Arriba la nova gota freda que deixarà pluges importants

Imatge d’un cotxe al seu pas per Picassent | @MeteoElRealon

 

Els mapes del temps seguixen insistint en què la gota freda que s’ubicarà en el Mediterrani occidental formarà una pertorbació molt activa entre el territori Valencià i les Illes Balears. Este fet provocarà que els vents de llevant i gregal guanyen protagonisme en bona part del territori i l’estat de la mar també empitjore notablement. El més destacable seran les precipitacions que, els acumulats en tot l’episodi, es podran apropar als 100 litres/m2. Aemet ha activat diferents alertes en este sentit i destaca que l’avís taronja afecta a les comarques del nord de València i Castelló.

 

t

Mapa d’avisos per a este dimarts | Aemet

 

Al llarg d’esta nit, la nuvolositat anirà en augment i cauran pluges en tot el territori, començant primer per Alacant i el sud de València i s’aniran estenent cap al nord a mesura que avancen les hores. Les temperatures seguiran en descens i no s’arribarà als 20ºC en cap lloc.   

 

d

Mapa de la previsió per a este dimarts | Aemet

 

El clímax de l’episodi

Dimarts la pertorbació anirà progressant de sud cap a nord. Això implicarà que les pluges més destacables es desplacen cap al nord de València i Castelló a mesura que vagen avançant les hores. A pesar de tot, fins al migdia, pot seguir plovent amb ganes en el nord d’Alacant i, especialment, cap a la Safor i la Marina Alta.

Per tant, molta precaució. En tota la jornada, les acumulacions podran superar localment els 100 litres/m2. Per la vesprada, les tempestes més destacables es traslladaran cap al nord de Castelló.

 

y

Mapa de previsió d’acumulació de precipitacions previst per a dimarts | Aemet

 

Més fresca i més vent

Les temperatures no baixaran més però seguiran a la banda baixa i difícilment s’arribaran a superar els 19ºC a causa dels núvols. La nit de dimarts a dimecres serà fresca o fins i tot, freda. La majoria de valors quedaran per davall dels 10ºC.

 

El vent de gregal i llevant bufarà amb ratxes fortes en el litoral durant la primera mitat de la setmana i s’espera un important temporal marítim en tota la costa valenciana amb onades que podrien superar els 3 metres

 

Clara millora a finals de setmana

El dimecres tindrem moltes més clarianes, però encara quedaran restes d’inestabilitat en Castelló i en el nord de València, on alguna tempesta encara podria ser forta, però ja serien fenòmens molt més locals.

 

Durant la vesprada, les clarianes prendran protagonisme i acabarà fent sol en Alacant i València encara amb alguns núvols residuals en Castelló, on podria quedar algun arruixó. Amb més clarianes, les temperatures màximes pujaran i quedaran altra volta amb valors propers als 22 o 23ºC.

 

De cara a dijous i en dies posteriors, la gota freda desapareixerà del Mediterrani i l’oratge solejat tornarà a ser el protagonista. Encara que tindrem un ambient molt més de tardor, amb matinades fredes per davall dels 10ºC en moltes zones interiors i dies que s’arribarà als 25ºC.

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.