El popular artista de falles i fogueres, José Lafarga, anuncia que deixa la professió

Na Jordana

L’última falla de Lafarga en la Secció Especial de les Falles | Twitter

 

Amb un comunicat públic, el reconegut artista de monuments fallers i de fogueres, José Lafarga, ha anunciat que deixa la professió. L’artista, que ha debutat en la màxima categoria de les falles i en algunes de les comissions més reconegudes, com Plaça del Pilar, Na Jornada o Sueca Literat Azorín, deixarà de plantar monuments tant en la província de València com en Alacant, almenys en solitari, encara que s’obri a col·laborar amb altres artistes en el futur. 

 

L’artesà, que va debutar en 1996 en València amb un ninot indultat per a Cadis-Dénia, ha assenyalat que no és una decisió fàcil per a ell: «Assumir la realitat és part d’este trànsit vital. Després de tirar la vista arrere i, amb el convenciment d’haver conseguit reptes impensables per a eixe jovenet que va decidir fer de les falles la seua il·lusió, pose fi a la meua trajectòria com a artista faller i constructor de fogueres». 

 

L’artista de Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa, ha assegurat que es marxa amb l’espina de no haver conseguit cap primer premi en la màxima categoria: «he complit totes les metes professionals que m’han permés els pressupostos amb els que he comptat, només em va faltar un primer premi d’Especial signat amb el meu nom, però mai em van pagar perquè lluitara en igualtat per ell, així que més no es va poder fer. Però, vaig tindre el privilegi de col·laborar en uns quants primers premis que sí que van conseguir alguns companys per als que vaig treballar». 

 

A punt del miracle en 2009

Lafarga es va quedar molt a prop de l’or en les falles de 2009, quan el monumental cadafal de ‘Una nit en l’Opera’, per a Plaça del Pilar no va conseguir arrabassar-li l’or a la totpoderosa ‘Nou Campanar’. Mai tornaria a estar tan a prop de guanyar en la màxima categoria fallera, de la que es va acomiadar amb ‘El Bes’ de Na Jornada en un criticat 11é lloc. 

 

Opera

Falla de Lafarga per a la Plaça del Pilar en 2009 | Facebook

 

 

A pesar de què no es trobara en el seu millor moment, l’artista es retira amb un primer premi de 2019 de la Categoria Tercera en la Foguera Plaça de Santa María, encara que la foguera ha optat per no renovar-lo per al pròxim exercici. 

 

Moltes han sigut les falles i fogueres que han agraït el seu enorme treball per a les festes valencianes i li han desitjat molta sort en el seu futur professional.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.