El tifó Phanfone deixa 28 morts en les Filipines

Cases destrossades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines

El pas del tifó Phanfone ha deixat 28 morts i moltes destrosses | Twitter

Les autoritats han elevat a 28 les víctimes mortals causades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines durant els dies 25 i 26 de desembre, segons han informat en l’últim butlletí el Centre Nacional de Reducció de Desastres.

 

El cicló, que ha deixat, de moment, dos persones més ferides i dotze desaparegudes, ha portat fortes pluges i vents que han arribat fins als 195 km/h. L’entitat ha precisat que Phanfone ja es troba fora de l’arxipèlag, un 335 km a l’oest de Subic, a la costa nord-oest.

 

La majoria dels morts s’han produït en l’illa de Panay, en la regió de Visayas Occidental, encara que el tifó també ha provocat fortes pluges i inundacions en la seua trajectòria cap al nord-oest de l’arxipèlag.

 

 

Phanfone, batejat localment com a Úrsula, ha destruït embarcacions, cases i ha provocat inundacions, fet que ha obligat a unes 39.000 persones a resguardar-se en refugis temporals. També ha deixat vora 90 municipis sense electricitat i ha causat danys en 60.000 hectàrees de cultiu i en la pesca, valorats en més de 571 milions de pesos (uns 10,15 milions d’euros), principalment en les illes Visayas. 

 

Les Filipines reben cada any entre 15 i 20 tifons durant la temporada de pluges, que comença els mesos de maig i juny i acostuma a acabar entre novembre i desembre. El novembre de 2013, el supertifó Haiyan va provocar més de 6.300 morts, un miler de desapareguts i 14 milions de damnificats. Els vents sostinguts de 235 quilòmetres per hora causaren un tsunami que va arrasar quilòmetres de costa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.