S’exposen en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València els ninots indultats 2019

Ninot indultat gran 2019

L’exposició estarà disponible la primera setmana de juliol | Ajuntament de València

 

De l’1 al 5 de juliol, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, se celebrarà la Setmana del Ninot Indultat 2019, en la que s’exhibiran els ninots indultats de les falles del 2019, com es fa des de l’any 2016. Este acte està organitzat per la Regidoria de Cultura Festiva i compta amb la col·laboració del Museu Faller de València.

 

  

Al costat dels dos ninots hi haurà uns panells explicatius amb informació sobre les Falles, el Museu Faller i l’Indult del Foc, a més d’informació específica sobre els ninots indultats. També, per primera volta, es mostraran uns panells amb els projectes de les falles municipals de 2020.

 

 

  

Amb esta iniciativa es pretén posar en valor la centralitat de la falla, de les comissions i dels artistes fallers com a eix central de la festa de les Falles, així com destacar el protagonisme dels ninots indultats del 2019, que passaran a formar part del Museu Faller de València.

 

 

Ninot indultat gran 2019

‘Tornant de pescar’, el grup indultat de la Falla Exposició-Micer Mascó 2019 | Ajuntament de València

 

L’explicació de la falla

Els ninots que es podran vore la primera setmana de juliol en l’Ajuntament, seran un d’una falla gran i un altre d’una falla infantil. El ninot indultat gran, creat per David Sánchez Longo, pertany a la comissió Exposició-Micer Mascó i a la secció especial. El lema de la falla a què pertany era ‘Nasquí en la Mediterrània’ i el lema del grup indultat era ‘Tornant de pescar’.

 

El grup indultat representa «una escena costumista en què es veu un pare pescador acompanyat per la seua filla, adormida damunt d’un burro, i pel seu fill, que porta els aparells de pesca i una bona quantitat d’anguiles. Tots tornen, a boqueta nit, d’una jornada intensa de pesca en l’Albufera. El pare il·lumina el camí amb un cresol i els ànecs observen la tornada de la família cansada a la llar».

 

La figura està feta amb poliestiré expandit revestit de pasta ceràmica i la tècnica utilitzada és un modelatge en suro blanc i acabat amb revestiment de pasta ceràmica.

 

Ninot indultat infantil 2019

‘La càpsula del temps’, el grup indultat de la Falla Císcar-Borriana 2019 | Ajuntament de València

 

El monument infantil

Per altra part, el ninot indultat infantil és de Bernardo Estela Parra (modelatge de David Sánchez Igualada i disseny de Paco Camallonga). Pertany a la comissió Císcar-Borriana i és també de secció especial. El lema de la falla de la qual prové és ‘Boom’ i el lema del grup del ninot indultat és ‘La càpsula del temps’.

 

El grup indultat representa «una càpsula del temps que intenta preservar la transmissió intergeneracional de les tradicions després d’una explosió nuclear. La càpsula està formada per una cúpula de vidre en què hi ha una escena bigarrada on destaca una parella de persones majors i, al costat d’ells, un gosset i un Pinotxo al costat d’una xiqueta amb la camiseta del València CF, amb motiu del seu centenari».

 

Està elaborat amb plastilina, suro blanc, escaiola, resina i fusta i la tècnica utilitzada és modelat de suro blanc i plastilina, motles fets amb silicona i reproducció feta amb escaiola i resina.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.