Arriba la nova gota freda que deixarà pluges importants

Imatge d’un cotxe al seu pas per Picassent | @MeteoElRealon

 

Els mapes del temps seguixen insistint en què la gota freda que s’ubicarà en el Mediterrani occidental formarà una pertorbació molt activa entre el territori Valencià i les Illes Balears. Este fet provocarà que els vents de llevant i gregal guanyen protagonisme en bona part del territori i l’estat de la mar també empitjore notablement. El més destacable seran les precipitacions que, els acumulats en tot l’episodi, es podran apropar als 100 litres/m2. Aemet ha activat diferents alertes en este sentit i destaca que l’avís taronja afecta a les comarques del nord de València i Castelló.

 

t

Mapa d’avisos per a este dimarts | Aemet

 

Al llarg d’esta nit, la nuvolositat anirà en augment i cauran pluges en tot el territori, començant primer per Alacant i el sud de València i s’aniran estenent cap al nord a mesura que avancen les hores. Les temperatures seguiran en descens i no s’arribarà als 20ºC en cap lloc.   

 

d

Mapa de la previsió per a este dimarts | Aemet

 

El clímax de l’episodi

Dimarts la pertorbació anirà progressant de sud cap a nord. Això implicarà que les pluges més destacables es desplacen cap al nord de València i Castelló a mesura que vagen avançant les hores. A pesar de tot, fins al migdia, pot seguir plovent amb ganes en el nord d’Alacant i, especialment, cap a la Safor i la Marina Alta.

Per tant, molta precaució. En tota la jornada, les acumulacions podran superar localment els 100 litres/m2. Per la vesprada, les tempestes més destacables es traslladaran cap al nord de Castelló.

 

y

Mapa de previsió d’acumulació de precipitacions previst per a dimarts | Aemet

 

Més fresca i més vent

Les temperatures no baixaran més però seguiran a la banda baixa i difícilment s’arribaran a superar els 19ºC a causa dels núvols. La nit de dimarts a dimecres serà fresca o fins i tot, freda. La majoria de valors quedaran per davall dels 10ºC.

 

El vent de gregal i llevant bufarà amb ratxes fortes en el litoral durant la primera mitat de la setmana i s’espera un important temporal marítim en tota la costa valenciana amb onades que podrien superar els 3 metres

 

Clara millora a finals de setmana

El dimecres tindrem moltes més clarianes, però encara quedaran restes d’inestabilitat en Castelló i en el nord de València, on alguna tempesta encara podria ser forta, però ja serien fenòmens molt més locals.

 

Durant la vesprada, les clarianes prendran protagonisme i acabarà fent sol en Alacant i València encara amb alguns núvols residuals en Castelló, on podria quedar algun arruixó. Amb més clarianes, les temperatures màximes pujaran i quedaran altra volta amb valors propers als 22 o 23ºC.

 

De cara a dijous i en dies posteriors, la gota freda desapareixerà del Mediterrani i l’oratge solejat tornarà a ser el protagonista. Encara que tindrem un ambient molt més de tardor, amb matinades fredes per davall dels 10ºC en moltes zones interiors i dies que s’arribarà als 25ºC.

 

També pots llegir..

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València obri gratis els refugis antiaeris i monuments pel Dia dels Monuments

L'Ajuntament de València organitza conferències, visites guiades a refugis antiaeris i accés gratuït a monuments històrics per a celebrar el Dia Internacional dels Monuments i Llocs.

Espanya posa fi al confinament de les aus de corral després de millorar la situació de la grip aviària

Agricultura alça el confinament preventiu de les aus de corral vigent des de novembre, després de constatar l'absència de casos en aus silvestres i una menor pressió del virus.

Els maquinistes eleven al 100% el seguiment de la vaga en Metrovalencia i TRAM d’Alacant

El sindicat de maquinistes SEMAF assegura que el seguiment de la vaga en Metrovalencia i TRAM d'Alacant ha sigut del 100% i critica uns servicis mínims del 75%, que considera excessius.

Deu detinguts a València per explotar sexualment a dones en cases de cites de Torrent i Catarroja

La Policia Nacional ha desarticulat un entramat criminal que explotava sexualment a dones en cases de cites de Torrent i Catarroja, on 14 víctimes eren controlades i sancionades amb multes i amenaces.

La romeria de la Santa Faç serà declarada BIC immaterial pel Consell este divendres

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció i reconeixement institucional en plena polèmica política a Alacant.

Un regidor de Vox a Montserrat dimitix després de ser denunciat per maltractaments i tindre una orde d’allunyament

El regidor de Vox a Montserrat, Carlos Martínez Salvador, ha entregat la seua acta després de fer-se pública una orde d'allunyament dictada per un jutjat per una denúncia de maltractaments de la seua parella, que ell nega.

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.