11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

El tifó Phanfone deixa 28 morts en les Filipines

Cases destrossades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines

El pas del tifó Phanfone ha deixat 28 morts i moltes destrosses | Twitter

Les autoritats han elevat a 28 les víctimes mortals causades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines durant els dies 25 i 26 de desembre, segons han informat en l’últim butlletí el Centre Nacional de Reducció de Desastres.

 

El cicló, que ha deixat, de moment, dos persones més ferides i dotze desaparegudes, ha portat fortes pluges i vents que han arribat fins als 195 km/h. L’entitat ha precisat que Phanfone ja es troba fora de l’arxipèlag, un 335 km a l’oest de Subic, a la costa nord-oest.

 

La majoria dels morts s’han produït en l’illa de Panay, en la regió de Visayas Occidental, encara que el tifó també ha provocat fortes pluges i inundacions en la seua trajectòria cap al nord-oest de l’arxipèlag.

 

 

Phanfone, batejat localment com a Úrsula, ha destruït embarcacions, cases i ha provocat inundacions, fet que ha obligat a unes 39.000 persones a resguardar-se en refugis temporals. També ha deixat vora 90 municipis sense electricitat i ha causat danys en 60.000 hectàrees de cultiu i en la pesca, valorats en més de 571 milions de pesos (uns 10,15 milions d’euros), principalment en les illes Visayas. 

 

Les Filipines reben cada any entre 15 i 20 tifons durant la temporada de pluges, que comença els mesos de maig i juny i acostuma a acabar entre novembre i desembre. El novembre de 2013, el supertifó Haiyan va provocar més de 6.300 morts, un miler de desapareguts i 14 milions de damnificats. Els vents sostinguts de 235 quilòmetres per hora causaren un tsunami que va arrasar quilòmetres de costa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.