10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El tifó Phanfone deixa 28 morts en les Filipines

Cases destrossades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines

El pas del tifó Phanfone ha deixat 28 morts i moltes destrosses | Twitter

Les autoritats han elevat a 28 les víctimes mortals causades pel pas del tifó Phanfone en les Filipines durant els dies 25 i 26 de desembre, segons han informat en l’últim butlletí el Centre Nacional de Reducció de Desastres.

 

El cicló, que ha deixat, de moment, dos persones més ferides i dotze desaparegudes, ha portat fortes pluges i vents que han arribat fins als 195 km/h. L’entitat ha precisat que Phanfone ja es troba fora de l’arxipèlag, un 335 km a l’oest de Subic, a la costa nord-oest.

 

La majoria dels morts s’han produït en l’illa de Panay, en la regió de Visayas Occidental, encara que el tifó també ha provocat fortes pluges i inundacions en la seua trajectòria cap al nord-oest de l’arxipèlag.

 

 

Phanfone, batejat localment com a Úrsula, ha destruït embarcacions, cases i ha provocat inundacions, fet que ha obligat a unes 39.000 persones a resguardar-se en refugis temporals. També ha deixat vora 90 municipis sense electricitat i ha causat danys en 60.000 hectàrees de cultiu i en la pesca, valorats en més de 571 milions de pesos (uns 10,15 milions d’euros), principalment en les illes Visayas. 

 

Les Filipines reben cada any entre 15 i 20 tifons durant la temporada de pluges, que comença els mesos de maig i juny i acostuma a acabar entre novembre i desembre. El novembre de 2013, el supertifó Haiyan va provocar més de 6.300 morts, un miler de desapareguts i 14 milions de damnificats. Els vents sostinguts de 235 quilòmetres per hora causaren un tsunami que va arrasar quilòmetres de costa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.