15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’oratge en València: Arriba el clímax de la borrasca ‘Glòria’

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este dilluns en el territori valencià| Aemet

 

Estem davant del temporal de llevant més potent dels últims anys quant a intensitat de vent, mala mar i nevades en cotes mitjanes i baixes en València. Esta situació ha sigut causat per la borrasca ‘Glòria’ que ha travessat la península este diumenge. 

 

Dilluns d’aiguats i nevades en cotes baixes

Este dilluns tindrem dos clars protagonistes que seran el fred i la neu en cotes baixes. En les comarques de Castelló es podria vore nevar fins als 200 metres o, puntualment, per davall a primeres hores del matí, mentres que en València i Alacant difícilment la neu baixarà dels 400-500 metres. L’Aemet ja ha publicat moltes alertes en este sentit, per nevades, pluges, ventades fortes i el perillós estat de la mar.

 

Mapa d'avisos de la Aemet

Avisos previstos per a este dilluns 20 de gener en València | Aemet

 

La cota de neu anirà pujant per tot el territori al llarg de la jornada i durant la vesprada s’espera que se situe ja al voltant dels 900 metres. Localment es pot acumular fins a mig metre de neu en les serralades interiors per damunt dels 900 metres, especialment en el nord d’Alacant.

 

Les pluges també seran molt abundants tant en Castelló com en Alacant i en el sud de València i, especialment, en zones pròximes al cap de la Nau. En altres llocs també plourà però ho farà amb menys intensitat. En la Safor, en la Marina Alta i en el Comtat, es podrien superar els 100 l/m², a demés dels que ja porten acumulats en l’episodi.

 

El vent serà l’altre factor a destacar de l’episodi i bufarà amb ratxes molt fortes, però especialment en el litoral, a on es podran superar els 90 km/h amb facilitat. No serà menys tampoc la mar moguda amb ones que podran arribar a superar els 6 metres i, puntualment, els 8 metres. Les temperatures, sobretot les diürnes, cauran bruscament. 

 

 

Dimarts temporal de pluges i la neu puja de cota

Dimarts tindrem un dia passat per aigua per tot el territori. Les precipitacions seran molt abundants en la major part de comarques i aniran acompanyades una altra volta de forts vents i un notable temporal marítim. Alerta si aneu a vore les ones. A pesar de tot, les temperatures ja no seran tan baixes, es recuperaran i també ho farà la cota de neu que se situarà al voltant dels 900 metres.

 

Les precipitacions seran molt intenses per tot el territori i podran acumular fins a 100 l/m², a part de la jornada de dilluns. És a dir, en les últimes hores de dimarts, algunes zones pròximes al cap de la Nau podrien acumular més de 200 l/m² en tot l’episodi.  Però s’ha de dir que, a diferència d’altres episodis, esta volta no esperem pluges torrencials, sinó que seran més bé pluges que aniran caiguent durant moltes hores.

 

El vent i la mala mar, una jornada més, donaran guerra i seguiran sent una altra volta els protagonistes també.

 

Tram final del temporal

Dimecres serà una jornada de desgast. El temporal ja haurà donat el màxim de si i poc a poc se n’anirà. Les temperatures es recuperaran i el vent i la mala mar aniran clarament a la baixa i, fins i tot, en les últimes hores podria desaparéixer per complet el vent de llevant.

 

A pesar d’això, encara mantindrem algunes pluges tant pel matí com per la vesprada, però dèbils i especialment en Alacant i Castelló, però no tant en València. Els cels seguiran molt ennuvolats amb un dia rebolicat en general.

 

Dijous i divendres no acabaran de ser clars del tot, però seran ja dies molt més tranquils en els que recuperarem el sol, però seguirem tenint núvols. Les temperatures seran molt més suaus. A pesar d’això, pareix que l’estabilitat no durarà molt, de cara al cap de setmana següent, ja que ens podria visitar una altra volta un front atlàntic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.