S’exposen en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València els ninots indultats 2019

Ninot indultat gran 2019

L’exposició estarà disponible la primera setmana de juliol | Ajuntament de València

 

De l’1 al 5 de juliol, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, se celebrarà la Setmana del Ninot Indultat 2019, en la que s’exhibiran els ninots indultats de les falles del 2019, com es fa des de l’any 2016. Este acte està organitzat per la Regidoria de Cultura Festiva i compta amb la col·laboració del Museu Faller de València.

 

  

Al costat dels dos ninots hi haurà uns panells explicatius amb informació sobre les Falles, el Museu Faller i l’Indult del Foc, a més d’informació específica sobre els ninots indultats. També, per primera volta, es mostraran uns panells amb els projectes de les falles municipals de 2020.

 

 

  

Amb esta iniciativa es pretén posar en valor la centralitat de la falla, de les comissions i dels artistes fallers com a eix central de la festa de les Falles, així com destacar el protagonisme dels ninots indultats del 2019, que passaran a formar part del Museu Faller de València.

 

 

Ninot indultat gran 2019

‘Tornant de pescar’, el grup indultat de la Falla Exposició-Micer Mascó 2019 | Ajuntament de València

 

L’explicació de la falla

Els ninots que es podran vore la primera setmana de juliol en l’Ajuntament, seran un d’una falla gran i un altre d’una falla infantil. El ninot indultat gran, creat per David Sánchez Longo, pertany a la comissió Exposició-Micer Mascó i a la secció especial. El lema de la falla a què pertany era ‘Nasquí en la Mediterrània’ i el lema del grup indultat era ‘Tornant de pescar’.

 

El grup indultat representa «una escena costumista en què es veu un pare pescador acompanyat per la seua filla, adormida damunt d’un burro, i pel seu fill, que porta els aparells de pesca i una bona quantitat d’anguiles. Tots tornen, a boqueta nit, d’una jornada intensa de pesca en l’Albufera. El pare il·lumina el camí amb un cresol i els ànecs observen la tornada de la família cansada a la llar».

 

La figura està feta amb poliestiré expandit revestit de pasta ceràmica i la tècnica utilitzada és un modelatge en suro blanc i acabat amb revestiment de pasta ceràmica.

 

Ninot indultat infantil 2019

‘La càpsula del temps’, el grup indultat de la Falla Císcar-Borriana 2019 | Ajuntament de València

 

El monument infantil

Per altra part, el ninot indultat infantil és de Bernardo Estela Parra (modelatge de David Sánchez Igualada i disseny de Paco Camallonga). Pertany a la comissió Císcar-Borriana i és també de secció especial. El lema de la falla de la qual prové és ‘Boom’ i el lema del grup del ninot indultat és ‘La càpsula del temps’.

 

El grup indultat representa «una càpsula del temps que intenta preservar la transmissió intergeneracional de les tradicions després d’una explosió nuclear. La càpsula està formada per una cúpula de vidre en què hi ha una escena bigarrada on destaca una parella de persones majors i, al costat d’ells, un gosset i un Pinotxo al costat d’una xiqueta amb la camiseta del València CF, amb motiu del seu centenari».

 

Està elaborat amb plastilina, suro blanc, escaiola, resina i fusta i la tècnica utilitzada és modelat de suro blanc i plastilina, motles fets amb silicona i reproducció feta amb escaiola i resina.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.