Què fer si ens agafa el temporal

Si ens agafa l'aiguat mai hem de creuar una riera

Si ens agafen les pluges mai hem de creuar una riera| @bomberscat

 

Les tempestes fortes visiten el territori Valencià diverses voltes al llarg de l’any. Unes de les situacions més perilloses a casa nostra són els episodis de fortes i abundants precipitacions, que poden fer baixar rius i rieres amb molta força i provocar greus inundacions, amb els perills i conseqüències que això comporta.

 

Per esta raó, és important tindre en ment alguns consells per tal d’evitar sobresalts i problemes majors i assegurar-nos que la forta pluja no ens agafa desprevinguts. Principalment, és important tindre clar que, en cas d’abundants precipitacions o de fortes tempestes, ens allunyem de les zones inundables i ens situem en punts segurs lluny del pas de l’aigua, però hi ha molts més consells a tindre en compte.

 

Llista dels consells bàsics a fer si ens agafa el temporal

Està clar que la millor manera de previndre sobresalts en un episodi de forta pluja és consultar les previsions meteorològiques, a més de l’estat de les carreteres si hem d’agafar el cotxe, i seguir la situació i fer cas de les indicacions a través dels mitjans de comunicació o dels missatges de les institucions o servicis d’emergència. A pesar de tot, cal tindre molt presents estos consells de Protecció Civil per previndre situacions greus si ens agafa el temporal:   

 

Intentem no agafar el cotxe en cas de forta pluja

Intentem no agafar el cotxe en cas de forta pluja | Javier Vegas

 

1. Com evitar problemes a causa de l’aigua. Mesures de prevenció

 

  • Tindre un manteniment constant del sostre i les terrasses de la nostra casa per evitar filtracions d’aigua i assegurar-nos que els baixants i desaigües estan nets.

 

  • Si en casa o en un local tenim soterranis o zones baixes, cal prendre mesures de protecció i tindre ferramentes per traure l’aigua en cas que fóra necessari, com una bombes d’aigua.

 

  • Tant si estem en casa com si anem amb cotxe, hem de tindre sempre elements imprescindibles en cas d’emergència, com ara un transistor, medicaments, una llanterna o roba adequada pel fred i la pluja.

 

  • El telèfon mòbil l’hem de dur sempre carregat, ja que ens serà imprescindible si hem de demanar ajuda en cas d’emergència.

 

2. Què fer si la tempesta ens agafa en el cotxe o en l’exterior

 

  • És important mantindre-se lluny i no travessar rius, rieres, torrents o zones inundables. Si ha de ploure molt o ens trobem enmig d’una tempesta, mai hem d’aparcar el vehicle en estos punts

 

  • Circular sempre per carreters principals o autopistes a una velocitat prudent i adequada pel moment.

 

  • Si l’aigua arrossega el nostre cotxe, hem d’eixir immediatament d’ell, ja que la probabilitat de sobreviure en l’interior és molt baixa.

 

  • Si el nostre vehicle queda aturat o arrossegat per l’aigua que va pujant de nivell i no podem obrir la porta, hem de sortir per la finestra.

 

  • Si l’aiguat ens sorprèn en la muntanya, hem d’anar als punts més elevats i allunyar-nos de rius, rieres i zones on hi puga haver despreniments.

 

  • Buscar refugi en zones segures.

 

  • Si el temporal ens agafa en la costa, hem de mantindre-nos lluny de les fortes onades i no apropar-nos als espigons i zones perilloses. Si algú cau a l’aigua, hem de tocar al telèfon d’emergències 112 i no perdre de vista el punt on ha caigut esta persona fins que arriben els equips de rescat.

 

3. Què fer durant un temporal si estem en casa

 

  • Ens hem de mantindre lluny de les zones inundables de la nostra casa, com el garatge o el soterrani.

 

  • Si l’aigua entra en casa, hem de mantindre-nos en les parts altes de l’immoble.

 

  • Les portes, finestres i altres eixides en l’exterior han de quedar ben tancades.

 

  • Hem de desconnectar la corrent si l’aigua està entrant en casa.

 

  • Vetllar perquè els animals de companyia, l’aigua potable, els aliments i altres elements importants estiguen en llocs segurs, alts i protegits.

 

  • Si hem de fugir casa perquè la situació és perillosa, hem de tancar l’aigua, gas i electricitat.

 

  • Al eixir de casa, hem de dur damunt la documentació personal, diners, roba i calçat adequats, una llanterna i un bastó per ajudar-nos a caminar i mesurar el volum de l’aigua en zones perilloses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.