Una gran figura en moviment presidirà la Falla municipal 2020 de València

falla Plaça Ajuntament 2020

Simulació del monument en la Plaça de l’Ajuntament | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) donaven a conéixer este dijous a través de les seues xarxes socials els projectes dels monuments gran i infantil municipals per a les Falles de l’any 2020.

 

Respecte a la Falla gran, porta com a lema “Açò també passarà” i serà obra dels artistes J. Ramón Espuig, Manolo Martín i el dissenyador Escif. El monument tindrà com a element central la figura d’una dona de grans dimensions que estarà meditant. Esta gran figura tindrà una particularitat i serà el moviment, ja que comptarà amb un mecanisme en la seua base que li permetrà recórrer 360 graus en 24 hores, seguint el mateix moviment que la rotació de la Terra.

 

D’esta forma es vol transmetre la idea d’impermanència, és a dir, les coses que venen i van constantment, tot el que canvia. En este sentit, una figura que sembla impassible i fixa, realment va movent-se i girant de forma constant.

 

 

A més, els altres ninots que donaran forma al monument estaran repartits per la plaça de l’Ajuntament. En este sentit, segons les imatges oferides per l’Ajuntament, on se simulen els futurs ninots, podrem trobar uns coloms sobre un semàfor, un ós polar en la font de la plaça, o una maleta que subjectarà l’estàtua de Francesc de Vinatea.

 

La Falla infantil municipal, pel seu costat, portarà per lema “Saps qui sóc?”, i serà obra dels artistes Ceballos i Sanabria. En este cas, el monument farà un homenatge als hòmens i les dones que han deixat la seua empremta en València des de la seua fundació, en l’any 138 aC.

Últimes notícies

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.