L’oratge en València: Arriba el clímax de la borrasca ‘Glòria’

Ejemplo de shortcode con estilo
Previsió de símbols per a este dilluns en el territori valencià| Aemet   Estem davant del temporal de llevant més potent dels últims anys quant a intensitat de vent, mala mar i nevades en cotes mitjanes i baixes en València. Esta situació ha sigut causat per la borrasca ‘Glòria’ que ha travessat la península este diumenge.    Dilluns d’aiguats […]
Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este dilluns en el territori valencià| Aemet

 

Estem davant del temporal de llevant més potent dels últims anys quant a intensitat de vent, mala mar i nevades en cotes mitjanes i baixes en València. Esta situació ha sigut causat per la borrasca ‘Glòria’ que ha travessat la península este diumenge. 

 

Dilluns d’aiguats i nevades en cotes baixes

Este dilluns tindrem dos clars protagonistes que seran el fred i la neu en cotes baixes. En les comarques de Castelló es podria vore nevar fins als 200 metres o, puntualment, per davall a primeres hores del matí, mentres que en València i Alacant difícilment la neu baixarà dels 400-500 metres. L’Aemet ja ha publicat moltes alertes en este sentit, per nevades, pluges, ventades fortes i el perillós estat de la mar.

 

Mapa d'avisos de la Aemet

Avisos previstos per a este dilluns 20 de gener en València | Aemet

 

La cota de neu anirà pujant per tot el territori al llarg de la jornada i durant la vesprada s’espera que se situe ja al voltant dels 900 metres. Localment es pot acumular fins a mig metre de neu en les serralades interiors per damunt dels 900 metres, especialment en el nord d’Alacant.

 

Les pluges també seran molt abundants tant en Castelló com en Alacant i en el sud de València i, especialment, en zones pròximes al cap de la Nau. En altres llocs també plourà però ho farà amb menys intensitat. En la Safor, en la Marina Alta i en el Comtat, es podrien superar els 100 l/m², a demés dels que ja porten acumulats en l’episodi.

 

El vent serà l’altre factor a destacar de l’episodi i bufarà amb ratxes molt fortes, però especialment en el litoral, a on es podran superar els 90 km/h amb facilitat. No serà menys tampoc la mar moguda amb ones que podran arribar a superar els 6 metres i, puntualment, els 8 metres. Les temperatures, sobretot les diürnes, cauran bruscament. 

 

 

Dimarts temporal de pluges i la neu puja de cota

Dimarts tindrem un dia passat per aigua per tot el territori. Les precipitacions seran molt abundants en la major part de comarques i aniran acompanyades una altra volta de forts vents i un notable temporal marítim. Alerta si aneu a vore les ones. A pesar de tot, les temperatures ja no seran tan baixes, es recuperaran i també ho farà la cota de neu que se situarà al voltant dels 900 metres.

 

Les precipitacions seran molt intenses per tot el territori i podran acumular fins a 100 l/m², a part de la jornada de dilluns. És a dir, en les últimes hores de dimarts, algunes zones pròximes al cap de la Nau podrien acumular més de 200 l/m² en tot l’episodi.  Però s’ha de dir que, a diferència d’altres episodis, esta volta no esperem pluges torrencials, sinó que seran més bé pluges que aniran caiguent durant moltes hores.

 

El vent i la mala mar, una jornada més, donaran guerra i seguiran sent una altra volta els protagonistes també.

 

Tram final del temporal

Dimecres serà una jornada de desgast. El temporal ja haurà donat el màxim de si i poc a poc se n’anirà. Les temperatures es recuperaran i el vent i la mala mar aniran clarament a la baixa i, fins i tot, en les últimes hores podria desaparéixer per complet el vent de llevant.

 

A pesar d’això, encara mantindrem algunes pluges tant pel matí com per la vesprada, però dèbils i especialment en Alacant i Castelló, però no tant en València. Els cels seguiran molt ennuvolats amb un dia rebolicat en general.

 

Dijous i divendres no acabaran de ser clars del tot, però seran ja dies molt més tranquils en els que recuperarem el sol, però seguirem tenint núvols. Les temperatures seran molt més suaus. A pesar d’això, pareix que l’estabilitat no durarà molt, de cara al cap de setmana següent, ja que ens podria visitar una altra volta un front atlàntic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Levante suma un punt a Balaídos i arriba a l’aturada fora del descens

El Levante ha sumat un punt davant el Celta a Balaídos i arriba fora del descens a l’aturada. Luis Castro ha elogiat la implicació de l’equip, però ha admés que el rival ha sigut superior.

La paciència dona al Villarreal un triomf 2-0 davant el Getafe

El Villarreal ha superat el Getafe per 2-0 en LALIGA EA SPORTS. Iñigo Pérez ha destacat la paciència de l’equip davant la defensa rival.

El Celta no supera Mathew Ryan i el Levante salva un punt

El Celta i el Levante han empatat sense gols a Vigo. Mathew Ryan ha frenat els gallecs i el conjunt visitant ha tingut una ocasió clara en l’última jugada.

El Villarreal guanya 2-0 i deixa el Getafe sense puntuar fora

El Villarreal ha superat el Getafe per 2-0 amb dos gols en els últims deu minuts. El conjunt madrileny continua sense marcar ni puntuar fora de casa esta temporada.

Valencia Basket remunta 14 punts i guanya a Burgos

El Valencia Basket ha guanyat 93-100 el Recoletas Salud San Pablo Burgos després de remuntar 14 punts en la setena jornada de la Liga Endesa.

Elx continua sense guanyar a casa després del 0-2 del Betis

El conjunt il·licità ha perdut 0-2 davant del Betis al Martínez Valero i encara no ha guanyat com a local esta temporada.

L’Ontinyent 1931 remunta al Torrellano amb tres gols

L’Ontinyent 1931 ha guanyat 1-3 al Torrellano després de remuntar el gol inicial. Carlos Mas n’ha marcat dos.

El València encadena set partits sense guanyar a Mestalla

El València ha perdut 0-3 davant del Real Madrid i acumula set partits sense guanyar a Mestalla. És el pitjor inici local de la seua història i la segona ratxa més llarga com a local.