S’exposen en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València els ninots indultats 2019

Ninot indultat gran 2019

L’exposició estarà disponible la primera setmana de juliol | Ajuntament de València

 

De l’1 al 5 de juliol, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, se celebrarà la Setmana del Ninot Indultat 2019, en la que s’exhibiran els ninots indultats de les falles del 2019, com es fa des de l’any 2016. Este acte està organitzat per la Regidoria de Cultura Festiva i compta amb la col·laboració del Museu Faller de València.

 

  

Al costat dels dos ninots hi haurà uns panells explicatius amb informació sobre les Falles, el Museu Faller i l’Indult del Foc, a més d’informació específica sobre els ninots indultats. També, per primera volta, es mostraran uns panells amb els projectes de les falles municipals de 2020.

 

 

  

Amb esta iniciativa es pretén posar en valor la centralitat de la falla, de les comissions i dels artistes fallers com a eix central de la festa de les Falles, així com destacar el protagonisme dels ninots indultats del 2019, que passaran a formar part del Museu Faller de València.

 

 

Ninot indultat gran 2019

‘Tornant de pescar’, el grup indultat de la Falla Exposició-Micer Mascó 2019 | Ajuntament de València

 

L’explicació de la falla

Els ninots que es podran vore la primera setmana de juliol en l’Ajuntament, seran un d’una falla gran i un altre d’una falla infantil. El ninot indultat gran, creat per David Sánchez Longo, pertany a la comissió Exposició-Micer Mascó i a la secció especial. El lema de la falla a què pertany era ‘Nasquí en la Mediterrània’ i el lema del grup indultat era ‘Tornant de pescar’.

 

El grup indultat representa «una escena costumista en què es veu un pare pescador acompanyat per la seua filla, adormida damunt d’un burro, i pel seu fill, que porta els aparells de pesca i una bona quantitat d’anguiles. Tots tornen, a boqueta nit, d’una jornada intensa de pesca en l’Albufera. El pare il·lumina el camí amb un cresol i els ànecs observen la tornada de la família cansada a la llar».

 

La figura està feta amb poliestiré expandit revestit de pasta ceràmica i la tècnica utilitzada és un modelatge en suro blanc i acabat amb revestiment de pasta ceràmica.

 

Ninot indultat infantil 2019

‘La càpsula del temps’, el grup indultat de la Falla Císcar-Borriana 2019 | Ajuntament de València

 

El monument infantil

Per altra part, el ninot indultat infantil és de Bernardo Estela Parra (modelatge de David Sánchez Igualada i disseny de Paco Camallonga). Pertany a la comissió Císcar-Borriana i és també de secció especial. El lema de la falla de la qual prové és ‘Boom’ i el lema del grup del ninot indultat és ‘La càpsula del temps’.

 

El grup indultat representa «una càpsula del temps que intenta preservar la transmissió intergeneracional de les tradicions després d’una explosió nuclear. La càpsula està formada per una cúpula de vidre en què hi ha una escena bigarrada on destaca una parella de persones majors i, al costat d’ells, un gosset i un Pinotxo al costat d’una xiqueta amb la camiseta del València CF, amb motiu del seu centenari».

 

Està elaborat amb plastilina, suro blanc, escaiola, resina i fusta i la tècnica utilitzada és modelat de suro blanc i plastilina, motles fets amb silicona i reproducció feta amb escaiola i resina.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La soledat empitjora la memòria dels majors però no accelera la seua deterioració

Un estudi europeu amb més de 10.000 majors conclou que la soledat s'associa a pitjor memòria, però no accelera la deterioració cognitiva al llarg de set anys.

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.