El popular artista de falles i fogueres, José Lafarga, anuncia que deixa la professió

Na Jordana

L’última falla de Lafarga en la Secció Especial de les Falles | Twitter

 

Amb un comunicat públic, el reconegut artista de monuments fallers i de fogueres, José Lafarga, ha anunciat que deixa la professió. L’artista, que ha debutat en la màxima categoria de les falles i en algunes de les comissions més reconegudes, com Plaça del Pilar, Na Jornada o Sueca Literat Azorín, deixarà de plantar monuments tant en la província de València com en Alacant, almenys en solitari, encara que s’obri a col·laborar amb altres artistes en el futur. 

 

L’artesà, que va debutar en 1996 en València amb un ninot indultat per a Cadis-Dénia, ha assenyalat que no és una decisió fàcil per a ell: «Assumir la realitat és part d’este trànsit vital. Després de tirar la vista arrere i, amb el convenciment d’haver conseguit reptes impensables per a eixe jovenet que va decidir fer de les falles la seua il·lusió, pose fi a la meua trajectòria com a artista faller i constructor de fogueres». 

 

L’artista de Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa, ha assegurat que es marxa amb l’espina de no haver conseguit cap primer premi en la màxima categoria: «he complit totes les metes professionals que m’han permés els pressupostos amb els que he comptat, només em va faltar un primer premi d’Especial signat amb el meu nom, però mai em van pagar perquè lluitara en igualtat per ell, així que més no es va poder fer. Però, vaig tindre el privilegi de col·laborar en uns quants primers premis que sí que van conseguir alguns companys per als que vaig treballar». 

 

A punt del miracle en 2009

Lafarga es va quedar molt a prop de l’or en les falles de 2009, quan el monumental cadafal de ‘Una nit en l’Opera’, per a Plaça del Pilar no va conseguir arrabassar-li l’or a la totpoderosa ‘Nou Campanar’. Mai tornaria a estar tan a prop de guanyar en la màxima categoria fallera, de la que es va acomiadar amb ‘El Bes’ de Na Jornada en un criticat 11é lloc. 

 

Opera

Falla de Lafarga per a la Plaça del Pilar en 2009 | Facebook

 

 

A pesar de què no es trobara en el seu millor moment, l’artista es retira amb un primer premi de 2019 de la Categoria Tercera en la Foguera Plaça de Santa María, encara que la foguera ha optat per no renovar-lo per al pròxim exercici. 

 

Moltes han sigut les falles i fogueres que han agraït el seu enorme treball per a les festes valencianes i li han desitjat molta sort en el seu futur professional.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.