El tifó Phanfone deixa 28 morts en les Filipines

Cases destrossades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines

El pas del tifó Phanfone ha deixat 28 morts i moltes destrosses | Twitter

Les autoritats han elevat a 28 les víctimes mortals causades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines durant els dies 25 i 26 de desembre, segons han informat en l’últim butlletí el Centre Nacional de Reducció de Desastres.

 

El cicló, que ha deixat, de moment, dos persones més ferides i dotze desaparegudes, ha portat fortes pluges i vents que han arribat fins als 195 km/h. L’entitat ha precisat que Phanfone ja es troba fora de l’arxipèlag, un 335 km a l’oest de Subic, a la costa nord-oest.

 

La majoria dels morts s’han produït en l’illa de Panay, en la regió de Visayas Occidental, encara que el tifó també ha provocat fortes pluges i inundacions en la seua trajectòria cap al nord-oest de l’arxipèlag.

 

 

Phanfone, batejat localment com a Úrsula, ha destruït embarcacions, cases i ha provocat inundacions, fet que ha obligat a unes 39.000 persones a resguardar-se en refugis temporals. També ha deixat vora 90 municipis sense electricitat i ha causat danys en 60.000 hectàrees de cultiu i en la pesca, valorats en més de 571 milions de pesos (uns 10,15 milions d’euros), principalment en les illes Visayas. 

 

Les Filipines reben cada any entre 15 i 20 tifons durant la temporada de pluges, que comença els mesos de maig i juny i acostuma a acabar entre novembre i desembre. El novembre de 2013, el supertifó Haiyan va provocar més de 6.300 morts, un miler de desapareguts i 14 milions de damnificats. Els vents sostinguts de 235 quilòmetres per hora causaren un tsunami que va arrasar quilòmetres de costa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.
FILMOTECA D'ESTIU