El popular artista de falles i fogueres, José Lafarga, anuncia que deixa la professió

Na Jordana

L’última falla de Lafarga en la Secció Especial de les Falles | Twitter

 

Amb un comunicat públic, el reconegut artista de monuments fallers i de fogueres, José Lafarga, ha anunciat que deixa la professió. L’artista, que ha debutat en la màxima categoria de les falles i en algunes de les comissions més reconegudes, com Plaça del Pilar, Na Jornada o Sueca Literat Azorín, deixarà de plantar monuments tant en la província de València com en Alacant, almenys en solitari, encara que s’obri a col·laborar amb altres artistes en el futur. 

 

L’artesà, que va debutar en 1996 en València amb un ninot indultat per a Cadis-Dénia, ha assenyalat que no és una decisió fàcil per a ell: «Assumir la realitat és part d’este trànsit vital. Després de tirar la vista arrere i, amb el convenciment d’haver conseguit reptes impensables per a eixe jovenet que va decidir fer de les falles la seua il·lusió, pose fi a la meua trajectòria com a artista faller i constructor de fogueres». 

 

L’artista de Cullera, en la comarca de la Ribera Baixa, ha assegurat que es marxa amb l’espina de no haver conseguit cap primer premi en la màxima categoria: «he complit totes les metes professionals que m’han permés els pressupostos amb els que he comptat, només em va faltar un primer premi d’Especial signat amb el meu nom, però mai em van pagar perquè lluitara en igualtat per ell, així que més no es va poder fer. Però, vaig tindre el privilegi de col·laborar en uns quants primers premis que sí que van conseguir alguns companys per als que vaig treballar». 

 

A punt del miracle en 2009

Lafarga es va quedar molt a prop de l’or en les falles de 2009, quan el monumental cadafal de ‘Una nit en l’Opera’, per a Plaça del Pilar no va conseguir arrabassar-li l’or a la totpoderosa ‘Nou Campanar’. Mai tornaria a estar tan a prop de guanyar en la màxima categoria fallera, de la que es va acomiadar amb ‘El Bes’ de Na Jornada en un criticat 11é lloc. 

 

Opera

Falla de Lafarga per a la Plaça del Pilar en 2009 | Facebook

 

 

A pesar de què no es trobara en el seu millor moment, l’artista es retira amb un primer premi de 2019 de la Categoria Tercera en la Foguera Plaça de Santa María, encara que la foguera ha optat per no renovar-lo per al pròxim exercici. 

 

Moltes han sigut les falles i fogueres que han agraït el seu enorme treball per a les festes valencianes i li han desitjat molta sort en el seu futur professional.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís taronja al sud de la província de València per temperatures de fins a 40 graus, i el groc en altres zones de la Comunitat Valenciana.

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.