La Falla Exposició-Micer Mascó guanya el Ninot Indultat de les Falles 2019

 

Després de descobrir els vots, ja coneixem quin ninot es lliurarà de la cremà en estes Falles 2019. El Ninot Indultat d’este any, després de sumar més vots que tots els demés, és el de la Falla Exposició-Micer Mascó de l’artista David Sánchez Llongo amb més de 12.700 vots. En segona posició ha quedat el ninot de la Falla Sueca Literato Azorín i en tercera posició, el de la Falla Almirant Cadarso Comte d’Altea en 4579 vots.

 

Fins a aquest passat dimecres han passat per aquesta exposició 100.532 persones de les quals 21.144 han estat integrants de comissions falleres. El dia de major afluència de públic va ser diumenge passat 3 de març, quan es van aconseguir les millors dades de fallers (5.563) i de públic en general (5.330) i es va aconseguir la xifra de 10.893 visitants. 

 

A més, en un total de 12 dies es van superar les 3.000 visites: 11 d’aquests dies han coincidit en cap de setmana mentre que l’altre dia amb aquest volum de visites va ser el divendres 1 de març, quan es va celebrar la Nit del Ninot amb horari ininterromput entre les 22 i les 24 hores. 

Els dies grans de Falles arriben amb oratge estable que podria canviar per al dia 19

Els dies grans de les Falles 2019 es presenten estables pel que fa a l’oratge en la ciutat de València. Els pronòstics de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, apunten a unes temperatures màximes per damunt dels 20 graus i un temps estable, dominat pel sol, almenys fins al dia 18.

 

Des del 12 de març, i fins al dia de Sant Josep, la ciutat de València estarà dominada pels cels clars, sense presència destacable de núvols ni, per descomptat, de precipitacions. El vent bufarà fluix i serà variable durant la setmana.

 

Pel que fa als termòmetres, les màximes es mouran, segons les previsions, en valors superiors als 20 ºC, en funció de cada dia. Així, les màximes podran registrar entre 21 i 23 ºC la majoria dels dies. A més, un dels moments més calorosos de cada jornada serà la franja de les 14 hores, a migdia, coincidint amb la disparada de la mascletà en la plaça de l’Ajuntament.

 

Respecte a les mínimes, es mouran en valors suaus, entre els 7 i els 10 graus centígrads tots els dies. Diumenge, dia 17, tindrà especial incidència la calor, ja que podran superar-se els 25 ºC a migdia, i fins i tot arribar a valors superiors, que en funció de les condicions de vent, podrien apropar-se als 28-30 ºC.

 

Tot i que no s’esperen pluges, sí que podria començar a cobrir-se el cel a partir de la segona meitat de diumenge, i sobretot dilluns. En aquest cas les temperatures màximes sí que podrien registrar un descens d’alguns graus, mentre que les mínimes es mantindrien suaus.

 

Per a dimarts, dia 19, els pronòstics actuals, en el cas de ElTiempo.es, parlen d’algunes pluges dèbils i cels tapats a la capital, per l’entrada del vent del nord-est (gregal). Tot i això, tant aquesta previsió com les dels dies previs, caldrà seguir-les jornada per jornada, ja que diferents condicions poden fer variar els pronòstics.

 

De moment sí que queda pràcticament confirmat que aquesta setmana tindrem per davant cels clars, temperatures primaverals i estabilitat, que sense dubte contribuiran a què la gent participe del seguit d’actes fallers que València acollirà dia a dia.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.