Una gran figura en moviment presidirà la Falla municipal 2020 de València

falla Plaça Ajuntament 2020

Simulació del monument en la Plaça de l’Ajuntament | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) donaven a conéixer este dijous a través de les seues xarxes socials els projectes dels monuments gran i infantil municipals per a les Falles de l’any 2020.

 

Respecte a la Falla gran, porta com a lema “Açò també passarà” i serà obra dels artistes J. Ramón Espuig, Manolo Martín i el dissenyador Escif. El monument tindrà com a element central la figura d’una dona de grans dimensions que estarà meditant. Esta gran figura tindrà una particularitat i serà el moviment, ja que comptarà amb un mecanisme en la seua base que li permetrà recórrer 360 graus en 24 hores, seguint el mateix moviment que la rotació de la Terra.

 

D’esta forma es vol transmetre la idea d’impermanència, és a dir, les coses que venen i van constantment, tot el que canvia. En este sentit, una figura que sembla impassible i fixa, realment va movent-se i girant de forma constant.

 

 

A més, els altres ninots que donaran forma al monument estaran repartits per la plaça de l’Ajuntament. En este sentit, segons les imatges oferides per l’Ajuntament, on se simulen els futurs ninots, podrem trobar uns coloms sobre un semàfor, un ós polar en la font de la plaça, o una maleta que subjectarà l’estàtua de Francesc de Vinatea.

 

La Falla infantil municipal, pel seu costat, portarà per lema “Saps qui sóc?”, i serà obra dels artistes Ceballos i Sanabria. En este cas, el monument farà un homenatge als hòmens i les dones que han deixat la seua empremta en València des de la seua fundació, en l’any 138 aC.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.