11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’oratge en València: Arriba el clímax de la borrasca ‘Glòria’

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este dilluns en el territori valencià| Aemet

 

Estem davant del temporal de llevant més potent dels últims anys quant a intensitat de vent, mala mar i nevades en cotes mitjanes i baixes en València. Esta situació ha sigut causat per la borrasca ‘Glòria’ que ha travessat la península este diumenge. 

 

Dilluns d’aiguats i nevades en cotes baixes

Este dilluns tindrem dos clars protagonistes que seran el fred i la neu en cotes baixes. En les comarques de Castelló es podria vore nevar fins als 200 metres o, puntualment, per davall a primeres hores del matí, mentres que en València i Alacant difícilment la neu baixarà dels 400-500 metres. L’Aemet ja ha publicat moltes alertes en este sentit, per nevades, pluges, ventades fortes i el perillós estat de la mar.

 

Mapa d'avisos de la Aemet

Avisos previstos per a este dilluns 20 de gener en València | Aemet

 

La cota de neu anirà pujant per tot el territori al llarg de la jornada i durant la vesprada s’espera que se situe ja al voltant dels 900 metres. Localment es pot acumular fins a mig metre de neu en les serralades interiors per damunt dels 900 metres, especialment en el nord d’Alacant.

 

Les pluges també seran molt abundants tant en Castelló com en Alacant i en el sud de València i, especialment, en zones pròximes al cap de la Nau. En altres llocs també plourà però ho farà amb menys intensitat. En la Safor, en la Marina Alta i en el Comtat, es podrien superar els 100 l/m², a demés dels que ja porten acumulats en l’episodi.

 

El vent serà l’altre factor a destacar de l’episodi i bufarà amb ratxes molt fortes, però especialment en el litoral, a on es podran superar els 90 km/h amb facilitat. No serà menys tampoc la mar moguda amb ones que podran arribar a superar els 6 metres i, puntualment, els 8 metres. Les temperatures, sobretot les diürnes, cauran bruscament. 

 

 

Dimarts temporal de pluges i la neu puja de cota

Dimarts tindrem un dia passat per aigua per tot el territori. Les precipitacions seran molt abundants en la major part de comarques i aniran acompanyades una altra volta de forts vents i un notable temporal marítim. Alerta si aneu a vore les ones. A pesar de tot, les temperatures ja no seran tan baixes, es recuperaran i també ho farà la cota de neu que se situarà al voltant dels 900 metres.

 

Les precipitacions seran molt intenses per tot el territori i podran acumular fins a 100 l/m², a part de la jornada de dilluns. És a dir, en les últimes hores de dimarts, algunes zones pròximes al cap de la Nau podrien acumular més de 200 l/m² en tot l’episodi.  Però s’ha de dir que, a diferència d’altres episodis, esta volta no esperem pluges torrencials, sinó que seran més bé pluges que aniran caiguent durant moltes hores.

 

El vent i la mala mar, una jornada més, donaran guerra i seguiran sent una altra volta els protagonistes també.

 

Tram final del temporal

Dimecres serà una jornada de desgast. El temporal ja haurà donat el màxim de si i poc a poc se n’anirà. Les temperatures es recuperaran i el vent i la mala mar aniran clarament a la baixa i, fins i tot, en les últimes hores podria desaparéixer per complet el vent de llevant.

 

A pesar d’això, encara mantindrem algunes pluges tant pel matí com per la vesprada, però dèbils i especialment en Alacant i Castelló, però no tant en València. Els cels seguiran molt ennuvolats amb un dia rebolicat en general.

 

Dijous i divendres no acabaran de ser clars del tot, però seran ja dies molt més tranquils en els que recuperarem el sol, però seguirem tenint núvols. Les temperatures seran molt més suaus. A pesar d’això, pareix que l’estabilitat no durarà molt, de cara al cap de setmana següent, ja que ens podria visitar una altra volta un front atlàntic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.