6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

La Falla Exposició-Micer Mascó guanya el Ninot Indultat de les Falles 2019

 

Després de descobrir els vots, ja coneixem quin ninot es lliurarà de la cremà en estes Falles 2019. El Ninot Indultat d’este any, després de sumar més vots que tots els demés, és el de la Falla Exposició-Micer Mascó de l’artista David Sánchez Llongo amb més de 12.700 vots. En segona posició ha quedat el ninot de la Falla Sueca Literato Azorín i en tercera posició, el de la Falla Almirant Cadarso Comte d’Altea en 4579 vots.

 

Fins a aquest passat dimecres han passat per aquesta exposició 100.532 persones de les quals 21.144 han estat integrants de comissions falleres. El dia de major afluència de públic va ser diumenge passat 3 de març, quan es van aconseguir les millors dades de fallers (5.563) i de públic en general (5.330) i es va aconseguir la xifra de 10.893 visitants. 

 

A més, en un total de 12 dies es van superar les 3.000 visites: 11 d’aquests dies han coincidit en cap de setmana mentre que l’altre dia amb aquest volum de visites va ser el divendres 1 de març, quan es va celebrar la Nit del Ninot amb horari ininterromput entre les 22 i les 24 hores. 

Els dies grans de Falles arriben amb oratge estable que podria canviar per al dia 19

Els dies grans de les Falles 2019 es presenten estables pel que fa a l’oratge en la ciutat de València. Els pronòstics de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, apunten a unes temperatures màximes per damunt dels 20 graus i un temps estable, dominat pel sol, almenys fins al dia 18.

 

Des del 12 de març, i fins al dia de Sant Josep, la ciutat de València estarà dominada pels cels clars, sense presència destacable de núvols ni, per descomptat, de precipitacions. El vent bufarà fluix i serà variable durant la setmana.

 

Pel que fa als termòmetres, les màximes es mouran, segons les previsions, en valors superiors als 20 ºC, en funció de cada dia. Així, les màximes podran registrar entre 21 i 23 ºC la majoria dels dies. A més, un dels moments més calorosos de cada jornada serà la franja de les 14 hores, a migdia, coincidint amb la disparada de la mascletà en la plaça de l’Ajuntament.

 

Respecte a les mínimes, es mouran en valors suaus, entre els 7 i els 10 graus centígrads tots els dies. Diumenge, dia 17, tindrà especial incidència la calor, ja que podran superar-se els 25 ºC a migdia, i fins i tot arribar a valors superiors, que en funció de les condicions de vent, podrien apropar-se als 28-30 ºC.

 

Tot i que no s’esperen pluges, sí que podria començar a cobrir-se el cel a partir de la segona meitat de diumenge, i sobretot dilluns. En aquest cas les temperatures màximes sí que podrien registrar un descens d’alguns graus, mentre que les mínimes es mantindrien suaus.

 

Per a dimarts, dia 19, els pronòstics actuals, en el cas de ElTiempo.es, parlen d’algunes pluges dèbils i cels tapats a la capital, per l’entrada del vent del nord-est (gregal). Tot i això, tant aquesta previsió com les dels dies previs, caldrà seguir-les jornada per jornada, ja que diferents condicions poden fer variar els pronòstics.

 

De moment sí que queda pràcticament confirmat que aquesta setmana tindrem per davant cels clars, temperatures primaverals i estabilitat, que sense dubte contribuiran a què la gent participe del seguit d’actes fallers que València acollirà dia a dia.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.