Una gran figura en moviment presidirà la Falla municipal 2020 de València

falla Plaça Ajuntament 2020

Simulació del monument en la Plaça de l’Ajuntament | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) donaven a conéixer este dijous a través de les seues xarxes socials els projectes dels monuments gran i infantil municipals per a les Falles de l’any 2020.

 

Anuncios

Respecte a la Falla gran, porta com a lema “Açò també passarà” i serà obra dels artistes J. Ramón Espuig, Manolo Martín i el dissenyador Escif. El monument tindrà com a element central la figura d’una dona de grans dimensions que estarà meditant. Esta gran figura tindrà una particularitat i serà el moviment, ja que comptarà amb un mecanisme en la seua base que li permetrà recórrer 360 graus en 24 hores, seguint el mateix moviment que la rotació de la Terra.

 

D’esta forma es vol transmetre la idea d’impermanència, és a dir, les coses que venen i van constantment, tot el que canvia. En este sentit, una figura que sembla impassible i fixa, realment va movent-se i girant de forma constant.

 

 

A més, els altres ninots que donaran forma al monument estaran repartits per la plaça de l’Ajuntament. En este sentit, segons les imatges oferides per l’Ajuntament, on se simulen els futurs ninots, podrem trobar uns coloms sobre un semàfor, un ós polar en la font de la plaça, o una maleta que subjectarà l’estàtua de Francesc de Vinatea.

 

La Falla infantil municipal, pel seu costat, portarà per lema “Saps qui sóc?”, i serà obra dels artistes Ceballos i Sanabria. En este cas, el monument farà un homenatge als hòmens i les dones que han deixat la seua empremta en València des de la seua fundació, en l’any 138 aC.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.