns coloms sobre un semàfor, un ós polar en la font de la plaça, o una maleta que subjectarà l’estàtua de Francesc de Vinatea.

 

La Falla infantil municipal, pel seu costat, portarà per lema “Saps qui sóc?”, i serà obra dels artistes Ceballos i Sanabria. En este cas, el monument farà un homenatge als hòmens i les dones que han deixat la seua empremta en València des de la seua fundació, en l’any 138 aC.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.