Arriba la nova gota freda que deixarà pluges importants

Imatge d’un cotxe al seu pas per Picassent | @MeteoElRealon

 

Els mapes del temps seguixen insistint en què la gota freda que s’ubicarà en el Mediterrani occidental formarà una pertorbació molt activa entre el territori Valencià i les Illes Balears. Este fet provocarà que els vents de llevant i gregal guanyen protagonisme en bona part del territori i l’estat de la mar també empitjore notablement. El més destacable seran les precipitacions que, els acumulats en tot l’episodi, es podran apropar als 100 litres/m2. Aemet ha activat diferents alertes en este sentit i destaca que l’avís taronja afecta a les comarques del nord de València i Castelló.

 

t

Mapa d’avisos per a este dimarts | Aemet

 

Al llarg d’esta nit, la nuvolositat anirà en augment i cauran pluges en tot el territori, començant primer per Alacant i el sud de València i s’aniran estenent cap al nord a mesura que avancen les hores. Les temperatures seguiran en descens i no s’arribarà als 20ºC en cap lloc.   

 

d

Mapa de la previsió per a este dimarts | Aemet

 

El clímax de l’episodi

Dimarts la pertorbació anirà progressant de sud cap a nord. Això implicarà que les pluges més destacables es desplacen cap al nord de València i Castelló a mesura que vagen avançant les hores. A pesar de tot, fins al migdia, pot seguir plovent amb ganes en el nord d’Alacant i, especialment, cap a la Safor i la Marina Alta.

Per tant, molta precaució. En tota la jornada, les acumulacions podran superar localment els 100 litres/m2. Per la vesprada, les tempestes més destacables es traslladaran cap al nord de Castelló.

 

y

Mapa de previsió d’acumulació de precipitacions previst per a dimarts | Aemet

 

Més fresca i més vent

Les temperatures no baixaran més però seguiran a la banda baixa i difícilment s’arribaran a superar els 19ºC a causa dels núvols. La nit de dimarts a dimecres serà fresca o fins i tot, freda. La majoria de valors quedaran per davall dels 10ºC.

 

El vent de gregal i llevant bufarà amb ratxes fortes en el litoral durant la primera mitat de la setmana i s’espera un important temporal marítim en tota la costa valenciana amb onades que podrien superar els 3 metres

 

Clara millora a finals de setmana

El dimecres tindrem moltes més clarianes, però encara quedaran restes d’inestabilitat en Castelló i en el nord de València, on alguna tempesta encara podria ser forta, però ja serien fenòmens molt més locals.

 

Durant la vesprada, les clarianes prendran protagonisme i acabarà fent sol en Alacant i València encara amb alguns núvols residuals en Castelló, on podria quedar algun arruixó. Amb més clarianes, les temperatures màximes pujaran i quedaran altra volta amb valors propers als 22 o 23ºC.

 

De cara a dijous i en dies posteriors, la gota freda desapareixerà del Mediterrani i l’oratge solejat tornarà a ser el protagonista. Encara que tindrem un ambient molt més de tardor, amb matinades fredes per davall dels 10ºC en moltes zones interiors i dies que s’arribarà als 25ºC.

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.