26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

El potent anticicló provoca les ‘minves’ de gener en el litoral valencià

Mar

Este fenomen continuarà durant els pròxims dies | Pixabay

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Les altes pressions que tenim damunt des de fa dies impliquen que el nivell del mar es trobe uns centímetres per davall del que seria habitual. Este fenomen s’anomena ‘minves de gener’ i serà visible encara durant uns quants dies més, fins a principis de l’any que estem a punt de començar, quan tot apunta que seguirem amb el potent anticicló damunt nostre.

 

Situació meteorològica estancada

La presència de l’anticicló de les Açores que ens està abraçant de ple suposa que durant les últimes hores i jornades els baròmetres hagen marcat valors de pressió atmosfèrica elevats, d’uns 1030 hPa a nivell del mar.

 

Els més observadors han notat que estos dies les algues es veuen en les roques dels espigons per damunt de la superfície marina, un fet que evidencia un dels efectes de l’elevada pressió atmosfèrica en el nivell del mar: les minves.

 

Quan apareixen les minves?

Les minves són habituals durant els mesos de desembre i gener a causa de la presència habitual d’anticiclons persistents, que s’allarguen durant vàries jornades o fins i tot, setmanes. Açò significa que el nivell del mar recula entre 20 i 40 cm, tot i que en alguns casos pot arribar a baixar fins a més de 60 cm.

 

Per a que passe això cal que en el Mediterrani occidental hi haja un potent anticicló que garantisca un oratge estable en general, sense vent i un mar quasi pla en tot el litoral. Les altes pressions actuen damunt de la superfície marina exercint una força superior a l’habitual. Este fenomen serà visible encara al llarg dels pròxims dies, ja que l’anticicló seguirà durant tot el cap de setmana, un fet que afavorirà estes minves en tot el litoral.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa lideren la preferència de docents per a trasllats en 2025

La Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andalusia són les comunitats més demandades per docents que busquen traslladar-se en 2025, mentres Madrid i Catalunya registren més eixides.

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.