13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Què fer si ens agafa el temporal

Si ens agafa l'aiguat mai hem de creuar una riera

Si ens agafen les pluges mai hem de creuar una riera| @bomberscat

 

Les tempestes fortes visiten el territori Valencià diverses voltes al llarg de l’any. Unes de les situacions més perilloses a casa nostra són els episodis de fortes i abundants precipitacions, que poden fer baixar rius i rieres amb molta força i provocar greus inundacions, amb els perills i conseqüències que això comporta.

 

Per esta raó, és important tindre en ment alguns consells per tal d’evitar sobresalts i problemes majors i assegurar-nos que la forta pluja no ens agafa desprevinguts. Principalment, és important tindre clar que, en cas d’abundants precipitacions o de fortes tempestes, ens allunyem de les zones inundables i ens situem en punts segurs lluny del pas de l’aigua, però hi ha molts més consells a tindre en compte.

 

Llista dels consells bàsics a fer si ens agafa el temporal

Està clar que la millor manera de previndre sobresalts en un episodi de forta pluja és consultar les previsions meteorològiques, a més de l’estat de les carreteres si hem d’agafar el cotxe, i seguir la situació i fer cas de les indicacions a través dels mitjans de comunicació o dels missatges de les institucions o servicis d’emergència. A pesar de tot, cal tindre molt presents estos consells de Protecció Civil per previndre situacions greus si ens agafa el temporal:   

 

Intentem no agafar el cotxe en cas de forta pluja

Intentem no agafar el cotxe en cas de forta pluja | Javier Vegas

 

1. Com evitar problemes a causa de l’aigua. Mesures de prevenció

 

  • Tindre un manteniment constant del sostre i les terrasses de la nostra casa per evitar filtracions d’aigua i assegurar-nos que els baixants i desaigües estan nets.

 

  • Si en casa o en un local tenim soterranis o zones baixes, cal prendre mesures de protecció i tindre ferramentes per traure l’aigua en cas que fóra necessari, com una bombes d’aigua.

 

  • Tant si estem en casa com si anem amb cotxe, hem de tindre sempre elements imprescindibles en cas d’emergència, com ara un transistor, medicaments, una llanterna o roba adequada pel fred i la pluja.

 

  • El telèfon mòbil l’hem de dur sempre carregat, ja que ens serà imprescindible si hem de demanar ajuda en cas d’emergència.

 

2. Què fer si la tempesta ens agafa en el cotxe o en l’exterior

 

  • És important mantindre-se lluny i no travessar rius, rieres, torrents o zones inundables. Si ha de ploure molt o ens trobem enmig d’una tempesta, mai hem d’aparcar el vehicle en estos punts

 

  • Circular sempre per carreters principals o autopistes a una velocitat prudent i adequada pel moment.

 

  • Si l’aigua arrossega el nostre cotxe, hem d’eixir immediatament d’ell, ja que la probabilitat de sobreviure en l’interior és molt baixa.

 

  • Si el nostre vehicle queda aturat o arrossegat per l’aigua que va pujant de nivell i no podem obrir la porta, hem de sortir per la finestra.

 

  • Si l’aiguat ens sorprèn en la muntanya, hem d’anar als punts més elevats i allunyar-nos de rius, rieres i zones on hi puga haver despreniments.

 

  • Buscar refugi en zones segures.

 

  • Si el temporal ens agafa en la costa, hem de mantindre-nos lluny de les fortes onades i no apropar-nos als espigons i zones perilloses. Si algú cau a l’aigua, hem de tocar al telèfon d’emergències 112 i no perdre de vista el punt on ha caigut esta persona fins que arriben els equips de rescat.

 

3. Què fer durant un temporal si estem en casa

 

  • Ens hem de mantindre lluny de les zones inundables de la nostra casa, com el garatge o el soterrani.

 

  • Si l’aigua entra en casa, hem de mantindre-nos en les parts altes de l’immoble.

 

  • Les portes, finestres i altres eixides en l’exterior han de quedar ben tancades.

 

  • Hem de desconnectar la corrent si l’aigua està entrant en casa.

 

  • Vetllar perquè els animals de companyia, l’aigua potable, els aliments i altres elements importants estiguen en llocs segurs, alts i protegits.

 

  • Si hem de fugir casa perquè la situació és perillosa, hem de tancar l’aigua, gas i electricitat.

 

  • Al eixir de casa, hem de dur damunt la documentació personal, diners, roba i calçat adequats, una llanterna i un bastó per ajudar-nos a caminar i mesurar el volum de l’aigua en zones perilloses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.