El popular artista de falles i fogueres, José Lafarga, anuncia que deixa la professió

Na Jordana

L’última falla de Lafarga en la Secció Especial de les Falles | Twitter

 

Amb un comunicat públic, el reconegut artista de monuments fallers i de fogueres, José Lafarga, ha anunciat que deixa la professió. L’artista, que ha debutat en la màxima categoria de les falles i en algunes de les comissions més reconegudes, com Plaça del Pilar, Na Jornada o Sueca Literat Azorín, deixarà de plantar monuments tant en la província de València com en Alacant, almenys en solitari, encara que s’obri a col·laborar amb altres artistes en el futur. 

 

L’artesà, que va debutar en 1996 en València amb un ninot indultat per a Cadis-Dénia, ha assenyalat que no és una decisió fàcil per a ell: «Assumir la realitat és part d’este trànsit vital. Després de tirar la vista arrere i, amb el convenciment d’haver conseguit reptes impensables per a eixe jovenet que va decidir fer de les falles la seua il·lusió, pose fi a la meua trajectòria com a artista faller i constructor de fogueres». 

 

L’artista de Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa, ha assegurat que es marxa amb l’espina de no haver conseguit cap primer premi en la màxima categoria: «he complit totes les metes professionals que m’han permés els pressupostos amb els que he comptat, només em va faltar un primer premi d’Especial signat amb el meu nom, però mai em van pagar perquè lluitara en igualtat per ell, així que més no es va poder fer. Però, vaig tindre el privilegi de col·laborar en uns quants primers premis que sí que van conseguir alguns companys per als que vaig treballar». 

 

A punt del miracle en 2009

Lafarga es va quedar molt a prop de l’or en les falles de 2009, quan el monumental cadafal de ‘Una nit en l’Opera’, per a Plaça del Pilar no va conseguir arrabassar-li l’or a la totpoderosa ‘Nou Campanar’. Mai tornaria a estar tan a prop de guanyar en la màxima categoria fallera, de la que es va acomiadar amb ‘El Bes’ de Na Jornada en un criticat 11é lloc. 

 

Opera

Falla de Lafarga per a la Plaça del Pilar en 2009 | Facebook

 

 

A pesar de què no es trobara en el seu millor moment, l’artista es retira amb un primer premi de 2019 de la Categoria Tercera en la Foguera Plaça de Santa María, encara que la foguera ha optat per no renovar-lo per al pròxim exercici. 

 

Moltes han sigut les falles i fogueres que han agraït el seu enorme treball per a les festes valencianes i li han desitjat molta sort en el seu futur professional.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.