Arriba la nova gota freda que deixarà pluges importants

Imatge d’un cotxe al seu pas per Picassent | @MeteoElRealon

 

Els mapes del temps seguixen insistint en què la gota freda que s’ubicarà en el Mediterrani occidental formarà una pertorbació molt activa entre el territori Valencià i les Illes Balears. Este fet provocarà que els vents de llevant i gregal guanyen protagonisme en bona part del territori i l’estat de la mar també empitjore notablement. El més destacable seran les precipitacions que, els acumulats en tot l’episodi, es podran apropar als 100 litres/m2. Aemet ha activat diferents alertes en este sentit i destaca que l’avís taronja afecta a les comarques del nord de València i Castelló.

 

t

Mapa d’avisos per a este dimarts | Aemet

 

Al llarg d’esta nit, la nuvolositat anirà en augment i cauran pluges en tot el territori, començant primer per Alacant i el sud de València i s’aniran estenent cap al nord a mesura que avancen les hores. Les temperatures seguiran en descens i no s’arribarà als 20ºC en cap lloc.   

 

d

Mapa de la previsió per a este dimarts | Aemet

 

El clímax de l’episodi

Dimarts la pertorbació anirà progressant de sud cap a nord. Això implicarà que les pluges més destacables es desplacen cap al nord de València i Castelló a mesura que vagen avançant les hores. A pesar de tot, fins al migdia, pot seguir plovent amb ganes en el nord d’Alacant i, especialment, cap a la Safor i la Marina Alta.

Per tant, molta precaució. En tota la jornada, les acumulacions podran superar localment els 100 litres/m2. Per la vesprada, les tempestes més destacables es traslladaran cap al nord de Castelló.

 

y

Mapa de previsió d’acumulació de precipitacions previst per a dimarts | Aemet

 

Més fresca i més vent

Les temperatures no baixaran més però seguiran a la banda baixa i difícilment s’arribaran a superar els 19ºC a causa dels núvols. La nit de dimarts a dimecres serà fresca o fins i tot, freda. La majoria de valors quedaran per davall dels 10ºC.

 

El vent de gregal i llevant bufarà amb ratxes fortes en el litoral durant la primera mitat de la setmana i s’espera un important temporal marítim en tota la costa valenciana amb onades que podrien superar els 3 metres

 

Clara millora a finals de setmana

El dimecres tindrem moltes més clarianes, però encara quedaran restes d’inestabilitat en Castelló i en el nord de València, on alguna tempesta encara podria ser forta, però ja serien fenòmens molt més locals.

 

Durant la vesprada, les clarianes prendran protagonisme i acabarà fent sol en Alacant i València encara amb alguns núvols residuals en Castelló, on podria quedar algun arruixó. Amb més clarianes, les temperatures màximes pujaran i quedaran altra volta amb valors propers als 22 o 23ºC.

 

De cara a dijous i en dies posteriors, la gota freda desapareixerà del Mediterrani i l’oratge solejat tornarà a ser el protagonista. Encara que tindrem un ambient molt més de tardor, amb matinades fredes per davall dels 10ºC en moltes zones interiors i dies que s’arribarà als 25ºC.

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.