El sector teatral valencià exigix una resposta urgent pel tancament del Principal

La Associació Valenciana d’Empreses d’Arts Escèniques (Avetid) ha demanat a la Generalitat i a la Diputació de València una resposta institucional urgent davant l’impacte del tancament indefinit del Teatre Principal de València per motius de seguretat.

Segons ha informat l’entitat en un comunicat, Avetid ha remés una carta al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i al president de la Diputació de València, Vicent Mompó. En eixe escrit sol·licita una reunió de treball que permeta donar una eixida real a les greus conseqüències que este tancament suposarà per al sector escènic.

En la carta, Avetid assenyala que compartix que la seguretat de les persones ‘ha de prevaldre’. També valora que l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i l’Escalante estiguen estudiant alternatives per a reprogramar les obres previstes en altres espais.

No obstant això, l’associació reclama que la resposta institucional ‘vaja més enllà de minimitzar l’impacte immediat’ d’esta clausura. Considera necessari un plantejament de fons que done estabilitat al conjunt del sector.

Impacte estructural en el teatre valencià

Avetid advertix que el tancament, que segons el que s’ha anunciat podria allargar-se durant diversos anys, planteja un problema de caràcter estructural per a les arts escèniques en tota la Comunitat Valenciana. Per això exigix definir com més prompte millor un model d’ajuda que garantisca la continuïtat de l’activitat, l’ocupació i el teixit professional.

‘L sector escènic es trobava ja en una situació delicada per la inestabilitat política i la precarietat, com hem anat reclamant, i este tancament agreuja la situació’, subratlla l’entitat en el comunicat.

Per este motiu insta l’administració local, provincial i autonòmica a ‘coordinar-se per a dissenyar i executar una fulla de ruta que pose la política cultural escènica en el centre i propicie mantindre estructures dignes’.

Avetid recorda que el Teatre Principal ‘no és només un edifici, és un dels espais escènics més destacats a nivell estatal’ i un equipament ‘fonamental’ per a la programació, creació, exhibició i projecció de milers de professionals.

Per això, remarca que ‘esta situació excepcional també requerix una resposta institucional excepcional’, que estiga a l’altura del paper que el Principal juga per al sector cultural valencià.

La necessitat d’una actuació ràpida

En la seua comunicació pública, l’associació incidix que ‘les entitats valencianes que tenen competències en matèria de Cultura han de ser capaces de treballar de forma conjunta i coordinada’. Afig que és imprescindible deixar de banda les diferències polítiques per a prioritzar el futur de les arts escèniques.

‘Cal actuar amb la màxima agilitat perquè les obres comencen com més prompte millor i València recupere un espai escènic fonamental’, conclou el comunicat d’Avetid, que insistix en la urgència de donar certesa a companyies, professionals i públic davant un tancament que es preveu llarg i de gran impacte per al sector.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.