5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El tifó Phanfone deixa 28 morts en les Filipines

Cases destrossades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines

El pas del tifó Phanfone ha deixat 28 morts i moltes destrosses | Twitter

Les autoritats han elevat a 28 les víctimes mortals causades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines durant els dies 25 i 26 de desembre, segons han informat en l’últim butlletí el Centre Nacional de Reducció de Desastres.

 

El cicló, que ha deixat, de moment, dos persones més ferides i dotze desaparegudes, ha portat fortes pluges i vents que han arribat fins als 195 km/h. L’entitat ha precisat que Phanfone ja es troba fora de l’arxipèlag, un 335 km a l’oest de Subic, a la costa nord-oest.

 

La majoria dels morts s’han produït en l’illa de Panay, en la regió de Visayas Occidental, encara que el tifó també ha provocat fortes pluges i inundacions en la seua trajectòria cap al nord-oest de l’arxipèlag.

 

 

Phanfone, batejat localment com a Úrsula, ha destruït embarcacions, cases i ha provocat inundacions, fet que ha obligat a unes 39.000 persones a resguardar-se en refugis temporals. També ha deixat vora 90 municipis sense electricitat i ha causat danys en 60.000 hectàrees de cultiu i en la pesca, valorats en més de 571 milions de pesos (uns 10,15 milions d’euros), principalment en les illes Visayas. 

 

Les Filipines reben cada any entre 15 i 20 tifons durant la temporada de pluges, que comença els mesos de maig i juny i acostuma a acabar entre novembre i desembre. El novembre de 2013, el supertifó Haiyan va provocar més de 6.300 morts, un miler de desapareguts i 14 milions de damnificats. Els vents sostinguts de 235 quilòmetres per hora causaren un tsunami que va arrasar quilòmetres de costa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Intervinguts 2.005 quilos de cocaïna camuflats en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València. Hi ha quatre detinguts i es desarticula una xarxa.

Baixen de forma generalitzada les mínimes i Fontanars dels Alforins marca -3,6°

Les mínimes han baixat en tota la Comunitat Valenciana. Fontanars dels Alforins ha registrat -3,6°, seguida d'Ademuz i Villena, mentres el litoral s'ha mantingut més temperat.

Detinguda una parella a València per presumpta agressió sexual a la filla d’ella

La Policia Nacional va detindre a València a una dona i a la seua parella com a presumptes autors d'una agressió sexual a la filla d'ella. El jutjat els va deixar en llibertat amb una orde d'allunyament de la menor, que ara té huit anys.

Pérez Llorca arriba a la investidura i assegura que buscarà estabilitat

El candidat del PP ha defés a la seua arribada a les Corts que la Comunitat necessita 'moltíssima estabilitat' i que això buscarà. Evita confirmar un acord amb Vox i remet a l'hemicicle, on el seu discurs marcarà el sentit del vot.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. La Policia ha recuperat més de 5.800 euros.

El bebé rinoceront del Bioparc València comença a explorar l’exterior i ja es pot votar el seu nom

La cria de rinoceront blanc de tres setmanes avança en la seua aclimatació i comença a reconéixer l'àrea exterior visible al públic. El parc obri una votació en línia per a triar entre Kairu, Meru i Dikembe.

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.