13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

El popular artista de falles i fogueres, José Lafarga, anuncia que deixa la professió

Na Jordana

L’última falla de Lafarga en la Secció Especial de les Falles | Twitter

 

Amb un comunicat públic, el reconegut artista de monuments fallers i de fogueres, José Lafarga, ha anunciat que deixa la professió. L’artista, que ha debutat en la màxima categoria de les falles i en algunes de les comissions més reconegudes, com Plaça del Pilar, Na Jornada o Sueca Literat Azorín, deixarà de plantar monuments tant en la província de València com en Alacant, almenys en solitari, encara que s’obri a col·laborar amb altres artistes en el futur. 

 

L’artesà, que va debutar en 1996 en València amb un ninot indultat per a Cadis-Dénia, ha assenyalat que no és una decisió fàcil per a ell: «Assumir la realitat és part d’este trànsit vital. Després de tirar la vista arrere i, amb el convenciment d’haver conseguit reptes impensables per a eixe jovenet que va decidir fer de les falles la seua il·lusió, pose fi a la meua trajectòria com a artista faller i constructor de fogueres». 

 

L’artista de Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa, ha assegurat que es marxa amb l’espina de no haver conseguit cap primer premi en la màxima categoria: «he complit totes les metes professionals que m’han permés els pressupostos amb els que he comptat, només em va faltar un primer premi d’Especial signat amb el meu nom, però mai em van pagar perquè lluitara en igualtat per ell, així que més no es va poder fer. Però, vaig tindre el privilegi de col·laborar en uns quants primers premis que sí que van conseguir alguns companys per als que vaig treballar». 

 

A punt del miracle en 2009

Lafarga es va quedar molt a prop de l’or en les falles de 2009, quan el monumental cadafal de ‘Una nit en l’Opera’, per a Plaça del Pilar no va conseguir arrabassar-li l’or a la totpoderosa ‘Nou Campanar’. Mai tornaria a estar tan a prop de guanyar en la màxima categoria fallera, de la que es va acomiadar amb ‘El Bes’ de Na Jornada en un criticat 11é lloc. 

 

Opera

Falla de Lafarga per a la Plaça del Pilar en 2009 | Facebook

 

 

A pesar de què no es trobara en el seu millor moment, l’artista es retira amb un primer premi de 2019 de la Categoria Tercera en la Foguera Plaça de Santa María, encara que la foguera ha optat per no renovar-lo per al pròxim exercici. 

 

Moltes han sigut les falles i fogueres que han agraït el seu enorme treball per a les festes valencianes i li han desitjat molta sort en el seu futur professional.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.