Arriba la nova gota freda que deixarà pluges importants

Imatge d’un cotxe al seu pas per Picassent | @MeteoElRealon

 

Els mapes del temps seguixen insistint en què la gota freda que s’ubicarà en el Mediterrani occidental formarà una pertorbació molt activa entre el territori Valencià i les Illes Balears. Este fet provocarà que els vents de llevant i gregal guanyen protagonisme en bona part del territori i l’estat de la mar també empitjore notablement. El més destacable seran les precipitacions que, els acumulats en tot l’episodi, es podran apropar als 100 litres/m2. Aemet ha activat diferents alertes en este sentit i destaca que l’avís taronja afecta a les comarques del nord de València i Castelló.

 

t

Mapa d’avisos per a este dimarts | Aemet

 

Al llarg d’esta nit, la nuvolositat anirà en augment i cauran pluges en tot el territori, començant primer per Alacant i el sud de València i s’aniran estenent cap al nord a mesura que avancen les hores. Les temperatures seguiran en descens i no s’arribarà als 20ºC en cap lloc.   

 

d

Mapa de la previsió per a este dimarts | Aemet

 

El clímax de l’episodi

Dimarts la pertorbació anirà progressant de sud cap a nord. Això implicarà que les pluges més destacables es desplacen cap al nord de València i Castelló a mesura que vagen avançant les hores. A pesar de tot, fins al migdia, pot seguir plovent amb ganes en el nord d’Alacant i, especialment, cap a la Safor i la Marina Alta.

Per tant, molta precaució. En tota la jornada, les acumulacions podran superar localment els 100 litres/m2. Per la vesprada, les tempestes més destacables es traslladaran cap al nord de Castelló.

 

y

Mapa de previsió d’acumulació de precipitacions previst per a dimarts | Aemet

 

Més fresca i més vent

Les temperatures no baixaran més però seguiran a la banda baixa i difícilment s’arribaran a superar els 19ºC a causa dels núvols. La nit de dimarts a dimecres serà fresca o fins i tot, freda. La majoria de valors quedaran per davall dels 10ºC.

 

El vent de gregal i llevant bufarà amb ratxes fortes en el litoral durant la primera mitat de la setmana i s’espera un important temporal marítim en tota la costa valenciana amb onades que podrien superar els 3 metres

 

Clara millora a finals de setmana

El dimecres tindrem moltes més clarianes, però encara quedaran restes d’inestabilitat en Castelló i en el nord de València, on alguna tempesta encara podria ser forta, però ja serien fenòmens molt més locals.

 

Durant la vesprada, les clarianes prendran protagonisme i acabarà fent sol en Alacant i València encara amb alguns núvols residuals en Castelló, on podria quedar algun arruixó. Amb més clarianes, les temperatures màximes pujaran i quedaran altra volta amb valors propers als 22 o 23ºC.

 

De cara a dijous i en dies posteriors, la gota freda desapareixerà del Mediterrani i l’oratge solejat tornarà a ser el protagonista. Encara que tindrem un ambient molt més de tardor, amb matinades fredes per davall dels 10ºC en moltes zones interiors i dies que s’arribarà als 25ºC.

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.